مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:

جهاد دانشگاهی نقش به سزایی در توسعه کشور داشته است

۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۰ کد : ۲۱۱۶۷ حوزه ریاست اخبار مهم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: جهاد دانشگاهی در همه دولت‌ها بدون حاشیه و فارغ از مسائل حزبی و جناحی، استقلال خود را حفظ کرده و توانسته به رسالت و وظایف تعریف شده خود به خوبی عمل کند.
جهاد دانشگاهی نقش به سزایی در توسعه کشور داشته است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد البرز، ناصر مقدم روز یکشنبه ۱۲ مرداد در بازدید از دفتر جهاد دانشگاهی البرز ضمن تبریک سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی( ۱۶ مرداد ۱۳۵۹) اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای مهم و تاثیرگذار بعد از انقلاب اسلامی است و طی چهار دهه گذشته نقش به سزایی در توسعه همه جانبه کشور داشته است.

وی ادامه داد: این نهاد انقلابی در همه دولت‌ها بدون حاشیه و فارغ از مسائل حزبی و جناحی، استقلال خود را حفظ کرده و توانسته به رسالت و وظایف تعریف شده خود به خوبی عمل کند.

وی توضیح داد: جهاد دانشگاهی در طول چهار دهه گذشته در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی و ... طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی را اجرایی کرده و تمامی این طرح‌ها بازتاب و بازخورد زیادی در کشور داشته است.

این مسئول اضافه کرد: یکی از مهمترین این طرح‌ها نظرسنجی در حوزه‌های مختلف از جمله انتخابات است که در هر دوره  نتیجه آن به واقعیت نزدیک بوده و به منبعی برای ارجاعات سیاسی در این حوزه تبدیل شده است.

مقدم با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی با استفاده از توان و تخصص نیروهای خود و با تکیه به استدلالات علمی مسیر درستی را طی می‌کند، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی، مقابله با تحریم و نگاه به اقتصاد درون محور از جمله اولویت‌های این نهاد در اجرای طرح‌های مختلف است.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز: برای کمک به روند توسعه البرز آمادگی داریم

در ادامه این نشست احمدرضا فیروزی رئیس جهاد دانشگاهی البرز هم با اشاره به آمادگی جهاد دانشگاهی برای کمک به روند توسعه استان البرز گفت: جهاد دانشگاهی استان در چهار حوزه فعالیت دارد که یکی از این حوزه‌ها موضوع اشتغال است و در این زمینه اقداماتی مثل مشاغل خانگی، جشنواره ملی امیرکبیر با موضوع پایان‌نامه‌های دانشجویی کاربردی که برای اولین بار با مشارکت اتاق بازرگانی و بنیاد نخبگان صورت گرفته را انجام داده است.

فیروزی افزود: علاوه بر این در حوزه استارتاپ‌ها و همچنین راه‌اندازی دفتر تسهیلگری کسب و کار برای پر کردن خلا موجود میان صنعت و دانشگاه با مشارکت اتاق بازرگانی فعالیت داشته است.

این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: علاوه بر دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا، در این بخش جهاد دانشگاهی در حوزه افکارسنجی به وسیله مرکز ایسپا فعالیت‌هایی داشته که آخرین اقدام آن یک نظرسنجی در رابطه با کرونا در استان البرز بوده است.

فیروزی افزود: با استفاده از این بخش به خوبی می‌توان دیتا و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار تصمیم‌گیران گذاشت.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه در برگزاری برنامه‌های فرهنگی همیشه به نوآوری توجه شده است، گفت: بر همین اساس بسیاری از برنامه‌های فرهنگی که توسط جهاد دانشگاهی در البرز برگزار شده برای اولین بار بوده است که از جمله آن می‌توان به مسابقات مناظره و دفاع سه دقیقه‌ای از پایان‌نامه‌ها اشاره کرد. صدها سلسله نشست هم برگزار شده که بخش زیادی از آنها برای اولین بار بوده است.

وی به توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهشی هم اشاره و اعلام کرد: جهاد دانشگاهی البرز با سه گروه پژوهشی خود ظرفیت خوبی به خصوص در بخش آسیب‌های اجتماعی دارد که یکی از کارهای ماندگار این بخش طرح پیمایش ملی خانواده بود که نتیجه آن به صورت یک کتاب توسط رئیس جمهور رونمایی شد.

فیروزی افزود: علاوه بر این سند ارتقاء زنان و خانواده هم توسط جهاد دانشگاهی تهیه و توسط دکتر ابتکار، معاون رئیس جمهور رونمایی شد.

وی با بیان اینکه در بخش پژوهشی اقداماتی در زمینه برنامه‌ریزی و زیست پذیری شهری در استان انجام داده است، ادامه داد: گروه علوم شناختی هم موضوع سنجش شادکامی ایرانیان را انجام داده است.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به فعالیت نمایندگی البرز بانک خون بند ناف رویان خاطرنشان کرد: این بخش هم یکی از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در بخش سلامت است. در این زمینه با ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزاد در هنگام تولد، ۸۰ بیماری احتمالی که ممکن است در آینده فرد و یا نزدیکان وی به آن مبتلا می‌شوند را درمان کرد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت تسهیلگری اجتماع محور گفت: در این بخش جهاد دانشگاهی با راه‌اندازی پنج دفتر تسهیلگری در مناطق حاشیه‌ای کرج، ایجاد یک آینده بهتر برای ساکنان مناطق حاشیه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است.

کلید واژه ها: ریاست


نظر شما :