نشست مدیران استانی با معاون اقتصادی استانداری البرز در حوزه اتصال به بازار مشاغل خانگی

۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۲ کد : ۲۸۱۵۶ اخبار مهم تجاری سازی فناوری و اشتغال
نشست هماهنگی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان البرز با محوریت حوزه اتصال به بازار و ایجاد دبیرخانه مشترک دستگاه‌های ذیربط با حضور مسئولان استانی برگزار شد.
نشست مدیران استانی با معاون اقتصادی استانداری البرز در حوزه اتصال به بازار مشاغل خانگی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی البرز، این نشست روز دوشنبه 27 بهمن با حضور جهانگیر شاهمرادی معاون امور اقتصادی استانداری البرز، حسین فلاح نژاد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز، احمدرضا فیروزی رئیس جهاد دانشگاهی البرز، مریم اسماعیلی‌فرد مدیرکل امور بانوان استان، احمد خیری رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری کرج، و ابوالحسن قاسم‌پور مدیر دفتر تجاری‌سازی جهاد دانشگاهی البرز در زمینه خوشه‌سازی و قابلیت اتصال به بازار برای تولیدات و محصولات مشاغل خانگی با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در محل استانداری البرز برگزار شد.

در ابتدای این نشست ابتدا گزارشی از طرح‌ها و برنامه‌های دبیرخانه مشاغل خانگی استان توسط مدیران حاضر ارائه شد که اهم آنها راه‌اندازی بازارچه دائمی ویژه مشاغل خانگی با همکاری شهرداری کرج، طراحی و راه‌اندازی سامانه مجازی برای عرضه و فروش محصولات حاصل از مشاغل خانگی با همکاری بخش خصوصی و ایجاد دبیرخانه‌ای مشترک برای هماهنگی دستگاه‌ها و سازمان‌های استانی با مسئولیت جهاد دانشگاهی البرز و راهبری اداره کل تعاون بود.

معاون امور اقتصادی استانداری البرز نیزر ادامه ضمن قدردانی از طرح‌های ارائه شده برای توسعه مشاغل خانگی در استان، گفت: این حرکت و نوع کاری که شروع شده است، بسیار ارزشمند است. با توجه به این که وضعیت مشاغل در حال تغییر است و در آینده فروشگاه‌ها قالب خود را از فیزیکی به مجازی تغییر خواهند داد، این حرکت در حوزه مشاغل خانگی می‌تواند مفید و موثر باشد.

شاهمرادی با بیان این که به صوزت کامل با طرح پیشنهادی موافق است و حمایت لازم را نیز خواهند داشت، پیشنهادهایی در جهت ارتقای این طرح مطرح کرد.

وی افزود: شرایط برای یک حرکت و اقدام خوب وجود دارد. برای دستیابی به این مهم، جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد دانشگاهی چهارچوبی برای این کار تدوین کند تا در نشست بعدی و با حضور دستگاه‌های مرتبط برنامه‌ریزی مناسب برای عملیاتی کردن آن صورت گیرد.


نظر شما :