مشاغل خانگی البرز در مسیر بازار آنلاین

مدیر دفتر تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی البرز با اشاره به اهمیت آنلاین شدن فروش مشاغل خانگی، گفت: تاکنون چند جلسه مقدماتی برای اتصال به بازارهای آنلاین و آشنایی با فضای مجازی حوزه کسب و کارها برگزار شده است.
مشاغل خانگی البرز در مسیر بازار آنلاین

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی البرز،ابوالحسن قاسمپور روز دوشنبه ۲۷ بهمن در کارگاه آموزش و مشاوره استفاده از پنل‌های فروش در سایت دیجی ‌کالا که به همت جهاد دانشگاهی البرز با حضور تعدادی از فعالان و پیشرانان عرصه مشاغل خانگی، کارشناسان سایت دیجی‌کالا و مسئولان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان البرز در مرکز نوآوری کارآفرینی اجتماعی البرز (کاج) برگزار شد، گفت: غایت نهایی و هدف اصلی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، اتصال فعالان این عرصه به بازار کار است. در همین راستا در فاز اول و دوم این طرح، کارگاه‌هایی که ظرفیت فروش آنلاین داشتند، شناسایی و ارزیابی شدند و طی چند جلسه، مقدمات اتصال به بازارهای آنلاین و آشنایی با فضای مجازی حوزه کسب و کارها برگزار شد.

 این مسئول ادامه داد: همچنین در کارگاهی که امروز برای فعالان عرصه مشاغل خانگی برگزار می‌شود، مراحل ثبت اجناس در سایت دیجی‌کالا، بازاریابی آنلاین و نحوه ارتباط با مشتریان و مرکز سایت دیجی‌ کالا آموزش داده می‌شود.

کاج؛ مرکز نوآوری کارآفرینی اجتماعی

مدیرعامل مرکز نوآوری کاج هم در توضیح عملکرد این مرکز تازه تاسیس عنوان کرد: کاج حاصل قرارداد مشترکی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کمیته امداد، جهاد دانشگاهی، شهرداری کرج و مرکز نیکوکاری فرشتگان کسب و کار است و با هدف ایجاد بستر مناسب برای اتصال اقشار آسیب پذیر مثل زنان سرپرست خانوار و فعالان حوزه مشاغل خانگی به بازارهای نوین اینترنتی و فضای مجازی، آغاز به کار کرده است.

 

رحمانی افزود: در این مرکز ما تلاش می‌کنیم که با تسهیل امور مرتبط با فضای وب، زمینه فروش بیشتر برای تولیدی‌هایی که توسط اقشار آسیب‌ پذیر اداره می‌شوند، ایجاد شود. در همین راستا یک تفاهم‌نامه همکاری با سایت دیجی‌ کالا امضا کردیم که در پی آن سایت دیجی‌ کالا از جهت انجام وظیفه اجتماعی، پذیرفته‌ است که با ما همکاری کند و فضایی برای فروش آنلاین در اختیار تولیدکنندگان ما قرار دهد. این سایت همچنین پذیرفته است که برخی از هزینه‌های جاری در زمینه فروش آنلاین را دریافت نکند.

فروش آنلاین؛ بازاری به وسعت تمام کشور

یکی از شرکت‌کنندگان در این کارگاه درباره نخستین تجربه‌های خود در زمینه فروش آنلاین می‌گوید: وسعت این بازار خیلی زیاد است و برای خود من خیلی جالب است که از تمام کشور مشتری داشته باشم و بتوانم تولیداتم را به سراسر ایران بفرستم.

این بانوی البرزی که در حوزه تولید صنایع دستی خاتم فعالیت می‌کند، ادامه می‌دهد: نخستین مشتری آنلاین من، ۲۰ محصول سفارش داده بود که در نوع خودش خیلی جالب بود. چون تا به حال هیچکس ۲۰ قلم جنس تزئینی را همزمان از من نخریده بود. میزان فروشم نسبت به قبل، دو یا سه برابر شده و الان از سفارشاتی که قبول کرده‌ام نیز عقبم و باید بیشتر کار کنم. اخیرا خواهرم برای کمک به من می‌آید و با هم کار می‌کنیم.


نظر شما :