دیدار رییس جهاد دانشگاهی با نماینده ولی‌فقیه در استان البرز

۰۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۵ کد : ۲۷۴۰۵ حوزه ریاست معاونت پژوهشی اخبار مهم
رییس جهاددانشگاهی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج با اشاره به چهل سال تلاش جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف به تشریح دستاوردهای چهار دهه‌ی این نهاد پرداخت.
دیدار رییس جهاد دانشگاهی با نماینده ولی‌فقیه در استان البرز

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی البرز، دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی سه‌شنبه 7 بهمن‌ماه در دیدار با آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج با اشاره به چهل سال تلاش جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف  به تشریح دستاوردهای چهار دهه این نهاد پرداخت و گفت: مهم‌ترین مأموریت این نهاد، اثبات توان کشور دررسیدن به پیشرفت و توسعه پایدار با انجام فعالیت‌های شاخص علمی و فناورانه، ساختارسازی های فرهنگی و آموزشی، ایجاد خودباوری و غرور ملی در مردم و نسل جوان، ترویج فرهنگ و مدیریت جهادی و تامین نیازهای جامعه و صنعت در حوزه‌های مختلف است.

دکتر طیبی با اشاره به برخی دستاوردهای جهاددانشگاهی تصریح کرد: دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری مثال‌زدنی است و در این زمینه پژوهشگاه رویان نه در سطح ملی و منطقه‌ای بلکه در دنیا می‌درخشد و افتخاری برای جامعه علمی و پزشکی کشور است.

دکتر طیبی با تصریح اینکه اتکا به توان داخلی راه‌حل خروج از تحریم‌هاست یادآور شد: جهاددانشگاهی صدها طرح ملی و استانی در دست انجام و اجرا دارد و با جرات اعلام می‌کنیم هیچ مشکلی وجود ندارد که با توان و ظرفیت داخلی راه‌حلی برای آن وجود نداشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی توان رقابت با شرکت‌های مهم دنیا را دارد گفت: مسئولان کشورمان باید بیش از گذشته به جهاددانشگاهی اعتماد کرده و از توان آن استفاده کنند.

تولید قطار ملی با استانداردهای بین‌المللی و فناوری بومی تا ۲۲بهمن از دیگر نکاتی بود که دکتر طیبی  در این نشست با آن اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی در این پروژه ملی به‌عنوان مسئول طراحی و ساخت سیستم رانش واگن‌های مترو که بخش اصلی و فناورانه پروژه بوده، بسیار خوب عمل کرده و از برنامه زمان‌بندی جلوتر است.

وی بابیان اینکه در این پروژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رضایت کامل از عملکرد جهاددانشگاهی دارد تاکید کرد: تلاش‌های جهاددانشگاهی و شهرداری تهران در اجرا پروژه با رعایت استانداردهای بین‌المللی و فناوری بومی است.

رییس جهاددانشگاهی بابیان اینکه امیدواریم بعد از افتتاح قطار ملی بتوانیم با مشارکت کنسرسیوم شرکت‌های همکار قرارداد تامین 420 واگن موردنیاز کشور را در فاز یک منعقد کنیم افزود: با انعقاد این قرارداد علاوه بر صرفه‌جویی قابل‌توجه ارزی و حل مشکل شرکت‌های مترو شهری برای هزاران نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

وی افزود: پروژه با بالای 85 درصد پیشرفت در حال اجراست و با برنامه‌ریزی انجام‌شده تا 22 بهمن‌ماه سه واگن و تا پایان سال هفت واگن، یک رام قطار ملی با تکنولوژی بومی به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر طیبی  تاکید کرد: سیستم رانش که از بخش‌های تکنولوژیک پروژه است، توسط متخصصان جوان و با استاندارد بین‌المللی در حال اجرا بوده و بخش اعظم پروژه جهت نصب انتقال داده‌شده است.

رییس جهاددانشگاهی در این دیدار که با حضور مهندس عباسی رئیس پارک علم و فناوری البرز و مهندس احمدرضا فیروزی رییس جهاددانشگاهی واحد البرز  برگزار شد اعلام کرد: جهاددانشگاهی درزمینه‌ی توسعه کشاورزی، دامداری، پروش اسب و شتر و پرورش نژادهای گاوی با عملکرد بالا، توسعه صنعتی، تولید موتورهای هیبریدی و همچنین توسعه خطوط مترو و ... نقش مؤثرتری را ایفا خواهد کرد.

 

استان البرز قابلیت‌های فراوانی دارد / باید نگاه به درون داشت
آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی امام‌جمعه کرج و نماینده ولی‌فقیه در استان البرز نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه استان البرز قابلیت‌های فراوانی دارد، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: باید نگاه به درون داشت و از ظرفیت‌های داخلی برای تولید علم و صنعت استفاده کرد.

وی با تأکید بر لزوم تکمیل طرح توسعه استان، گفت: متأسفانه هیچ چشم‌انداز و برنامه‌ریزی صحیحی برای توسعه استان صورت نگرفته و برخی از پروژه‌ها بدون نگاه به آینده ساخته‌شده است.

امام‌جمعه کرج ضمن اظهار تأسف از اینکه چرخه‌ای و فرایندی عمل نمی‌کنیم، عنوان کرد: اغلب به‌صورت جزیره‌ای در حیطه خود عمل می‌کنند و ارتباط و تعاملی با بیرون ندارند لذا در امور به‌جای نگاه منشوری باید نگاه لیزری داشته باشیم چراکه در صورت داشتن نگاه لیزری می‌توانیم دقیق‌تر به هدف برسیم و نقش واقعی خود را ایفا کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تشکیل خیریه نخبه پرور در استان، بیان داشت: خیریه نخبه پرور یکی از اقدامات خوب و اثرگذار در جهت کمک به این قشر جامعه است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز در خاتمه با اشاره به تجارب و دستاوردهای جهاد دانشگاهی در بحث درمان ناباروری تصریح کرد: جهاد دانشگاهی باید با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد برکت و سازمان اوقاف و امور خیریه وارد همکاری شود تا در درمان ناباروری که موضوع اصلی در افزایش نسل است نقش گسترده‌تری را ایفا نماید.


نظر شما :