بررسی همکاری‌های مشترک در نشست رؤسای جهاد دانشگاهی البرز و شرکت ارتباطات زیرساخت

۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۳ کد : ۱۵۹۶۵ معاونت آموزشی اخبار مهم
به مناسبت ایام الله دهه فجر، مسئولان شرکت ارتباطات زیرساخت استان با حضور در جهاد دانشگاهی البرز با فعالیت های این نهاد آشنا شدند.
بررسی همکاری‌های مشترک در نشست رؤسای جهاد دانشگاهی البرز و شرکت ارتباطات زیرساخت

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان البرز، در این بازدید که دکتر محمدرضا زارع مدیرکل شرکت ارتباطات زیرساخت استان، معاونین و مدیران شرکت ارتباطات زیرساخت البرز حضور داشتند، احمدرضا فیروزی رئیس جهاد دانشگاهی واحد البرز، با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر با اشاره به فعالیت های جهاددانشگاهی در بخش های مختلف فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و اشتغال اظهار داشت: جهاد دانشگاهی واحد البرز در حوزه آموزشی با دارا بودن 5 مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت و همچنین یک مرکز علمی کاربردی در استان در بخش های مختلف از جمله فنی و مهندسی، IT و ICT به آموزش علاقه‌مندان در این حوزه‌ها می‌پردازد.

وی با اشاره به فعالیت دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان در استان البرز، افزود: دفتر تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان برنامه‌های مشترکی با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در دست اجرا دارند.

فیروزی، برگزاری استارت آپ ویکند کشاورزی هوشمند، استارت آپ ویکند گرافیک و صنایع بسته بندی و برگزاری نشست های تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات را از جمله فعالیت های دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی و دیگر معاونت‌ها در استان البرز عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های معاونت پژوهشی در جهاد دانشگاهی استان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های گروه‌های پژوهشی و مراکز خدمات تخصصی معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز، می‌توانیم همکاری‌های مشترکی با شرکت ارتباطات زیرساخت در حوزه های IT و ICT داشته باشیم.

این مسئول به ظرفیت حوزه فرهنگی این واحد بالاخص مرکز ایسپا نیز اشاره و تصریح کرد: نظرسنجی‌های ایسپا می‌تواند به مدیران در برنامه‌ریزی‌های سازمانی کمک شایانی کند و خوشبختانه در نتیجه‌ی فرآیند علمی طرحهای اجرا شده و اعتماد خوبی که به این مرکز شده است تاکنون شاهد آثار خوبی در این زمینه بوده‌ایم.

فیروزی با اشاره به بهره مندی از ظرفیت های آموزشی جهاد دانشگاهی استان توسط ادارات و سازمان‌های استان نیز خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی آمادگی دارد تا با برگزاری دوره های مشترک آموزشی و طراحی و تدوین پودمان های آموزشی به ارتقاء سطح دانش کارکنان شرکت ارتباطات زیرساخت و سایر سازمان‌ها در زمینه‌های مختلف کمک کند.

همچنین دکتر محمدرضا زارع مدیرکل شرکت ارتباطات زیرساخت استان البرز نیز با بیان اینکه به اینکه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یک توانمند ساز، ستون فقرات کسب و کارها و نیز محور توسعه کشورها و ملاک عمل سازمان­ های پیشرو است، اظهار داشت: شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان تنها متولی شبکه مادر مخابراتی ایران در عین حاکمیتی بودن در واقع یک بنگاه اقتصادی نیز است که رفتارهای اقتصادی باید همگام و هماهنگ با تحولات متعددی که در زمینه نوع محصولات و سرویس ­ها، انتظارات مشتریان، رقابت و محیط کسب و کار اتفاق افتاده و انتظار می­ رود بر آن حاکم باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، تغییرات سریع و مداوم عصر حاضر، این شبکه را در محیطی پویا و متغیر قرار داده که برای همگام شدن با این تغییرات باید انعطاف ­پذیر بوده و همواره آماده مواجه با مشکلات و خواسته­ های محیطی و حل آن­ها باشد.

دکتر زارع با بیان اینکه استان البرز به لحاظ موقعیت اقتصادی، اجتماعی و جمعیتی در کشور دارای اهمیت ویژه ای بوده است، افزود: البرز،  با توجه به مجاورت پایتخت و نقش این استان در بزرگراه ارتباطی شمال- جنوب و شرق- غرب کشور از اهمیت ویژه ­ای نیز در شبکه ارتباطات زیرساخت برخوردار است، که با عنایت به پهنای باند ارتباطات عبوری به عنوان یکی از پرظرفیت ­ترین مسیر شبکه انتقال کشور می­ باشد.

مدیرکل شرکت ارتباطات زیرساخت استان تصریح کرد: شناسایی خطرات بالقوه و آنچه باعث نارضایتی مشتریان و زیان برای شبکه مادر مخابراتی کشور می ­شود و تعیین انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور کنترل آن­ها از اهمیت بسیاری برخوردار است که این ریسک ­ها بطور همه جانبه شناسایی، تحلیل و کنترل می ­شوند و به همین دلیل اغلب کشورهای دنیا، زیرساخت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به عنوان یک زیرساخت حیاتی تشخیص داده ­اند.

وی با اشاره به اینکه شبکه ­های زیرساختی نوین مبتنی بر فناوری بسته ­ای می ­باشند که ارتباطات مختلف و متفاوت فعلی در آن تجمیع پیدا می ­کنند، گفت: این شبکه نیازهای مختلف مشترکین و ارائه سرویس ­های متفاوت را ممکن می­ سازد.

دکتر زارع افزود: شبکه ­های ارتباطی نوین باید (انعطاف­پذیر  (Flexibleو) میزان­پذیر  (Scalableو (پایدار  (Stable باشد، به طوریکه مشتریان بتوانند براساس میزان نیاز خود اقدام به دریافت امکانات از سبد سرویس زیرساخت کنند و با افزایش تقاضا یا توسعه جغرافیایی، ظرفیت شبکه را افزایش دهند. در شبکه ­های نسل جدید بایستی میزان قطعی­ های شبکه به صفر نزدیک شود و این امر با استفاده از فناوری­ های جدید حفاظت و ماندگاری و امکانات نرم­ افزاری، میسر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت در استان البرز با ایجاد مسیرهای متنوع حفاظتی و بازیابی توانسته است میزان قطعی ­های شبکه خود را به حداقل ممکن رسانده به نحوی که لینک­ های ارتباطی مشتریان و سایر خدمات طبق  SLAهای منعقد شده تحویل مشتریان گردد.

کلید واژه ها: معاونت آموزشی


نظر شما :