مرحله مقدماتی و منطقه‌ای هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در البرز برگزار شد

۱۰ مهر ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۶ کد : ۱۱۸۶۰ معاونت فرهنگی
دبیر اجرایی مرحله منطقه‌ای هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان با اشاره به برگزاری مرحله مقدماتی و منطقه‌ای هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان در دانشگاه خوارزمی گفت: مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات با پذیرش ۱۶ تیم از دانشگاه‌های تهران و البرز برگزار شد.
مرحله مقدماتی و منطقه‌ای هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در البرز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان البرز، هدی اصل روستا با اشاره به برگزاری مرحله منطقه‌ای هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان در دانشگاه خوارزمی گفت: مرحله منطقه¬ای هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان‌های البرز، خراسان شمالی،کردستان و دانشگاه هرمزگان برگزار خواهد شد و تیم¬ های دانشجویی شرکت کننده جهت انتخاب تیم ‌های راهیافته به مرحله کشوری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
وی افزود: مناظرات تیم‌¬های برتردانشگاه‌های الزهرا(س)، خواجه نصیرالدین طوسی، علم و صنعت، دانشگاه علوم¬ پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه امام صادق(ع)، علامه طباطبایی(ره)، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، علم و فرهنگ و مجتمع آموزش عالی سلامت از منطقه ورامین و همچنین پردیس امیرکبیر البرز فرهنگیان که به مرحله منطقه‌¬ای راه یافته‌¬اند و مرحله منطقه‌ای این دوره از مسابقات در دانشگاه خوارزمی واقع در استان البرز در حال برگزاری است.
وی افزود: در مرحله مقدماتی و منطقه‌ای استان البرز مناظره اول بین تیم‌های «ارغنون علوم پزشکی شهید بهشتی» و «آرمان خواجه نصیر» با موضوع گزاره« علت مصرف بالای انرژی در ایران، تعرفه پایین آن است.» برگزار شد و در نهایت طبق اعلام رأی هیأت داوران تیم آرمان به مرحله بعدی راه یافت.
اصل روستا ادامه داد: مناظره دوم بین تیمهای «ققنوس» از دانشگاه امیرکبیر و «قوه‌ی متین» از دانشگاه علوم پزشکی ورامین با موضوع گزاره«کاهش مشارکت مردم در کمک به سیل‌زدگان، نشانه شکاف دولت - ملت است.» برگزار شد و تیم «ققنوس» به مرحله دوم صعود کرد.
دبیر اجرایی هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در استان البرز با اشاره به مسابقات مناظره دانشگاه‌های استان تهران و البرز گفت: مناظره سوم بین تیم‌های «اخوان الصفا شهید بهشتی» و «تنقیح مناط علم و فرهنگ» با موضوع گزاره« مداخلات دولت در بازار ارز و طلا موجب گسترش رانت خواری می‌شود. » برگزار شد و تیم «تنقیح مناط» به عنوان تیم برگزیده معرفی شد. همچنین مناظره چهارم بین تیم های«برهان الزهرا» و «دیان فرهنگیان» با موضوع گزاره «آیین نامه جدید انضباطی وزارت علوم مغایر با حقوق و آزادی‌های دانشجویان است.» برگزار شد و در نهایت هیأت داوران تیم برهان را برنده مناظره اعلام کرد. مناظره پنجم با عنوان گزاره « اعطای شناسنامه به فرزندان مادران ایرانی و پدران خارجی، مغایر با قانون اساسی جمهوری‌اسلامی‌ایران است.» بین تیم‌های آرمان از دانشگاه فرهنگیان و علم و فرهنگ از دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد و تیم آرمان به عنوان برگزیده معرفی شد.
اصل روستا افزود: مسابقه ششم با عنوان گزاره «دو جریان اصلی سیاسی کشور(اصلاح طلبان و اصولگرایان) پایگاه اجتماعی خود را از دست داده‌اند.» بین تیمهای حق از دانشگاه شهید بهشتی و تیم ثامن الحجج از دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد و تیم ثامن الحجج به مرحله بعدی راه یافت. همچنین تیم شریف دخت با انصراف تیم بیان صادق به مرحله بعدی بعدی راه یافت.
وی در پایان افزود: مرحله دوم و نیمه نهایی روز سه شنبه 9 مهرماه و مسابقه فینال و رده بندی در روزهای چهارشنبه در سالن الغدیر دانشگاه خوارزمی برگزار خواهد شد.

کلید واژه ها: مناظره دانشجویی


نظر شما :