شناسایی بیش از ۲۵۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در استان البرز برای هدایت شغلی

۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۳ کد : ۲۷۹۸۸ اخبار مهم تجاری سازی فناوری و اشتغال
مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی البرز گفت: در فاز دوم طرح توسعه مشاغل خانگی، تمام متقاضیان شناسایی شده، به مشاوران حوزه کسب و کار معرفی می‌شوند تا استعدادسنجی و آموزش و هدایت شغلی آنها انجام شود.
شناسایی بیش از ۲۵۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در استان البرز برای هدایت شغلی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی البرز ابوالحسن قاسم‌پور، در خصوص آخرین وضعیت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در البرز، با بیان این‌که فاز نخست این طرح جنبه مطالعاتی داشته است، گفت: در نخستین گام این طرح ملی در استان، شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های توسعه مشاغل خانگی مورد بررسی و پژوهش قرار گرفت. در انتها نیز نتایج به دست آمده با همکاری نخبگان حوزه کسب و کار و همراهی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان البرز، بررسی و جمع‌بندی شد.

وی افزود: همزمان با فاز نخست این طرح، ثبت نام از متقاضیان کسب و کارهای خانگی نیز صورت گرفت و برای این منظور سامانه‌ای اختصاصی در نظر گرفته شده بود که علاقه‌مندان در آنجا ثبت‌نام کنند اما از ۲۵۰۰ سهمی که برای البرز در نظر گرفته شده بود، فقط نزدیک به ۵۰۰ نفر در مهلت مقرر در این سامانه ثبت‌نام کردند.

این مسئول ادامه داد: البته جهاد دانشگاهی با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی استان، با تلاش‌هایی که صورت گرفت، موفق به شناسایی دیگر فعالان حوزه مشاغل خانگی شدند و تا پایان دی ماه، بیش از ۲۵۰۰ نفر در این عرصه، شناسایی و به سامانه معرفی شده‌اند.

قاسم‌پور ضمن تشریح اهداف فاز دوم این طرح، عنوان کرد: در فاز دوم، ارزیابی، استعدادسنجی و تعیین نیازهای آموزشی و مشاوره‌ای متقاضیان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت مشاوره اصولی در زمینه کسب و کار، ادامه داد: در ادامه فاز دوم، تمام متقاضیان شناسایی شده، به مشاوران حوزه کسب و کار معرفی می‌شوند تا متناسب با استعدادسنجی‌هایی که صورت می‌گیرد، آموزش و هدایت شغلی آن‌ها به صورت اصولی پیش برود.

قاسم‌پور تصریح کرد: تا کنون بیش از هزار نفر ضمن این طرح ارزیابی و پایش شده‌اند و بخش مشاوره نیز با تعدادی از ثبت‌نام کنندگان آغاز شده است.

هدف اصلی، اتصال متقاضیان به بازار کار است

این مسئول استانی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، خاطرنشان کرد: پس از مشاوره، متقاضیان وارد بخش آموزش می‌شوند و معلومات فنی لازم برای پیش‌برد اهداف کسب و کارشان را با همراهی کارشناسان حوزه‌های مختلف و پیشران‌های این طرح، فرا می‌گیرند.

قاسم‌پور در پایان با بیان این‌که فضای فیزیکی لازم برای تحقق اهداف این طرح نیز در دسترس قرار گرفته است، افزود: به طور کلی هدف و غایت اصلی این طرح، اتصال به بازار و ایجاد کانال ارتباطی بین متقاضیان و بازار کار بوده است که به این منظور تعدادی از افراد به سایت‌های فروش مجازی مطرح کشور معرفی شدند. همچنین با همکاری شهرداری کرج و سازمان مدیریت مشاغل شهرداری، تعدادی از غرفه‌های بازارچه سیب در منطقه گلشهر کرج به این طرح اختصاص داده شد که از هفته آینده این امکان وجود دارد که متقاضیان فعالیت خود را در این بستر آغاز کنند.

وی با اشاره به نقش پیشران‌های کسب و کارها در این طرح گفت: در پیشبرد و اتصال به بازار متقاضیان مشاغل خانگی، پیشران‌ها نقش مهمی دارند و تا کنون در استان البرز 84 پیشران برای همکاری در این زمینه شناسایی شده‌اند.

گفتنی است؛ طرح توسعه مشاغل خانگی به عنوان یک طرح ملی با مدیریت و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح در سراسر کشور در حال انجام است.


نظر شما :