دیدار اعضای جهاددانشگاهی با خانواده شهید «پرویز عشوری تفرشی»

۱۰ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۴:۱۷ کد : ۷۵۱۴۹ معاونت فرهنگی اخبار مهم
اعضای جهاددانشگاهی به همراه چند تن از دانشجویان استان البرز باخانواده شهید «پرویز عشوری تفرشی» دیدار کردند.
دیدار اعضای جهاددانشگاهی با خانواده شهید «پرویز عشوری تفرشی»

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد البرز، اعضای جهاددانشگاهی به همراه چند تن از دانشجویان استان البرز در قالب «طرح یادیار» با خانواده شهید «پرویز عشوری تفرشی» دیدار کردند.

طرح «یادیار» با هدف صیانت و تجلیل از یاد و نام شهدای دانشجو با تاکید بر شهداء عرصه علم و فناوری و آشنا کردن دانشجویان با سمبل‌های مبارزه و ایثار در جهت افزایش دانش و بصیرت آنان به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ شهید پرویز عشوری تفرشی دوازدهم اردیبهشت ،۱۳۴۲ در شهرستان تهران دیده به جهان گشود. این شهید دانشــجوی دوره کاردانی در رشــته تربیت معلم بود و از سوی بسیج در جبهه حضــور یافت. وی چهارم فروردیــن ،۱۳۶۳ در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید.

قابل ذکر است؛ مزار شهید پرویز عشوری تفرشی در  امامزاده محمد شهر کرج است.

بخشی از وصیت نامه شهید که توسط دانشجویان در حضور مادر شهید قرائت شد بدین شرح است: «سوگند به اسب‌های دونده‌ای که نفس نفس می‌زنند و آتش برقی‌که از برخورد سم آنها بر سنگها جرقه می‌زند؛ پس تا صبح بر دشمن تاختند و دشمن را در میان گرفتند. همانا انسان به پروردگارخویش ناسپاس و خود بر این گواه است و به مال دنیا علاقه دارد. پس آیا نمی‌دانند که گاهی از قبرها برانگیخته می‌شود و هر چه در سینه‌اش آشکار می‌شودکه پروردگار ایشان به ایشان آگاه است: «سوره عادیات» . سلام بر امام زمان(عج) و نایب برحقش امام خمینی و سلام برخانواده شهدا که با صبر خویش خشم زبون را رسوای جهان کردند و با هدیه کردن قسمتی از وجود خویش که برای آنها بسیار با ارزش بود به آنان که حاضر نیستند حتی یک ریال از مال خود را صرف غیرخود کنند نشان دادند که وابستگی به این دنیا و تعلقات مادی را سودی نیست و انسان گاهی برای رسیدن به یک هدف والای فکری باید تمام وجودش را فدا کند و ملت ما در هنگامی که برای سرنگونی نظام شاهنشاهی به پا خواستند و 17 شهریورها را بوجود آوردند هدفی داشتند و نباید با مشکلاتی که بر سر راه انقلاب بوسیله فرعونیان زمان پیش می‌آید اهداف را فراموش کرد. بلکه باید از خداوند تبارک و تعالی این سرچشمه هستی یاری خواست و طلب صبر و شکیبایی کرد.

برادران اگر دیدید من شهید شدم به عظمت رحمانیت خدا پی ببرند که چگونه منت گذاشته و فرد گناهکاری مثل من را توبه‌اش را قبول کرده و به نزد خود خواننده است ولی من از شما تقاضا دارم که برایم دعا کنید و نگویید که فلانی شهید شده پس حتما فرد خیلی خوبی بوده است.

........ برای امام دعا کنید و برای پایداری اسلام و عزت مسلمین و شفای مجروحین و در آخر نیز برای آمرزیده شدن گناهان این حقیر دعا کنید.»

انتهای پیام


نظر شما :