اختتامیه رویداد استارتاپی متاورس در البرز برگزار شد

۲۴ تیر ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۲ کد : ۵۹۵۴۴ معاونت آموزشی اخبار مهم
مراسم داوری و اختتامیه "رویداد استارتاپی متاورس" همزمان با روز بزرگداشت خوارزمی و روز فناوری اطلاعات توسط مراکز آموزش علمی- کاربردی جهاد دانشگاهی استان البرز و خانه کارگر ساوجبلاغ با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری فردیس و پارک علم و فناوری البرز برگزار شد.
اختتامیه رویداد استارتاپی متاورس در البرز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، احمدرضا فیروزی روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه در مرحله نهایی رویداد متاورس که در سالن ایثارگران فردیس برگزار شد، ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این رویداد اظهار کرد: امروز شاهد اتفاقی هستیم که عنوانش تازگی دارد ولی به عنوان پدیده‌ جهانی، آینده کشور را تغییر می‌دهد.

وی ادامه داد: خوشبختانه تمام ۱۱_۱۲ تیمی که در رویداد متاورس شرکت کرده‌اند، با مفهوم اصلی آن آشنایی دارند و با علم و آگاهی کافی با هم رقابت می‌کنند.

وی ابراز کرد: قطعا چنین رویدادهایی می‌تواند فضای علمی و تجاری کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

متاورس آینده را تغییر می‌دهد

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با هدف رفع خلاء بین دانشگاه، صنعت و جامعه سعی کرده در طول چند دهه فعالیت خود نوآوری داشته باشد و طرح‌های مختلفی را اجرایی و رویدادهای اثرگذاری را برگزار کند، گفت: یکی از رویدادها جشنواره ملی امیرکبیر بوده که تاکنون سه دوره را پشت گذاشته است.

فیروزی تاکید کرد: طی تحقیقات و واکاوی‌های صورت گرفته، مهترین آسیبی که کشور ما با آن مواجه است عدم ارتباط سازنده میان صنعت (در مفهوم گسترده فضاهای کسب و کار)، مراکز علمی به ویژه دانشگاه‌ها و جامعه است.

رییس جهاد دانشگاهی البرز ابراز کرد: طی سه سال گذشته جهاد دانشگاهی با برگزاری جشنواره رساله و پایان‌نامه‌های کاربردی و رساله محور سعی کرده این خلاء را تا حدودی برطرف کند.

این مسئول تصریح کرد: پیش از جشنواره امیرکبیر مفهوم رساله تقاضا محور در گفتمان وزارت علوم جایی نداشت و امروز به جایی رسیدیم که وزارت علوم به دنبال احصاء این نوع پایان نامه‌ها از دانشگاه‌های مختلف است.

رییس جهاد دانشگاهی البرز گفت: امروز هم به میزبانی شهرستان فردیس شاهد اولین رویداد متاورس در البرز هستیم که امیدواریم با حمایت مسئولان شاهد برگزاری دوره های بعدی آن با اثرگذاری بیشتر باشیم.

جهاد دانشگاهی در اجرای بسیاری از طرح‌های خلاقانه و نوآورانه خط شکن بوده است

در ادامه این رویداد محسن امانی رییس شورای شهر فردیس با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در طول بیش از چهار دهه فعالیت همیشه به دنبال طرح‌های نوآورانه، خلاقیت محور و اثرگذار بوده و در این حوزه به نوعی به صورت خط شکن عمل کرده، افزود:  در برگزاری این رویداد هم  جهاد دانشگاهی البرز گام اول را برداشته و امیدواریم سایر مراکز علمی استان بتوانند این مسیر را ادامه و توسعه دهند.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در برگزاری جشنواره امیرکبیر هم پیشرو بوده، ابراز کرد: با برگزاری این جشنواره، نگاه وزارت علوم بر پایان نامه‌هایی که کارفرما محور هستند و می‌توانند گرهی از مشکلات جامعه بردارند معطوف شده است.

رییس شورای شهر فردیس گفت: این ظرفیت وجود دارد که نتایج اولین رویداد متاورس البرز به سایر شهرستانهای استان و حتی سایر شهرهای کشور انتقال داده شود.

این مسئول اضافه کرد: اهداف اصلی چنین رویدادهایی معرفی فناوری‌های برتر، شناسایی نیروهای انسانی متخصص و شناخت بهتر جامعه هدف است.

امانی توضیح داد: بدون شک ادارات و سازمانهای استان می‌توانند از نتایج و خروجی چنین رویدادهایی در پیشبرد اهداف سازمانی خود استفاده کنند.

رییس شورای شهر فردیس تاکید کرد: بدون شک چنین فضاهایی قوانین و سازکاروهایی دارند که ممکن است با نگرش ما همسو نباشد به همین دلیل باید برای بومی سازی این فضاها در کشور تلاش کنیم تا بتوانیم به نتایج مد نظر در این حوزه دست پیدا کنیم.

متاورس انقلاب صنعتی پنجم است

در بخش دیگری از این برنامه حسین بختیاری معاون فناوری پارک علم و فناوری البرز هم گفت: در حال حاضر ۱۱۰ هسته فناورانه و شرکت دانش بنیان در پارک فناوری البرز فعال هستند که امیدواریم تک تک گروه‌هایی که امروز در این رویداد شرکت کرده اند به جایی برسند که پارک خانه آنها شود.

وی ادامه داد: پارک فناوری البرز هر نوع امکانات از جمله فضای فیزیکی، صدور مجوز فعالیت و ... را در اختیار گروه‌های فناوری محور و شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌دهد تا فعالان این حوزه بتوانند با دغدغه کمتری فعالیت کنند.

این مسئول با اشاره به ضعف زیرساختهای فناورانه در فردیس گفت: زیبنده شهرستانی با این جمعیت نیست که فعالان حوزه استارتاپ و ... برای انجام فعالیت خود ناچار به رفت و آمد بین فردیس و کرج باشند.

بختیاری اضافه کرد: برای تغییر شرایط موجود هم فعالان این حوزه و هم مسئولان باید به طور جدی پای کار بیایند تا مشکلات موجود مرتفع شود.

معاون فناوری پارک علم و فناوری البرز ادامه داد: متاورس حوزه‌ای است که از آن به عنوان انقلاب صنعتی پنجم یاد می‌شود و قطعا در آینده نه چندان دور تغییرات عمده ای در جهان ایجاد خواهد کرد و ما هم برای اینکه از این فضا عقب نمانیم باید به طور جدی به این حوزه ورود و از فعالان حمایت کنیم.

گفتنی است "رویداد استارتاپی متاورس" همزمان با روز بزرگداشت خوارزمی و روز فناوری با هدف ایجاد زمینه‌های شناسایی، تقدیر و حمایت از ایده‌های نوآورانه‌ی حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ایجاد فضای شور و نشاط و رقابت سالم در جهت افزایش مشارکت دانشجویان و صاحبان ایده در فعالیت‌های نوآورانه و کارآفرینانه با معرفی برگزیدگان این حوزه به کار خود پایان داد.

کلید واژه ها: فناوری البرز جهاد دانشگاهی البرز رویداد شتاب استارتاپی متاورس


نظر شما :