هم‌زمان با دومین روز هفته‌ی ملی کودک و با همکاری جهاد دانشگاهی استان البرز؛

برگزاری نشست مجازی «کودک و سلامت روان» ویژه مربیان کانون البرز

۱۷ مهر ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۴ کد : ۴۹۶۳۴ معاونت پژوهشی
مربیان کانون البرز، هم‌زمان با دومین روز هفته ملی کودک به صورت مجازی در نشست تخصصی آموزشی با عنوان «کودک و سلامت روان» شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، با توجه به نام گذاری دومین روز از هفته‌ی ملی کودک  در روزشمار این هفته به نام روز «کودک، حقوق اجتماعی، آموزش، امنیت و سلامت»، واحد آموزش و پژوهش اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، نشست آموزشی مجازی تخصصی با عنوان «کودک و سلامت روان» را با همکاری ویژه جهاد دانشگاهی استان البرز و اساتید این حوزه برگزار کرد.

معصومه نصیری، دکترای روانشناسی، درمانگر کودک و نوجوان و عضو مرکز مشاوره جهاد دانشگاهی استان البرز و مدرس این نشست تخصصی ضمن تعریف «سلامت روان»، به بیان اهداف و ضرورت پرداختن به این حوزه اشاره کرد.

وی در ادامه فراهم کردن محیط امن بهداشتی، تغذیه‌ی سالم، ورزش مناسب، فراهم کردن امکانات محیطی شامل امکانات در محیط خانواده، مدرسه، محله و جامعه، آگاهی والدین از مراحل رشد کودکان و نداشتن انتظار بیش از حد از کودک، شناخت هیجانات و داشتن برخورد مناسب با آن‌ها را از جمله عواملی دانست که به حفظ بهداشت و سلامت روانی کودکان کمک خواهد کرد .

 این درمانگر همچنین بر ضرورت اعتماد و احترام متقابل بین والدین وکودکان تاکید کرد و گفت: این امر مهم‌ترین نکته برای سلامت روان کودک است چون سبب خواهد شد تا راه‌های ارتباطی بین کودک و والدین باز مانده و با استفاده از مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی شنونده خوب و امنی برای کودکان باشیم.

نصیری در ادامه ویژگی‌های کودک دارای سلامت روان را مطرح ساخته و خوش بینی در حد تعادل، مسئولیت پذیری، ایجاد حس کنجکاوی و پرسشگری را از مهم‌ترین این ویژگی‌ها دانست.

اهمیت پرورش کودک پرسش‌گر دیگر مبحثی بود که این متخصص روان‌شناسی به آن پرداخت و این عامل را تقویت کننده تفکر ذهنی و انتزاعی کودکان دانست .

وی در پایان به معرفی منابع مطالعاتی و فیلم‌های مناسب در این حوزه پرداخت و پاسخگوی سوالات مربیان بود .

ندا رحیم پور، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان البرز نیز در بخش پایانی این نشست به معرفی فعالیت‌های مرکز مشاوره و روانشناسی جهاد دانشگاهی البرز پرداخت.

کلید واژه ها: سلامت روان جهاد دانشگاهی استان البرز کودکان


نظر شما :