رئیس جهاد دانشگاهی البرز:

از عهده آموزش مجازی به خوبی برآمده‌ایم

۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۷ کد : ۲۱۳۱۳ حوزه ریاست اخبار مهم
رئیس جهاد دانشگاهی البرز گفت: بدون شک برگزاری دوره‌های آموزش مجازی به دلیل اینکه تجربه جدیدی است، فراز و نشیب‌های خاص خود را دارد ولی جهاد دانشگاهی از عهده این کار هم به خوبی برآمده و بسترهای لازم در این خصوص را فراهم کرده است.
از عهده آموزش مجازی به خوبی برآمده‌ایم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، احمدرضا فیروزی با اشاره به اینکه شیوع کرونا مانع از اجرای برنامه‌های آموزشی این واحد نشده است،  اظهار کرد: از اسفند سال گذشته تا اوایل اردیبهشت ماه به واسطه ابلاغ ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی مراکز آموزشی،  فعالیت مراکز آموزش کوتاه مدت و بلند مدت جهاد دانشگاهی متوقف شده بود.

وی ادامه داد: این تعطیلی و وقفه علاوه بر اینکه فضای درآمدی جهاد دانشگاهی البرز را تحت شعاع قرار داد، اجرای به موقع برنامه‌های آموزشی آن را نیز به تاخیر انداخت.

وی توضیح داد: این واحد برای اینکه از اهداف پیش بینی شده خود در حوزه آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت عقب نیفتد از اوایل فروردین ماه اقدام به برگزاری دوره های آنلاین آموزشی کرده است.

وی افزود: طی بیش از سه ماه گذشته حدود  ۵۰۰۰ نفر در دوره‌های آنلاین آموزشی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی شرکت کرده‌اند.

فیروزی اضافه کرد: هر چند برگزاری آموزش‌های مجازی تجربه جدیدی برای جهاد دانشگاهی البرز محسوب می‌شود، ولی رضایت شرکت کنندگان این دوره ها نشان می‌دهد، این تجربه خروجی مناسبی داشته است.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز توضیح داد: در دوره‌های آموزشی حضوری به واسطه ارتباط مستقیم شرکت کنندگان با مدرس، فرصت بیشتری برای توجه به جزئیات، تعامل بیشتر شاگردان، تاکید بیشتر بر بخش‌های دشوارتر موضوع در حال تدریس و... وجود دارد ولی مزایای آموزش‌های مجازی را هم نباید نادیده گرفت.

وی اضافه کرد: کاهش هزینه‌های رفت و آمد، فرصت برای تکرار مطالب تدریس شده و فضای منعطف تدریس (خانه، محل کار و...) از مزایای دوره های آموزشی مجازی است.

این مسئول گفت: بدون شک برگزاری دوره‌های آموزش مجازی به دلیل اینکه تجربه جدیدی است، فراز و نشیب‌های خاص خود را دارد ولی جهاد دانشگاهی از عهده این کار هم به خوبی برآمده و بسترهای لازم در این خصوص را فراهم کرده است.

فیروزی تاکید کرد: نگاه جهاد دانشگاهی به دوره‌های آموزشی کوتاه و بلند مدتی که برگزار می‌کند مخاطب محور است و نیازهای جامعه با تکیه بر اشتغالزایی را در اولویت قرار داده است.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز با اشاره به برگزاری دوره‌های بلند مدت آموزشی این واحد افزود: بیشتر رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی هنری هستند و این واحد آمادگی دارد برای مهر ماه امسال در ۲۸ کد رشته دانشجو بپذیرد.

وی اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی البرز در حال حاضر حدود ۱۴۷۰ دانشجو دارد و با توجه به عملیات عمرانی که سال که در دانشگاه انجام شده، زیرساخت‌های مناسبی در این مجموعه فراهم آمده است. /ایسنا/

کلید واژه ها: ریاست جهاد دانشگاهی واحد استان البرز آموزش‌های مجازی آموزشی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی کوتاه مدت بلند مدت دوره‌های آنلاین


نظر شما :