رئیس جهاد دانشگاهی البرز:

رویکرد کارفرمایی به پایان‌نامه‌های دانشجویی باید در اولویت سیاستگذاری دانشگاهی باشد

۱۷ دی ۱۳۹۹ | ۲۱:۵۱ کد : ۲۶۷۵۰ حوزه ریاست تجاری سازی فناوری و اشتغال
رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز گفت: کاربردی کردن پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی به ویژه این که رویکرد کارفرمایی‌محور نیز داشته باشند، در مجامع دانشگاهی ما چندان شکل نگرفته است و ضرورت دارد این مهم به عنوان یک اولویت در سیاستگذاری‌های جامعه دانشگاهی در دستور کار قرار گیرد.
رویکرد کارفرمایی به پایان‌نامه‌های دانشجویی باید در اولویت سیاستگذاری دانشگاهی باشد

احمد رضا فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ایده اجرای جشنواره  امیرکبیر سه سال قبل از سوی دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی البرز مطرح شد و با پیگیری‌هایی که در استان صورت گرفت، خوشبختانه به عنوان یک طرح مورد نیاز و ضروری از سوی سایر دانشگاه‌ها و سازمان‌ها مورد استقبال قرار گرفت.

فیروزی اظهار کرد: در ابتدا این طرح به عنوان فعالیت مشترک جهاد دانشگاهی و اتاق بازرگانی استان در دستور کار قرار گفت و  برنامه عملیاتی آن تدوین گردید. در ادامه نیز با همراهی بنیاد نخبگان، دانشگاه‌ها و سازمان‌های استانی شبکه‌سازی‌های لازم صورت گرفت و در قالب کمیته‌ها و کارگروه‌های اجرایی، علمی و داوری، این جشنواره وارد فاز اجرا شد.

دبیر جشنواره طرح‌ها، پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی کاربردی و کارفرما محور «امیر کبیر» ضمن سپاس از همه دست‌اندرکارانی که در پیشبرد و شکل‌گیری فرآیند این جشنواره همکاری کرده‌اند، افزود: کاربردی کردن پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی به ویژه این که رویکرد کارفرمایی‌محور نیز داشته باشند، در مجامع دانشگاهی ما چندان شکل نگرفته است و ضرورت دارد این مهم به عنوان یک اولویت در سیاست‌گذاری‌های جامعه دانشگاهی در دستور کار قرار گیرد.

فیروزی شعار این جشنواره را «اقدام عملی برای تعامل و ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه» عنوان و تصریح کرد: برای ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت و جامعه نیازمند اقدامات عملی هستیم؛ اقداماتی که به تجاری‌سازی پژوهش‌ها و دستاوردهای دانشجویان و استادان منجر شود و جامعه و صنعت از نتایج زحمات آنها بهره‌مند شوند.

وی جشنواره امیرکبیر را تلاشی برای فرهنگ‌سازی و ترغیب دانشجویان برای رفع مشکلات جدی جامعه دانست و افزود: ضرورت دارد ارتباط عملی دانشگاه و صنعت به صورت واقعی و ملموس شکل بگیرد و رویکرد و هدف‌گذاری پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان نیز در این مسیر ارتقا یابد.

وی با بیان این که در اولین جشنواره افزون بر یک‌صد پایان‌نامه کاربردی کارفرما محور به دبیرخانه جشنواره واصل گردیده است، گفت: با شکل‌گیری این جشنواره، این امیدواری وجود دارد که در دوره‌های بعدی جشنواره، آثار متعدد و متنوع‌تری دریافت شود و بسترهای لازم برای دستیابی به اهداف مورد نظر فراهم گردد.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز گفت: آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی پایان‌نامه‌ها و طرح‌های کاربردی و کارفرمایی «امیر کبیر» در سالروز شهادت امیرکبیر (۲۰ دی‌ماه) از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ با حضور حداقلی تعدادی از برگزیدگان و مسئولان برگزار می‌شود و سایر علاقه‌مندان و مدعوین از طریق مجازی این مراسم را مشاهده خواهند کرد.


نظر شما :