رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی:

نقشه جامع علمی کشور بازنگری می‌شود

۱۴ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۸ کد : ۶۸۱۴۱ حوزه ریاست
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور از بازنگری نقشه جامع علمی کشور خبر داد.
نقشه جامع علمی کشور بازنگری می‌شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان البرز، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه روز چهارشنبه ۱۱ بهمن در نشست رؤسا و استادان دانشگاه‌های استان البرز که در سالن اجتماعات پژوهشگاه مواد و انرژی ایران برگزار شد، اظهار کرد: بازنگری نقشه علمی جامع کشور به فرهنگستان علوم سپرده شده که باید با همکاری هیات اندیشه ورز دانشگاه‌ها اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر شکل گیری هیات اندیشه ورز دانشگاه‌های البرز گفت: انتظار می‌رود این هیات پیشنهادات علمی خود را در تمام زمینه‌ها به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه دهد تا پس از بررسی، این نظرات برای اعمال در نقشه جامع علمی کشور به فرهنگستان علوم منعکس شود.

وی بیان کرد: نقشه جامع علمی کشور باید هر پنج سال بازنگری شود و در حال حاضر هشت سال در این بخش عقب هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه علوم انسانی و اجتماعی عقب ماندگی کشور بیشتر است، گفت: انتظار می رود بسیاری از مسائل و آسیب‌های اجتماعی کشور با کمک نظریه پردازان و هیات های اندیشه ورز دانشگاه ها برطرف شود.

وی اظهار کرد: طی ۲۰ سال گذشته تنها ۶۳ نظریه در بخش علوم انسانی، اجتماعی و هنری در کشور ثبت شده که پیام جالبی نیست؛ کسی که استاد تمام در رشته علوم انسانی، اجتماعی و هنر است باید به نوآوری و نظریه برسد.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ادامه داد: در حوزه کارآمدی و نظریه پردازی کشور، علوم پزشکی و پایه از علوم انسانی جلوتر است  در این بخش تعادل شکل نگرفته و باید در حوزه انسانی خیلی جدی گام برداشت.

خسروپناه به اهمیت موضوع فرهنگی در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: این موضوع باید در دانشگاه‌ها جدی گرفته شود تا فرهنگ ایرانی اسلامی در بین دانشجویان تقویت شود زیرا مساله فرهنگ از علم و فناوری مهمتر است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر توجه به موضوع خانواده در دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: ۱۰ اصل مهم کاری برای دانشگاه های تعریف شده که یکی از این اصول خانواده محوری است و باید هیات علمی دانشگاه‌ها به آن توجه کنند.

وی اظهار کرد: وقتی قرار است شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم و فناوری تصمیم بگیرد و سندی مدون و مصوب کند باید مشارکت حداکثری اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه ها را داشته باشد.

خسروپناه افزود: هیات اندیشه ورز دانشگاه‌ها باید در هر موضوع از نظرات اعضای هیات علمی مشورت بگیرد؛ امروز فناوری نوین در حال تحول است.

کلید واژه ها: دانشگاه ورز دانشگاه اندیشه ورز دانشگاه هیات اندیشه ورز دانشگاه هیات هیات اندیشه هیات اندیشه ورز هیات علمی کشور علوم


نظر شما :