از سوی جهاددانشگاهی واحد البرز؛

کتاب «روانشناسی جنسیت» منتشر شد

۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۳ کد : ۴۷۸۱۵ معاونت فرهنگی
کتاب «روانشناسی جنسیت» از سوی مرکز انتشارات جهاددانشگاهی واحد استان البرز وارد بازار نشر شد.
کتاب «روانشناسی جنسیت» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد البرز، کتاب «روانشناسی جنسیت» با ترجمه علی قائدنیا جهرمی، اکرم سهرابی و شیوا فرمانی شهرضا از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز منتشر شد.

 این کتاب با تألیف آلیس اچ ایگلی، آن ای بیل و رابرت جی استرنبرگ بر تفاوت جنسیت و شباهت‌های شناختی، شخصیتی و گرایش‌های رفتاری تمرکز دارد.

در مقدمه کتاب«روانشناسی جنسیت» آمده است؛ «ما امیدواریم که موارد قابل توجه کتاب، تبادل سالم بین محققان در جایگاه‌های زیست‌شناسی و فرهنگی- اجتماعی را تقویت کند. در گذشته، محققانی که یکی از این تأکیدات را نشان می‌دهند، برای ما واضح است که هم زیست‌شناسی که مردم با آن متولد می شوند و هم جامعه‌ای که در آن متولد می شوند باید در تأثیر تعاملی آن‌ها بر زندگی هر دو جنس درک شود. با توجه به هم‌افزایی بین زیست شناسی و تجربه زندگی در جامعه، تأکید یک جانبه بر یک مجموعه از متغیرها حتی کمتر از درک جزئی به همراه دارد. بنابراین، ما این کتاب را طراحی کرده‌ایم، به این امید که روان‌شناسان متمایل به زیست‌شناسی و دانشجویان روان شناسی فصل‌های اجتماعی - فرهنگی را بررسی کنند و روان شناسان متمایل به فرهنگ اجتماعی فصول زیست شناختی را بررسی کنند. و ما امیدواریم که افراد توجه ویژه‌ای به فصل‌هایی داشته باشند که سعی در ادغام جنبه های علیت بیولوژیکی و اجتماعی و فرهنگی دارند.»

این کتاب شامل 14 فصل می‌باشد. «دیدگاه هایی در مورد روانشناسی جنسیت»، «آندروژن، استروژن و جنسیت»، «اثرات شناختی هورمون‌های باروری در سیستم عصبی بزرگسالان» و «نقش‌های جنسی به عنوان سازگاری‌ها»، «نظریه شناختی اجتماعی )بندورا(»، «جامعه پذیری جنسیتی» و «نظریه‌های روانکاوی»، «تفاوت‌های جنسیتی در وابستگی‌های بین فردی و جمعی»، «درباره ساختار جنسیت، ارتباط جنسی و تمایلات جنسی»، «زیربنای جنسیت»، «پایه‌های قدرت جنسیتی»، «نظریه نقش اجتماعی رابطه جنسی تفاوت‌ها و شباهت‌های زنان و مردان»، «تنوع فرهنگی و چشم اندازهای بین فرهنگی»، «تغییرات جنسیت» از جمله سرفصل‌های کتاب «روانشناسی جنسیت» است.

کتاب «روانشناسی جنسیت» با قیمت 95  هزار تومان از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن 34505151-026 و 77503824-021 تماس حاصل نمایند.

کلید واژه ها: کتاب روانشناسی جنسیت کتاب کتاب روانشناسی


نظر شما :