یازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در البرز به پایان رسید

۲۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۴ کد : ۵۴۱۷۶ معاونت فرهنگی اخبار مهم
مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در استان البرز با شرکت ۱۲ تیم از دانشگاه‌های خوارزمی، آزاد، فرهنگیان، علمی-کاربری و پیام نور در سه مرحله برگزار شد و با برتری تیم دانشگاه خوارزمی به پایان رسید.
یازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در البرز به پایان رسید

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، جهاد دانشگاهی مسابقات ملی مناظرات دانشجویی را در راستای توسعه فرهنگ گفت و گو و گفتمان‌سازی نقد و نظریه پردازی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های  استان برگزار می‌کند. معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز یازدهمین دوره مسابقات مناظرات دانشجویی را در روزهای ۱۸ و ۱۹ و ۲۶ بهمن ماه در دانشگاه خوارزمی برگزار کرد.

در این دوره از مسابقات ۱۲ تیم چهار نفره از دانشگاه‌های فرهنگیان، خوارزمی، آزاد اسلامی، علمی کاربردی و پیام نور استان حضور داشتند که پس از این رقابت سه روزه دو تیم ققنوس از دانشگاه فرهنگیان و تیم عدالتخواهان خوارزمی به فینال راه یافتند و در فینال تیم عدالتخواهان خوارزمی با کسب امتیاز بیشتر راهی مرحله منطقه‌ای مسابقات شد. اعضای تیم عدالتخواهان خوارزمی را مهدی باقری، حورا تواتری، محمدصادق مهریزی و ستایش کشاورز و اعضای تیم ققنوس را زینب سهرابی، ملینا مالداران، سینا قدسی و محمدرضا نوروزی تشکیل داده بودند.

مسابقات مناظره زمینه‌ای برای تمرین گفت و گو است

احمدرضا فیروزی رئیس جهاد دانشگاهی البرز در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات با بیان اینکه امروز یکی از فعالیت‌های فرهنگی در استان به ثمر رسید؛ از داوران حاضر در این دوره از مسابقات تشکر کرد و گفت: این مناظره در حالی برگزار شد که فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌های طی این چند سال راکد شده بود.

فیروزی از وجود فقر شدید فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها گفت و تصریح کرد: کرونا در این چند سال باعث تعطیلی بسیاری از برنامه‌ها شده بود و به شدت به چنین برنامه‌هایی نیاز داریم تا این فقر فرهنگی رفع شود.

وی در ادامه بر اهمیت دانشجومحور شدن برنامه‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم برنامه‌ها به نتایج خوبی منجر شود باید به سمت دانشجومحور شدن این برنامه‌ها برویم.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز با اشاره به تأکیدات رهبری بر آزادی اندیشه و اهمیت آن در رشد علمی، اجتماعی، فکری و فلسفی، اظهار کرد: مسابقات مناظره با نگاه به همین موضوع طراحی شده است و امیدواریم این مسابقات زمینه‌ای برای تمرین گفت و گو و بستری برای یادگیری آن را فراهم کند.

معصومه آقایی مشاور استاندار البرز و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز هم در این مراسم ضمن قدردانی از جهاد دانشگاهی برای برگزاری مسابقات مناظره، خاطرنشان کرد: برگزاری این مسابقات با وجود مسائل و مشکلات کنونی جای تشکر و تقدیر دارد.

آقایی با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه‌های مرتبط با کرسی‌های آزاداندیشی، گفت: این مسابقات فرصتی برای تمرین و یادگیری گفت و گو را فراهم می‌کند.

کلید واژه ها: مسابقات مناظره جهاد دانشگاهی البرز


نظر شما :