سرپرست جهاد دانشگاهی البرز :

فراهم‌سازی بسترهای فروش محصولات خانگی در البرز

۲۴ آبان ۱۴۰۲ | ۱۵:۵۵ کد : ۶۴۸۶۲ اخبار مهم تجاری سازی فناوری و اشتغال
سرپرست جهاد دانشگاهی البرز با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه عرضه محصولات خانگی در پارک نبوت کرج، گفت: هدف اصلی برپایی این نمایشگاه حمایت از تولید و توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار و تکمیل زنجیره تولید تا فروش در حوزه مشاغل خانگی است که اولین دوره آن با استقبال مناسبی همراه شد و همین زمینه برپایی دومین دوره از این رویداد عمومی را تقویت کرد.
فراهم‌سازی بسترهای فروش محصولات خانگی در البرز

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، جلال نوری روز چهارشنبه ۲۴ آبان در حاشیه افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات خانگی برکت در پارک نبوت کرج در جمع خبرنگاران گفت: مشاغل خانگی بیش از یک دهه است که رسما در عرصه قانونگذاری کشور وارد شده و در حال حاضر برای بیش از ۴۰۰ رسته شغل خانگی مجوز صادر می‌شود.

نوری افزود: طرح نامه عملیاتی مشاغل خانگی در دهه ۸۰ توسط جهاد دانشگاهی در کرج تدوین و به موسسه کار و تامین اجتماعی ارائه و مدتی بعد در هیأت دولت مصوب و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. در نهایت در پی تفاهم‌نامه‌ای با وزارت تعاون در حوزه راهبری و آموزش و مشاوره متقاضیان مشاغل خانگی و پایدارسازی شغلی آنها اولین مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی البرز راه اندازی و از طریق آن برای سه هزار نفر اشتغالزایی شد.

 وی ادامه داد: این مرکز گستره‌ای از خدمات آموزشی، مشاوره‌ای، پیوند متقاضیان مشاغل خانگی با پیشرانان و فعالان حوزه مشاغل خانگی، ثبت‌نام از متقاضیان و استعدادسنجی و راهبری آنها تا مرحله اخذ مجوز را ارائه می‌دهد.

نوری در ادامه با بیان اینکه یکی از نیازهای جدی دارندگان مشاغل خانگی، فراهم‌سازی بسترهای عرضه و فروش دست‌آفرین‌های خانگی است؛ گفت: امروز با برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی برکت در فضایی جدید به این نیاز از سوی مسئولان استانی پاسخ داده شده و امید است با گسترش این نمایشگاه‌ها شاهد توفیقات هر چه بیشتر در این حوزه باشیم. دومین دوره نمایشگاه برکت از ۲۴ آبان ماه آغاز و تا اواخر دی ماه ادامه دارد و با حدود ۷۰ غرفه میزبان شهروندان البرزی است.

سرپرست جهاد دانشگاهی البرز خاطرنشان کرد: اولین دوره از این نمایشگاه از ابتدای مرداد ماه تا آخر شهریور امسال برای ۸۰۰ گروه و افراد فعال در حوزه مشاغل خانگی برگزار شد و غرفه داران محصولات خود را مستقیم و بی واسطه به خریداران عرضه کردند. هدف اصلی برپایی این نمایشگاه حمایت از تولید و توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار و تکمیل زنجیره تولید تا فروش در حوزه مشاغل خانگی است که اولین دوره آن با استقبال مناسبی همراه شد و همین زمینه برپایی دومین دوره از این رویداد عمومی را تقویت کرد.

وی در پایان از تمامی دست اندرکاران و نهادهای مجری، همراه و تسهیل کننده برگزاری نمایشگاه برکت از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز، استانداری، فرمانداری و مدیریت شهری قدردانی کرد.


نظر شما :