رئیس جهاد دانشگاهی البرز:

دانشگاه‌ شور و نشاط خود را از حضور دانشجویان می‌گیرد

۱۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰ کد : ۳۸۸۷۶ حوزه ریاست
رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز گفت: دانشجویان در دوره‌های مختلف جریان ساز و جزو گروه نخبگان کشور بوده‌اند.
دانشگاه‌ شور و نشاط خود را از حضور دانشجویان می‌گیرد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، احمدرضا فیروزی با اشاره به اینکه شیوع کرونا فعالیت دانشگاه‌ها را طی دو سال اخیر تحت تاثیر قرار داده، اظهار کرد:  شیوع کرونا باعث شد اکثر کلاس‌های آموزشی به صورت آنلاین و مجازی برگزار شود و بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی پیش بینی چنین شرایطی را نداشتند.

وی ادامه داد: با ادامه پاندمی کرونا مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها سعی کردند با روش‌های مختلف، خلأهای ایجاد شده را رفع کنند.

وی توضیح داد: طی این مدت شاهد برگزاری کلاس‌های آموزشی آنلاین بودیم که دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی البرز و مراکز مهارت آموزی این مجموعه هم از این مساله مستثنی نبود.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۰ رشته در دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تدریس می‌شود، اضافه کرد: هر چند آموزش‌های مجازی ظرفیت ویژه‌ای در فضای آموزشی ایجاد کرد ولی نباید فراموش کرد که اکتفا به فضای مجازی برای اینکه بتوانیم بهترین بازخورد آموزشی را داشته باشیم کافی نیست.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز افزود: هنوز زیرساخت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی برای آموزش‌های مجازی به طور کامل شکل نگرفته است.

فیروزی اضافه کرد: بدون شک برای آموزش برخی رشته‌ها که دروس عملی بیشتری دارند نیاز به برپایی کلاس‌های حضوری است.

وی ادامه داد: در برخی رشته‌های کارگاهی مثل کشاورزی، نقاشی، عکاسی و خیاطی امکان مهارت آموزی کامل از طریق کلاس‌های مجازی میسر نیست.

وی توضیح داد: باید تلاش شود تعداد کلاس‌هایی که حضور دانشجو و انتقال چهره به چهره دانش اساتید ضروری است، افزایش یابد.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز در ادامه با اشاره به ۱۶ آذر (روز دانشجو) اضافه کرد: هر چند این روز بدون حضور دانشجویان شور و شوق چندانی ندارد ولی امیدواریم در سال‌های آینده با تدابیر اندیشیده شده شاهد بازگشت دانشجویان به مراکز آموزشی باشیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها شور و نشاط خود را از حضور دانشجویان می‌گیرند، گفت: دانشجویان در دوره‌های مختلف جریان ساز و جزو گروه نخبگان کشور بوده‌اند.

فیروزی تاکید کرد: بدون شک اگر به دانشجویان بها داده شود و این قشر بتواند در حوزه‌های مختلف به ایفای نقش بپردازد، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی البرز روز دانشجو


نظر شما :