بازدید حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از بیمارستان مریم

۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۸:۲۵ کد : ۱۱۲۶۲ معاونت آموزشی
در بدو ورود، مدیر و رؤسای حوزه تعاون و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، با همراهی دکتر صلاح الدین دلشاد (مدیر عامل بیمارستان و زایشگاه مریم)، به بازدید از بخش‌هایی مانند NICU، بخش جراحی مردان، بخش ICU و بخش‌هایی دیگری از بیمارستان رفته و سپس به سالن سمینار و جلسات بیمارستان برگشتند.
بازدید حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از بیمارستان مریم

در ابتدای جلسه جناب آقای دکتر صلاح الدین دلشاد سخنانی در خصوص وضعیت IPD در بیمارستان ایراد کردند و افزودند:

در حال حاضر بیمارستان مریم تنها بیمارستان خصوصی در کرج است که در حوزه IPD فعالیت رسمی دارد. بیماران IPD عمدتاً از کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان، عمان و تاجیکستان بوده و وزارت بهداری عراق، بیمارستان مریم را به بیماران دارای مشکلات خاص که امکان درمان آنها در عراق وجود ندارد، معرفی می‌کند.

ایشان همچنین در خصوص نبود امکانات زیر ساختی برای IPD در کرج صحبت کردند از جمله نبود هتل مناسب بیماران خارجی، عدم وجود مکان‌های تفریحی و تاریخی و…

در ادامه جناب آقای شکریان معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان البرز صحبت کردند. ایشان اشاره کردند که در حال حاضر دو مرکز وابسته به مؤسسه رویان زیر نظر جهاد دانشگاهی کرج فعالیت دارند. حوزه فعالیت این مراکز نگهداری بند ناف و سلول‌های بنیادی بوده و در صورت امکان علاقه‌مند به همکاری با بیمارستان و زایشگاه مریم هستند.

دکتر دلشاد در این خصوص افزودند: موضوع نگهداری بند ناف و سلول‌های بنیادین مهم و قابل توجه بوده و برای آینده فرد بسیار کاربردی خواهد بود.


نظر شما :