بازدید فرماندار کرج از خبرگزاری ایسنا به مناسبت روز خبرنگار

۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۵ کد : ۳۴۸۰۳ معاونت فرهنگی اخبار مهم
فرماندار کرج با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا از خبرنگاران این مجموعه تجلیل کرد.
بازدید فرماندار کرج از خبرگزاری ایسنا به مناسبت روز خبرنگار

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، غفور قاسمپور با حضور در دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: ایسنا یکی از خبرگزاری‌های ارزشمند و اثرگذار البرز است و اخباری که منتشر می‌کند، قابل استناد و اعتماد است.

وی افزود: این خبرگزاری هم در پوشش انتخابات قبل و هم در انعکاس به موقع اخبار کرونا بسیار موفق عمل کرده و همکاری خوبی با فرمانداری داشته است.

قاسمپور ادامه داد: حوزه رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است و خبرنگاران در حقیقت ابراز توانمندی برای انعکاس مشکلات مردمی هستند.

وی توضیح داد: نقدهای سازنده و انعکاس کمی و کاستی‌ها از طریق رسانه‌ها به توسعه استان کمک می‌کند و باعث می‌شود مسئولان در خدمات رسانی به مردم همت بیشتری داشته باشند.

فرماندار کرج گفت: انتقادات رسانه‌ها از مسئولان و عملکرد آنها اغلب منصفانه و دلسوزانه است و ما مکلف هستیم به این نقدها توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بیمارستان امام خمینی (ره) توضیح داد: در خصوص موضوعات فنی این بیمارستان بحث‌های زیادی وجود دارد و این مجموعه در طول سال‌های گذشته به واسطه افزایش نیرو ، مدیریت‌های ضعیف و برخی سوء استفاده‌ها دچار وضعیت بدی شده است.

قاسمپور ادامه داد: این بیمارستان ۴۰۰ نیرو دارد در حالی که حتی اگر قرار بود شیفتی هم باشد، ۲۰۰ نفر نیرو کفایت خدمات رسانی به مراجعان را می‌داد.

وی با بیان اینکه ۶۷ درصد سهام این بیمارستان متعلق به سازمان همیاری‌های شهرداری و ۳۷ درصد آن هم متعلق به بنیاد شهید است، گفت: با هماهنگی به عمل آمده بنا شده این بیمارستان از فردا (۱۹ مرداد) به طور کامل به بنیاد شهید واگذار و احیاء شود.

فرماندار کرج توضیح داد: یک ماه فرصت داده شده تا بحث حسابرسی، بدهی‌های بیمارستان و حقوق پرسنل تعیین تکلیف شود و سهم سازمان همیاری‌ها هم به بنیاد شهید واگذار خواهد شد چون با دو مدیریت اداره این مجموعه امکان پذیر نیست.

وی ابراز کرد: مشکلات این بیمارستان مربوط به یکی دو سال گذشته نیست و به چند سال قبل برمی‌گردد که با تعامل درصدد رفع آنها هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه علی رغم ظرفیت‌های فراوان کرج، مدیریت این شهرستان بسیار سخت است، گفت: جمعیت شهرستان کرج از برخی استان‌های کشور بیشتر است که این امر تبعاتی به دنبال دارد.

فرماندار کرج توضیح داد: هیچ شهری در کشور وجود ندارد که سالانه حدود ۵۰ هزار نفر به جمعیتش اضافه شود ولی در کرج ما با پدیده مهاجرت بیش از حد مواجه هستیم.

وی ادامه داد: بسیاری از شهرهای اقماری کرج از لحاظ جمعیتی قابلیت تبدیل شدن به شهرستان شدن را دارند که این ناشی از نرخ مهاجرت بالا به آنها است.

این مسئول توضیح داد: این افزایش سال به سال جمعیت برنامه ریزی جهت خدمات رسانی با کیفیت  به مردم را دشوار کرده است چون واقعیت این است توسعه و رشد زیرساخت‌ها به پای افزایش جمعیت در کرج نمی‌رسد.

وی ادامه داد: کرج در اواخر دهه ۶۰ حدود ۳۵۰ هزار نفر جمعیت داشت ولی طی دهه های گذشته به بیش از دو میلیون نفر رسیده است.

کلید واژه ها: کرج فرماندار کرج بیمارستان توضیح


نظر شما :