سرپرست جهاد دانشگاهی البرز:

پتانسیل‌های جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری منحصر به فرد است

۱۵ آذر ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۸ کد : ۶۵۷۸۱ معاونت پژوهشی اخبار مهم
سرپرست جهاد دانشگاهی البرز گفت: جهاد دانشگاهی به فراخور نیاز استان به مباحثی چون آسیب‌های اجتماعی، علوم شناختی، توسعه و برنامه‌ریزی شهری و ... ورود کرده و اثر بخشی زیادی داشته است.
پتانسیل‌های جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری منحصر به فرد است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان البرز، جلال نوری در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان البرز که روز سه‌شنبه ۱۴ آذرماه در سالن ورزشی شهدای شهرداری کرج برپا شده است، اظهار کرد: خوشبختانه در این نمایشگاه شاهد حضور پررنگ اغلب سازمان‌ها و نهادهایی هستیم که در حوزه پژوهش و فناوری و تبدیل دستاوردهای حاصله به ارزش افزوده فعالیت دارند.

وی ادامه داد: امیدواریم با بهره گیری از دستاوردهای پژوهشگران و صاحبان ایده‌ای که در این نمایشگاه شرکت دارند بتوانیم گامی در راستای اشتغالزایی و به تبع آن بهبود شرایط معیشتی البرز نشینان برداریم.

وی با تاکید بر اینکه پژوهشگران و فعالان حوزه فناوری البرز در سطح ملی و حتی جهانی حرف‌های جدی برای گفتن دارند، توضیح داد: بدون شک با حمایت از این عزیزان می‌توان مسیر پیشرفت همه جانبه و توسعه استان را با سرعت بیشتری طی کرد.

ضرورت افزایش سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته شاهد تمرکز جدی‌تر دولتمردان به حوزه پژوهش و فناوری بوده‌ایم، گفت: با افزایش بودجه پژوهشی کشور امیدواریم در سال‌های آتی شاهد افزایش سهم این حوزه از تولید ناخالص ملی باشیم.

نوری با اشاره به حضور استاندار البرز در این نمایشگاه ادامه داد: حضور استاندار محترم در روزهای نزدیک به دور دوم سفر ریاست جمهوری به البرز نشان از جایگاه ویژه پژوهش در دولت سیزدهم دارد که امیدواریم این حمایت‌ها پررنگ‌تر شود.

سرپرست جهاد دانشگاهی البرز با بیان اینکه قطعا کل استان از آثار و برکات برگزاری چنین نمایشگاه‌های منتفع می‌شوند، اضافه کرد: از خروجی این نمایشگاه می‌توان در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی در حوزه‌های پزشکی، علوم انسانی، فنی مهندسی و ... استفاده کرد.

پژوهشگران ایده‌های جدید خودرا به اشتراک می‌گذارند

وی ادامه داد: این نمایشگاه بهانه‌ای برای اشتراک آخرین دستاوردهای پژوهشی استان است و البته زمینه‌ای فراهم می‌کند تا پژوهشگران و محققان فکر و ایده‌های جدید خود را به اشتراک بگذارند.

وی تصریح کرد: به علاوه چنین رویدادهای فرصتی برای آشنایی بیشتر محققان و پژوهشگران با دستاوردهای پژوهشی روز دنیا را هم فراهم می‌کند.

نوری با بیان اینکه منتخبین این نمایشگاه به نمایشگاه بین‌المللی‌ای که هر ساله در مصلی تهران برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند، گفت: در این نمایشگاه شاهد برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی برای علاقه مندان حوزه پژوهش هستیم به همین دلیل از همه علاقه مندان دعوت می‌شود در کنار بازدید از غرفه‌ها شرکت در این بخش‌ها را فراموش نکنند.

پتانسیل‌های جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری منحصر به فرد است

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ظرفیت‌های پژوهش و فناور محورانه جهاد دانشگاهی البرز توضیح داد: جهاد دانشگاهی طی سال‌ها فعالیت خود توانسته در بحث مساله یابی و نیازسنجی استان در حوزه‌های مختلف به خوبی عمل کند.

این مسئول گفت: جهاد دانشگاهی به فراخور نیاز استان به مباحثی چون آسیب‌های اجتماعی، علوم شناختی، توسعه و برنامه ریزی شهری و ... ورود کرده و اثر بخشی زیادی داشته است.

وی ادامه داد: بحث سرمایه‌های اجتماعی استان، زیست پذیری شهری، حاشیه نشینی، مشاغل خانگی، دفاتر تسهیل گری و فرونشست زمین در مناطق مختلف جزء آخرین طرح‌های است جهاد دانشگاهی مجری آن بوده است.

تلاش برای تدوین نقشه راه آب البرز

سرپرست جهاد دانشگاهی البرز توضیح داد: یکی از مهمترین دغدغه امروز مسئولین و مردم البرز مساله کمبود آب است و امیدواریم با حمایت استاندار محترم بتوانیم نقشه راه آب البرز را تدوین کنیم.

نوری افزود: جهاد دانشگاهی آمادگی دارد با استفاده از توان و تخصص نیروها و پژوهشگرانی که دارد، به عنوان مجری طرح‌های پژوهشی ارگان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی فعالیت داشته باشد.

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی راه‌اندازی نمایندگی خون بند ناف در البرز را به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای جهاد دانشگاهی در طول سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: البرز در جمع آوری این نمونه های خون جزء استانهای پیشرو است و تا کنون بیش از ۵ هزار نمونه خون بند ناف ذخیره سازی شده است.

وی ابراز کرد: توصیه ما به همه والدین این است که از این امکان فناورانه استفاده تا به نوعی سلامت خانواده خود را ضمانت کنند.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی البرز هفته پژوهش


نظر شما :