به همت جهاددانشگاهی واحد البرز؛

کارگاه آموزشی طبیعت پاک در باغ ملی گیاه شناسی ایران برگزار شد

۲۳ آذر ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۱ کد : ۱۴۰۵۵ معاونت فرهنگی
کارگاه آموزشی زیست محیطی «طبیعت پاک» در باغ ملی گیاه شناسی ایران ویژه‌ی دانشجویان دانشگاه خوارزمی برگزار شد.
کارگاه آموزشی طبیعت پاک در باغ ملی گیاه شناسی ایران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان البرز، سعید قاسمی جیردهی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان البرز گفت: باغ ملی گیاه شناسی ایران 150 هکتار وسعت دارد. در این باغ بالغ بر 4 هزار گونه از گیاهان مختلف ایران و جهان نگهداری می‌شود. این باغ دارای دو آبشار، شش دریاچه، رودخانه و جویبار که همگی به منظور کاشت و نگهداری گیاهان و همچنین ایجاد مناظری از طبیعت ایران و سایر نقاط جهان ساخته شده است.

وی افزود: در این کارگاه آموزشی 30 تن از دانشجویان رشته علوم گیاهی دانشگاه خوارزمی حضور داشتند و از نزدیک با انوع گیاهان مختلف ایران و جهان آشنا شدند و در مورد تنوع آب و هوایی و تنوع شرایط اقلیمی، نوع خاک، اختلاف ارتفاع و ناهمواری‌ها  و نحوه‌ی نگهداری این گونه‌ها آشنا شدند.

قاسمی جیردهی خاطرنشان کرد: آموزش نقش تعیین کننده در حفاظت محیط زیست دارد؛ چراکه حفاظت از محیط زیست احتیاج به توجه، به فعالیت‌های مختلف انسانی دارد. تولید زباله، آلودگی هوا و از بین رفتن تنوع زیستی بعضی از موارد مرتبط با محیط زیست است که می‌توان با آموزش و توجه به قوانین و تصمیمات زیست محیطی تا حدودی از محیط زیست حفاظت نمود.

وی در پایان گفت: امیدواریم با برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی در زمینه محیط زیست بتوان گامی در راستای آگاهی بخشی دانشجویان در راستای حفاظت از محیط زیست  برداشت.

گفتنی است این برنامه با همکاری انجمن علوم گیاهی دانشگاه خوارزمی روز چهارشنبه 20 آذرماه برگزار شد.

کلید واژه ها: سعید قاسمی


نظر شما :