بازدید سرپرست دفتر نیازسنجی و پروژه یابی آموزشی جهاد دانشگاهی از مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز

۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۲ کد : ۳۱۷۴۷ اخبار مهم تجاری سازی فناوری و اشتغال
بازدید سرپرست دفتر نیازسنجی و پروژه یابی آموزشی جهاد دانشگاهی و معاون توانمندسازی و تحقیقات اشتغال و کارآفرینی سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی از مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز که انجام شد.
بازدید سرپرست دفتر نیازسنجی و پروژه یابی آموزشی جهاد دانشگاهی از مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد البرز، احمدرضا فیروزی در این بازدید با اشاره به مسئولیت جهاد دانشگاهی البرز برای اتصال به بازار ۲۵۰۰ شغل خانگی استان، گفت: نگاه ما به ساماندهی مشاغل خانگی تکلیفی نبوده و از ابتدا نگاه بر این بود که به یک مدل برسیم تا پس از شش ماه  یا یکسال که سهمیه اتصال بازار ۲۵۰۰ شغل خانگی به سرانجام رسید یک مدل ماندگار شکل بگیرد که برای آینده تداوم داشته باشد.

 فیروزی با اشاره به همراهی شهرداری برای ایجاد این مدل و در اختیار گذاشتن فضای بازارچه سیب افزود: استفاده از ظرفیت شهرداری به خوبی به ساماندهی مشاغل خانگی در استان کمک کرده است.

 

مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز به یک مدل تبدیل شده است

ابوالحسن قاسمپور مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی البرز هم در این جلسه با اشاره به اینکه طرح ساماندهی مشاغل خانگی در البرز مانند یک اکوسیستم کارآفرینی بوده است، گفت: در این راستا ما در البرز موفق شدیم از مجموعه کارگروه‌های تعریف شده، یک تعاونی تولیدی و توزیعی ایجاد کنیم که هیئت مدیره آن تعیین شده و در حال ثبت آن هستیم.

این مسئول با بیان اینکه برای راه اندازی مرکز ساماندهی مشاغل خانگی استان ما هیچ روز تعطیل و هیچ شبی بدون کار نبوده‌ایم، گفت: این کار در البرز منحصر به فرد است.

قاسمپور با اشاره به کمک شهرداری کرج برای راه‌اندازی مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز، تصریح کرد: ما در این مرکز نقطه ضعف شدیدی که قابل رفع نباشد نداریم.

کرونا جمعیت فعال اقتصادی کشور را کاهش داد

ابراهیم شادمهر مدیر امور اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز هم در این جلسه با بیان اینکه از سال ۹۶ به بعد همزمان با دولت دوازدهم، سیاست‌های جدید بازار کار توسط وزارت کار اعمال شد، گفت: این سیاست‌ها از قبل برنامه ریزی شده بود و متعاقب اجرای این سیاست‌ها در البرز در سنوات گذشته شاهد کاهش بیکاری بوده‌ایم.

شادمهر با اشاره به اختلالی که کرونا در روند کاهش بیکاری ایجاد کرد، افزود: متاسفانه کرونا علاوه بر کاهش تعداد شاغلین در کشور، از افراد فعال اقتصادی هم کم کرد. بخشی از این افراد زنان سرپرست خانوار هستند که طی این مدت از فعالیت اقتصادی باز مانده‌اند.

وی در خصوص طرح ساماندهی مشاغل خانگی در البرز هم گفت: با تلاش مجموعه جهاد دانشگاهی این موضوع برای گرفتن این فضا محقق شد. وزارت کار این اطمینان را دارد که در البرز تا کاری به صورت کامل محقق نشود نتایج آن منعکس نخواهد شد و اکنون نتایج طرح ساماندهی مشاغل خانگی پس از تحقق منعکس می‌شود.

برای ایجاد هر شغل به ۳۰۰ میلیون تومان پول نیاز است

احمد سلگی سرپرست دفتر نیازسنجی و پروژه یابی آموزشی جهاد دانشگاهی ضمن قدردانی از جهاد دانشگاهی البرز برای ایجاد مرکز ساماندهی مشاغل خانگی گفت: برای ایجاد هر شغل به طور میانگین به ۳۰۰ میلیون تومان نیاز است. با توجه به این رقم می‌توان به ارزش کار جهاد دانشگاهی و وزارت کار در راه‌اندازی این مرکز پی برد.

سلگی ادامه داد: کار قشنگی در البرز انجام شده که هم جهاد دانشگاهی، هم شهرداری و هم وزارت کار در قالب مسئولیت اجتماعی این کار را انجام داده‌اند.

طرح ساماندهی مشاغل خانگی در البرز سرانجام خوبی خواهد داشت

سیروس دشتی معاون توانمندسازی و تحقیقات اشتغال و کارآفرینی سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی هم در این نشست با بیان اینکه در موضوع اشتغال به یک بازنگری کلی در حکمرانی داشتیم، عنوان کرد: کلیه سیاست‌های اشتغال اکنون از یک جا فرماندهی و به نوعی در یک جا هم ارزیابی می‌شود و همین نکته باعث شد که جهاد دانشگاهی را به عنوان یک نهاد توسعه‌ای در اشتغال ببینند.

دشتی تصریح کرد: در مشاغل خانگی تمرکز اصلی بر اتصال به بازار با تکیه بر شبکه‌های افقی و عمودی حوزه کسب و کار است و اگرچه هنوز به یک مدل نهایی برای آن نرسیده‌ایم اما کاری که در البرز صورت گرفته سرانجام خوبی خواهد داشت چون پشت آن یک تفکر وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: نهادسازی برای ساماندهی مشاغل خانگی در البرز در حال صورت گرفتن است. این کار جای تکثیر دارد و می‌تواند به عنوان یک الگو مطرح شود بنابراین توصیه می‌شود موضوع مستندسازی از کارها جدی گرفته شود.

کلید واژه ها: اشتغال خانگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساماندهی مشاغل خانگی


نظر شما :