سازمان دانشجویی جهاد دانشگاهی استان البرز برگزار می‌کند؛

مرحله استانی دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی

۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۴ کد : ۳۵۶۴۲ معاونت فرهنگی اخبار مهم
مرحله استانی دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی به همت سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز، در دانشگاه‌های این استان برگزار می‌شود.
مرحله استانی دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، سعید قاسمی جیردهی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز در این خصوص گفت: مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویی، هر ساله با شعار «مناظره؛ فرصتی برای یادگیری» به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اهمیت گسترش فرهنگ گفت و گو در میان قشر دانشجو افزود: فرهنگ مناظره و گفت و گو برای ارائه، تبیین و دفاع از عقیده و نظر خود در نزد دیگران مسئله‌ای است که در جامعه به خصوص قشر دانشجو بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که دانشجویان، قشر آینده ساز جامعه هستند و باید بیاموزند چگونه از ابعاد مختلف به طرح عقیده و نظر خود بپردازند و با پژوهش و مطالعه، دلایل و شواهد سنجیده جمع‌آوری کنند و دایره اطلاعات خود را در موضوعات مختلف گسترش دهند.

قاسمی جیردهی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی تقویت حس پژوهش و پرسشگری، توسعه فرهنگ نقد و گفت و گو و ارتقاء قدرت سخنوری و فن بیان دانشجویان است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی البرز یادآور شد: این مسابقات در قالب گروه‌های رقابت کننده چهار نفره و در صورت برگزاری مسابقات مجازی، گروه‌های دونفره برگزار خواهد شد که گروه‌ها در مقابل هم در مقام موافقت یا مخالفت با یک گزاره به بحث و گفت و گو می‌پردازند و در نهایت تیم برتر هر مسابقه، به مرحله بعدی صعود خواهد کرد.

قاسمی جیردهی گفت: فراخوان مرحله استانی مسابقات ملی مناظرات دانشجویی از 17 شهریورماه در دانشگاه‌های استان البرز آغاز شده و دانشجویان علاقمند به شرکت در این دوره از مسابقات تا 10مهر ماه فرصت دارند ثبت نام کنند.

وی در پایان اشاره کرد: دانشجویان علاقمند برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با دفتر معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز به شماره 02634505151 و یا شماره 09388124028 تماس حاصل نمایند.

کلید واژه ها: مسابقات دانشجویان مناظره جهاد دانشگاهی


نظر شما :