استاندار البرز:

جهاد دانشگاهی البرز می تواند در ارزیابی وضعیت آینده استان به ما کمک کند

۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۷ کد : ۴۷۵۵۸ حوزه ریاست اخبار مهم
استاندار البرز گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی با تجربیات خود می‌تواند با پایش و بررسی وضعیت گذشته، وضعیت کنونی و ارزیابی وضعیت آینده استان به ما راهکار ارائه دهد و کمک کند.
جهاد دانشگاهی البرز می تواند در ارزیابی وضعیت آینده استان به ما کمک کند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، مجتبی عبداللهی روز یکشنبه ۲۳ مرداد با حضور در جهاد دانشگاهی استان با تبریک چهل و دومین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اهمیت کار جهادی برای ایجاد رضایت در جامعه، گفت: مسئول انقلابی کسی است که روزانه ۱۸ ساعت به کار بپردازد و انقلابی بودن را در عمل ثابت کند.

استاندار البرز با بیان اینکه در فعالیت های انجام شده به دنبال افزایش رضایت‌مندی شهروندان و وحدت و انسجام بین مردم و مدیران هستیم، افزود: این اقدامات در نهایت باید به حضور و مشارکت مردم در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی منجر شود. در این بخش مجموعه جهاد دانشگاهی با تجربیات خود می‌تواند با پایش و بررسی وضعیت گذشته، وضعیت کنونی و ارزیابی وضعیت آینده استان به ما راهکار ارائه دهد و کمک کند.

وی افزود: در استان البرز مردم یک سری مطالبات در حوزه‌های زیرساختی از جمله در بخش مسکن، مدرسه، بیمارستان، آب، برق، گاز، حاشیه‌نشینی، زندان‌ها و مسائلی از این دست دارند که در این بخش مشغول هستیم و آن را با پیگیری و رایزنی و جذب بودجه حل خواهیم کرد اما موضوعات مهمی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هم وجود دارد که در آن پیشنهادها و راهکارهای جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی می‌تواند کمک کننده باشد تا ما بدانیم دغدغه‌های اصلی چیست و برای کدام موضوعات باید وقت بیشتری صرف کنیم.

عبداللهی خاطرنشان کرد: طی این مدت با اقداماتی که در استان صورت گرفته آمارهای جرم هم کاهشی بوده و به دنبال این هستیم تا کاهش تداوم داشته باشد و البرز در زمره استان‌های سبز کشور قرار بگیرد.

این مسئول در ادامه با تبریک روز خبرنگار به اهمیت کار خبرنگاران اشاره کرد و گفت: خبرنگاران افرادی شجاع و ایثارگر هستند که مطالبات عمومی را پیگیری می‌کنند و با اطلاع رسانی صحیح و دقیق به مدیریت افکار عمومی می‌پردازند.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه، مطالبه‌گر هستند و از سوی دیگر با نگاهی منصفانه به تشریح عملکردها و دستاوردها می‌پردازند و روحیه امید و نشاط را در جامعه نشر می‌دهند.

عبداللهی بر ضرورت تعامل اصحاب رسانه در مسیر اهداف و برنامه های استان بخصوص در رابطه با اقدامات جهادی در ۶۶ محله کم برخوردار استان تاکید کرد و افزود: اکنون ارتباط تنگاتنگی بین مدیران در رده‌های مختلف با بطن جامعه شکل گرفته که مصداق این امر دیدار چهره به چهره در روزهای سه شنبه، برپایی میز خدمت با عنوان چهارشنبه‌های جهادی در محله‌های محروم و همچنین میز خدمت در مصلاهای نماز جمعه شهرها و شهرستان‌ها، است.

استاندار البرز به وضعیت استان البرز از نظر زیرساختی هم اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های اساسی استان هیچ تناسبی با جمعیت ساکن و شناور ندارد بنابراین برای این منظور نیز برنامه‌های متعددی در دستور کار است و بخشی نیز به مرحله اجرا درآمده از این رو اکنون لزوم حضور پررنگ اصحاب رسانه برای انعکاس این اقدامات در جامعه حس می‌شود چرا مردم بیش از هر زمان دیگری نیاز به امید دارند.

گفتنی است در این نشست احمدرضا فیروزی رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان البرز هم به تشریح توانمندی‌ها و تجربیات جهاد دانشگاهی در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و اقتصادی و توانمندی و آمادگی این نهاد برای کمک به توسعه استان پرداخت.


نظر شما :