انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اداره کل تعاون و جهاد دانشگاهی البرز برای آموزش‌های مهارت‌محور بانوان بی‌سرپرست

۰۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۶ کد : ۵۴۳۵۰ اخبار مهم تجاری سازی فناوری و اشتغال
تفاهم‌نامه همکاری اداره کل تعاون و جهاد دانشگاهی البرز برای آموزش‌های مهارت‌محور بانوان بی‌سرپرست به امضای طرفین رسید.
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اداره کل تعاون و جهاد دانشگاهی البرز برای آموزش‌های مهارت‌محور بانوان بی‌سرپرست

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، عبدالله دارایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ابتدای این نشست که صبح امروز 6 اسفندماه در اداره کل تعاون برگزار شد، گفت: مقرر است إن شاء الله با همکاری جهاد دانشگاهی البرز تعداد 500 تن از بانوان بی سرپرست استان از آموزش‌های مهارت‌محور به میزان حدود 24 هزار نفرساعت بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به مخاطبان این آموزش‌ها افزود: در انتخاب واجدین شرایط برای شرکت در دوره های آموزشی بانوان بی سرپرست استان البرز باید تلاش کنیم که افرادی که شاخصه‌های لازم را دارند، حضور پیدا کنند.

دارایی ادامه داد: با توجه به برنامه قرارگاه اجتماعی برای تحول در 66 محله محروم استان، می‌توانیم در برنامه‌ریزی خود از این ظرفیت برای ارائه خدمات آموزشی بهره بگیریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز همچنین اذعان کرد: با توجه به هدف‌گذاری صورت گرفته مبنی بر توانمندسازی بانوان بی سرپرست استان، این دوره‌ها می‌توانند در بسترسازی اشتغال بانوان مذکور موثر باشند.

در ادامه، احمدرضا فیروزی رییس جهاد دانشگاهی استان البرز نیز ضمن استقبال جهاد دانشگاهی از طرح‌هایی که در راستای خدمات به مستعدان، محرومان یا نیازمندان ارائه می‌شود، گفت: جهاد دانشگاهی طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی در برنامه‌های کاری خود دارد، اما فعالیت‌هایی از این نوع که می‌تواند گرهی از مخاطبان هدف را باز کند و با بازار کار پیوند دهد، بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند افرادی باشند که دارای شغل نیستند و به این دوره‌ها نیاز بیشتری دارند و از طرفی توان مالی لازم را نیز ندارند.

فیروزی با اشاره به تجربه راه‌اندازی و فعالیت مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی در استان البرز گفت: بخش قابل توجهی از مشارکت‌کنندگان و فعالان در این مرکز از بانوان هستند که تعداد بانوان بی سرپرست نیز در حوزه مشاغل خانگی قابل توجه است.

رییس جهاد دانشگاهی البرز افزود: بستر لازم برای ارائه خدمات به مخاطبان در این مرکز و سایر مراکز مرتبط فراهم شده است و إن شاء‌ الله در تلاشیم از ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که در استان وجود دارد در راستای ارتقای توانمندی‌های هم‌استانی‌های عزیز استفاده کنیم.

گفتنی است این تفاهم نامه با هدف برگزاری دوره های آموزشی بانوان سرپرست و بی سرپرست استان البرز به تعداد 500 نفر در قالب 27 دوره آموزشی، برگزاری نمایشگاه های استانی و محلی برای جامعه هدف مورد نظر و مشاوره و تسهیلگری دریافت مجوز و کمک به اتصال بازار منعقد شده است.

همچنین بهره مندی طرفین از ظرفیت ها، امکانات و تجارب یکدیگر، استفاده از ظرفیت های منابع انسانی، فیزیکی و مجازی (مشاور، منتور، مدرس)، همکاری در طراحی و اجرای برنامه های آموزشی و توانمند سازی و مهارت و همکاری در برگزاری نمایشگاه داخلی و خارجی از جمله زمینه های همکاری منعقد شده در این تفاهم نامه است.

کلید واژه ها: استان البرز بانوان بانوان سرپرست جهاد دانشگاهی


نظر شما :