سرپرست جهاد دانشگاهی البرز:

جهاد دانشگاهی به دنبال توسعه فضای ایده‌پردازی است

۱۲ آذر ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۲ کد : ۶۵۷۷۸ حوزه ریاست
سرپرست جهاد دانشگاهی البرز در دیدار با رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: جهاد دانشگاهی به دنبال رشد و توسعه فضای ایده‌پردازی و تعامل بین دانشجویان و اساتید است چون بر این باور است که رشد و توسعه همه جانبه کشور از این مسیر می‌گذرد.
جهاد دانشگاهی به دنبال توسعه فضای ایده‌پردازی است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، جلال نوری در دیدار با علی حسن بیگی رئیس دانشگاه خوارزمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری از جهاد دانشگاهی به عنوان معدود رویش‌های انقلاب نام برده‌اند و این نهاد را تجلی تفکر " ما می‌توانیم" می‌دانند.

وی ادامه داد: دستاوردها و موفقیت‌های جهاد دانشگاهی در طول بیش از چهار دهه گذشته در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، صنعتی و ... بر کسی پوشیده نیست و این مجموعه اغلب به حوزه‌هایی ورود می کند که به تعبیری بر زمین مانده تلقی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در طول سال‌ها فعالیت تلاش کرده با تکیه بر توان، تجربه و تخصص نیروهای خود، تحریم‌ها را کم اثر کند؛ گفت: خوشبختانه این تلاش‌ها نتیجه بخش بوده و امروز با افتخار می‌توان از سهم جهاد دانشگاهی برای تحقق این هدف صحبت کرد.

سرپرست جهاد دانشگاهی البرز با بیان اینکه امروز جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف فنی- مهندسی، علوم انسانی، پزشکی و ... حرف‌های جدی برای گفتن دارد، افزود: این مجموعه در راستای عمل به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه دانش بنیان‌ها به این حوزه هم به طور جدی ورود کرده و دستاوردهای قابل توجهی داشته است.

نوری با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در هشت سال دفاع مقدس هم نقش قابل توجهی داشته، توضیح داد: برخی اقداماتی که از سوی این مجموعه در این دوران صورت گرفته، بعد از چند سال رونمایی شده و این نشان دهنده نقش این نهاد انقلابی در حفاظت از کیان کشور عزیزمان است.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پتانسیل‌های جهاد دانشگاهی استان البرز اضافه کرد: با توجه به استقرار بخشی از جهاد دانشگاهی در دانشگاه خوارزمی، این مجموعه طی سال‌های گذشته طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی را در بحث توانمندسازی دانشجویان اجرایی کرده و این ظرفیت را دارد که با حمایت مسئولان در بحث اشتغال زایی آنها ایفای نقش داشته باشد.

نوری ابراز کرد: جهاد دانشگاهی با برگزاری مسابقات ملی مناظرات دانشجویی سعی داشته فرهنگ گفت‌وگو را در بین قشر فرهیخته نهادینه کند.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی به دنبال رشد و توسعه فضای ایده پردازی و تعامل بین دانشجویان و اساتید است چون  بر این باور است که رشد و توسعه همه جانبه کشور از این مسیر می گذرد.

وی با تاکید بر ضرورت تعامل بیشتر دانشگاه خوارزمی با جهاد دانشگاهی گفت: بدون شک با تقویت فضای تعاملی بین این دو مجموعه شاهد تحولات و نتایج مثبت زیادی خواهیم بود.

نوری افزود: جهاد دانشگاهی آمادگی دارد توان و تجربه خود را با دانشگاه خوارزمی به اشتراک بگذارد و از سوی دیگر با آغوش باز از حمایت و مشارکت این مجموعه برای پیشبرد اهداف مشترک استقبال می‌کند.

علی حسن بیگی رئیس دانشگاه خوارزمی هم در این دیدار با اشاره به بخشی از دستاوردهای جهاد دانشگاهی در طول بیش از چهار دهه فعالیت اظهار کرد: این نهاد انقلابی در طول بیش از ۴۰ سال گذشته در هر عرصه و حوزه‌ای که نیاز جدی وجود داشت وارد عرصه شده و با تلاش جهادی به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته است.

وی با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در جنگ تحمیلی توضیح داد: امروز که دوران جنگ سخت تمام شده، نیاز جدی برای ورود این نهاد انقلابی به عرصه جنگ نرم به شدت احساس می‌شود.

وی توضیح داد: امروز نیاز است که دانشجویان و نسل جوان با دستاوردهای نظام و انقلاب آشنا شوند که برای تبیین این توفیقات جهاد دانشگاهی می‌تواند نقش پررنگی ایفا کند.

این مسئول تاکید کرد: امروز دشمن در عرصه جنگ نرم به ویژه فضای مجازی هجمه سنگینی وارد کرده که انتظار می‌رود جهاد دانشگاهی با جدیت بیشتری به این حوزه ورود کند تا بتواند توطئه دشمنان را خنثی کند.

حسن بیگی ابراز کرد: ما هنوز از پتانسیل فضای مجازی برای امید آفرینی در بین مردم و تبیین دستاوردهای نظام و انقلاب استفاده نکرده‌ایم که جهاد دانشگاهی می‌تواند با ورود به این حوزه اثربخش باشد.

وی با اشاره به اینکه اثربخشی جهاد دانشگاهی در مقابله با تحریم‌ها گفت: خوشبختانه امروز توانسته‌ایم بخشی از تجهیزاتی که زمانی تحریم بودیم را با کمک متخصصان داخلی تولید و حتی صادر کنیم که این دستاورد بزرگی است.

رئیس دانشگاه خوارزمی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی برای اشتغالزایی دانشجویان گفت: بنا به دلایلی هنوزدر این حوزه موفق عمل نکرده‌ایم و هنوز ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت برقرار نشده است.

حسن بیگی با تاکید بر اینکه باید بیش از گذشته بر موضوع بورس صنعت تمرکز شود، ادامه داد: از این طریق می‌توان دانشجویان را برای اشتغال در بخش صنعت پرورش داد و از این طریق اشتغال آنها را هم تضمین کرد که در این خصوص هم می‌توان روی کمک جهاد دانشگاهی حساب کرد.

وی با اشاره به راه اندازی کارگروه تحول در علوم انسانی هم توضیح داد: در حوزه علوم انسانی جای کار بسیاری وجود دارد و در این حوزه دانشگاه خوارزمی و جهاد دانشگاهی می‌توانند طرح‌های مشترکی اجرایی کنند.

وی گفت: با ایجاد کارگروه‌های مشترک در بحث‌های مذکور می‌توان به ایجاد تحولات و نتایج اثر بخش امیدوار بود.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی دانشگاه خوارزمی


نظر شما :