در پی انعقاد تفاهم‌نامه جهاد دانشگاهی البرز و سازمان ساماندهی مشاغل شهری کرج:

نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات حوزه مشاغل خانگی استان البرز راه‌اندازی می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی البرز با اشاره به اینکه مشکل اصلی صاحبان مشاغل خانگی عدم دسترسی به بازار فروش مناسب است، گفت: امیدواریم با راه اندازی مرکز ساماندهی مشاغل خانگی استان و همچنین راه اندازی بخش نمایشگاهی و عرضه مستقیم کالاهای تولید شده در این حوزه، یکی از مهمترین موانع توسعه کسب و کارهای کوچک و خرد استان برطرف شود.
نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات حوزه مشاغل خانگی استان البرز راه‌اندازی می‌شود

 به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی البرز، احمدرضا فیروزی روز پنجشنبه ۲۰ آذر در مراسم انعقاد تفاهم نامه بین جهاد دانشگاهی و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج جهت راه اندازی مرکز ساماندهی مشاغل خانگی استان البرز اظهار کرد: برای حوزه مشاغل خانگی بیش از ۳۰۰ رشته تعریف شده که همگی آنها ظرفیت مناسبی برای درآمدزایی در حوزه کسب و کارهای کوچک دارند.

وی ادامه داد: تا قبل از سال ۹۰ کسب و کارهای حوزه مشاغل خانگی هیچ شناسنامه‌ای نداشتند و صاحبان این مشاغل به نوعی به صورت غیر رسمی فعالیت می‌کردند.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی اشتغال خانگی از سال گذشته اضافه کرد: سال گذشته ۹ استان به صورت پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شدند ولی امسال هر ۳۱ استان کشور مجری این طرح هستند.

فیروزی با بیان اینکه سهمیه استان البرز در اجرای طرح ملی مشاغل خانوادگی ۲۵۰۰ نفر است، افزود: در فاز اول اجرای این طرح بنا بود فرصت‌ها و مزایای استان در حوزه ایجاد مشاغل خانگی بررسی شد.

این مسئول تاکید کرد: فاز دوم به شناسایی، جذب و ثبت نام متقاضیان و پیشرانان مشاغل خانگی اختصاص یافته و در فاز سوم هم بنا است علاوه بر مشاوره، آموزش و توانمندسازی متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی، زمینه ارتباط آنها با بازار فروش فراهم شود.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز توضیح داد: در فاز سوم هدفگذاری شده تا صاحبان مشاغل خانگی از طریق فضاهای فیزیکی و مجازی مناسب بتوانند به بازار فروش متصل شوند.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی صاحبان مشاغل خانگی عدم دسترسی به بازار فروش مناسب است، گفت: امیدواریم با راه اندازی مرکز ساماندهی مشاغل خانگی استان و همچنین راه اندازی بخش نمایشگاهی و عرضه مستقیم کالاهای تولید شده در این حوزه، یکی از مهمترین موانع توسعه کسب و کارهای کوچک و خرد استان برطرف شود.

فیروزی با اشاره به همکاری مناسب شهرداری برای راه اندازی مرکز ساماندهی مشاغل خانگی اظهار کرد: مسلم است هیچ دستگاهی به تنهایی نمی‌تواند خدمات مورد نیاز شهروندان را به خوبی ارائه دهد و در اجرای طرح‌های خود موفق شود  و تحقق این هدف نیاز به تعامل و همکاری مشترک است.

فرصتی ویژه برای صاحبان مشاغل خانگی در البرز

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج نیز گفت: بدون شک با نگاه علمی جهاد دانشگاهی و بستر قانونی مناسبی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد کرده، امیدواریم طرح‌ها و برنامه‌های مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز اثرات مثبتی به دنبال داشته باشد و صاحبان کسب و کارهای کوچک بتوانند دستاوردهای خود را به راحتی در بازار فروش عرضه کنند.

احمد خیری در مراسم انعقاد تفاهم نامه بین جهاد دانشگاهی و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج جهت راه اندازی مرکز ساماندهی مشاغل خانگی استان البرز اظهار کرد: انعقاد این تفاهم نامه در راستای توانمند سازی مشاغل خانگی منعقد شده و امیدواریم جامعه هدف به خوبی از نتایج آن بهره مند شوند.

وی ادامه داد: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج به واسطه بازارها و فضاهای عرضه کالاها و تولیداتی که به عنوان بخشی از ظرفیت‌های خود در اختیار دارد، آمادگی لازم برای اتصال صاحبان کسب و کارهای حوزه مشاغل خانگی به بازار فروش را دارد و در همین راستا است که از بهمن ماه نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات حوزه مشاغل خانگی را در بازار سیب گلشهر راه اندازی می‌کند.

وی توضیح داد: بدیهی است با توجه به اینکه ۳۰۰ رشته شغلی در حوزه مشاغل خانگی تعریف شده، امکان اینکه تمامی صاحبان کسب و کارهای خانگی در این نمایشگاه به شیوه سنتی غرفه داشته باشند وجود ندارد و بنابراین در تلاشیم بخش فروش مجازی این نمایشگاه راه هم راه اندازی کنیم.

خیری اضافه کرد: بدون شک با نگاه علمی جهاد دانشگاهی و بستر قانونی مناسبی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد کرده، امیدواریم طرح‌ها و برنامه‌های مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز اثرات مثبتی به دنبال داشته باشد و صاحبان کسب و کارهای کوچک بتوانند دستاوردهای خود را به راحتی در بازار فروش عرضه کنند.

این مسئول تاکید کرد: با تعامل بین دستگاهی امیدواریم به مرحله‌ای برسیم که سایر استان‌ها از مدل البرز در اجرای طرح ملی مشاغل خانگی الگو برداری کنند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج گفت: در اجرای طرح ساماندهی مشاغل خانگی البرز هنوز در ابتدای راه قرار داریم و امیدواریم این مسیر آزموده نشده به درستی طی شود.

مشارکت سازمان ساماندهی مشاغل شهری در اتصال به بازار مشاغل خانگی موثر است 

ابراهیم شادمهر معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز نیز با قدردانی از شهرداری کرج و حسن توجه سازمان ساماندهی مشاغل شهری به موضوع مشاغل خانگی گفت: این موضوع راهی جدید برای توسعه و پیشرفت و ترقی مشاغل خانگی را فراهم خواهد کرد.

این مقام مسئول با ابراز خرسندی از حضور شهرداری کرج و مشارکت جهاد دانشگاهی، افزود: توسعه همیشه با ارتباطات و تعاملات میسر خواهد شد؛ توسعه پایدار موضوع فراسازمانی است و ضرورت دارد همه سازمانها و نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان همکاری و مشارکت فعالانه داشته باشند و حضور شهرداری کرج امری ضروری و مبارکی است.

 شادمهر ابراز امیدواری کرد راه‌اندازی نمایشگاه و بازارچه ویژه مشاغل خانگی در استان بستر لازم را برای پایدارسازی کسب و کارهای خانگی فراهم آورد.


نظر شما :