رییس جهاددانشگاهی در نشست مشترک با شهردار کرج تاکید کرد:

آمادگی جهاددانشگاهی برای گسترش خطوط متروی استان البرز/ توان این نهاد در کنترل آلودگی هوا و ساماندهی پسماندها

۰۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۱ کد : ۲۷۴۰۷ حوزه ریاست معاونت پژوهشی
رییس جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی از سال ۱۳۸۵ وارد بحث سیستم رانش واگن مترو شده است و ساخت آن تقریباً به پایان رسیده و در حال حاضر در مرحله تست آن در سیستم قطار شهری قرار داریم تا اشکالات آن را رفع کنیم.
آمادگی جهاددانشگاهی برای گسترش خطوط متروی استان البرز/ توان این نهاد در کنترل آلودگی هوا و ساماندهی پسماندها

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی سه‌شنبه7 بهمن‌ماه در نشست مشترک با مهندس علی‌اصغر کمالی زاده شهردار کرج و مدیر مترو و سایر مدیران شهری کرج که با حضور مهندس مهدی عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز برگزار شد با تاکید بر اینکه اتکا به توان داخلی راه‌حل خروج از تحریم‌ها  و مقاوم‌سازی کشور است گفت: جهاددانشگاهی با تجارب و توان خود در حوزه‌های فنی و مهندسی می تواندنقش مهمی در توسعه علمی و فناوری استان البرز به‌ویژه در حوزه شهری ایفا کند.

دکتر طیبی با اشاره به بومی‌سازی ساخت رکتیفایر تامین کننده برق نیروی محرکه واگن‌های مترو توسط  جهادگران جهاددانشگاهی واحد علم و صنعت اظهار کرد: طراحی و ساخت اولین دستگاه از سال ۸۹ آغاز و پس از طی مراحل طراحی، ساخت و انجام آزمایش‌های مربوطه مطابق استاندارد و دریافت گواهینامه بین‌المللی در سال ۹۱ به‌طور آزمایشی  زیر بار قرار گرفت.

 وی ادامه داد: از آن سال تاکنون، جهاددانشگاهی برای تولید رکتیفایر موردنیاز برای پروژه‌های قطار شهری کلان‌شهرهای مختلف وارد عمل شده و تاکنون با متروی تهران، متروی مشهد و قم قراردادهایی منعقد کرده است.

رییس جهاددانشگاهی ادامه داد: در حال حاضر رکتیفایرهای ساخت جهاددانشگاهی در خط دو قطار شهری مشهد و خط ۸ تهران فعال است و مابقی سفارش‌ها هم در فرایند ساخت قرار دارد.

دکتر طیبی اضافه کرد: جهاددانشگاهی تنها به ساخت رکتیفایرهای مترو بسنده نکرده و در حوزه ساخت رکتیفایرهای کارخانجات مس و ... ورود کرده و تاکنون موفق شده تولیدات خود را به کشورهایی مثل قزاقستان صادر کند.

وی افزود: همکاران جهادگر ما در حوزه الکترونیک هم حرف‌های جدی برای گفتن دارند و از دهه ۷۰ تاکنون درزمینه‌ی تولید شارژرهای صنعتی که اغلب در صنعت نفت و پتروشیمی مورداستفاده قرار می‌گیرد هم به‌خوبی عمل کرده‌اند.


دکتر طیبی ادامه داد: بعد از ساخت رکتیفایر، جهاددانشگاهی از سال ۸۵ وارد بحث رانش مترو شده و ساخت آن تقریباً به پایان رسیده و در حال حاضر در مرحله تست آن در سیستم قطار شهری قرار داریم تا اشکالات آن را رفع کنیم.
رییس جهاددانشگاهی کشور اضافه کرد: بدون شک هر کشوری که بتواند در ساخت سیستم رانش قطار شهری موفق شود، از عهده ساخت واگن هم به‌راحتی برمی‌آید.

وی افزود: جهاددانشگاهی آمادگی دارد که رکتیفایرهای باکیفیت و استاندارد داخلی را در اختیار شهرداری کرج قرار دهد تا در خطوط مختلف قطار شهری این کلان‌شهر استفاده کنند.

دکتر طیبی تاکید کرد: با استفاده از رکتیفایرهای تولید داخل هم از خروج مقادیر زیادی ارز جلوگیری و هم زمینه اشتغال‌زایی برای عده زیادی فراهم خواهد شد.
رییس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه تولید اولین قطار ملی با سه رام واگن تا 22 بهمن‌ماه  رونمایی می‌شود اعلام کرد: جهاددانشگاهی آمادگی دارد نقش مؤثر خود را در گسترش خطوط مترو استان البرز و  به‌ویژه کلان‌شهر کرج ایفا نماید.

وی با اشاره به توان جهاددانشگاهی در کنترل آلودگی هوا و ساماندهی پسماندها گفت: جهاددانشگاهی با تولید قطار و واگن‌های ملی آماده همکاری با مترو کرج و شهرداری این شهر بزرگ و اثرگذار در جوار پایتخت است.

در این مراسم مهندس عباسی  رییس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری نیز بخشی از توانمندی‌های پارک علم و فناوری البرز در حوزه دانش‌بنیان را تشریح کرد.
 

گفتنی است دکتر طیبی همچنین در سفر به استان البرز با آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج نیز دیدار و گفت و گو کرد.


نظر شما :