دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه‌های استان البرز با برتری تیم دانشگاه خوارزمی پایان یافت

۰۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۵ کد : ۳۸۳۲۸ معاونت فرهنگی اخبار مهم
تیم فرهیختگان از دانشگاه خوارزمی در دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه‌های استان البرز به عنوان تیم برگزیده معرفی شد و به مرحله منطقه‌ای این مسابقات راه یافت.
دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه‌های استان البرز با برتری تیم دانشگاه خوارزمی پایان یافت

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان البرز، احمدرضا فیروزی، رئیس جهاددانشگاهی واحد البرز در اختتامیه این مسابقات که یکم آذرماه به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به کارکردهای دانشگاه، گفت: دانشگاه در نقش کلان خود دارای کاردکردهای راهبردی است؛ در واقع می‌توان به کارکردهای علمی و پژوهشی که در راستای نیازها و تقاضای جامعه است اشاره کرد، از جمله فعالیتهای اقتصادی - تجاری شرکت‌های دانش بنیان که حاصل نوآوری و تعامل بازار و جامعه بوده است.

وی افزود: کارکردهای دانشگاه در نقش دانشجویی و در سطح خرد نیز تعریف می‌شود.  کارکرد فرهنگی و اجتماعی دانشگاه که شامل مشارکت اجتماعی، نقش پذیری و جامعه پذیری دانشجو است اهمیت خاصی یافته و یک مسئله حیاتی است؛ چراکه اگر با دیدگاه تاریخی نیز به آن توجه کنیم نقش‌های موثر دانشجویان در قبل از انقلاب و کارکردهای اجتماعی آنها را مشاهده می‌کنیم.

فیروزی یادآور شد: رویکردهای اجتماعی و کنشهای اجتماعی دانشجویان همواره منشأ آثار خوبی برای خودشان و جامعه بوده و خواهد بود. دانشجویان در فعالیتهای اجتماعی و فعالیت‌هایی که عام‌المنفعه است می‌توانند شرکت کنند و راهکار ارائه بدهند.

رئیس جهاددانشگاهی استان البرز اظهار کرد: دانشجویان با شور و نشاط خود می‌توانند با مسئولیت اجتماعی و نقشهای موثر در رفع معضلات و مسائل اجتماعی تأثیر داشته باشند. مسابقات مناظره دانشجویی نیز تمرینی است برای دانشجویان تا نسبت به مسئولیت اجتماعی خود ایفای نقش کنند.

فیروزی گفت: همواره یکی از رویکردها و اهداف اصلی مناظره تمرینی است تا گفتگو شکل بگیرد تا از این طریق زبان مفاهمه را ارتقا و توسعه بدهیم.

وی افزود: مسابقات مناظره فقط برد و باخت نیست، یک تیم ضمن تلاشها و زحماتی که دارد از صعود باز می‌ماند. مناظرات تمرین و تجربه‌ای است تا نقاط قوت را حفظ کنیم و نقاط ضعف را برطرف کنیم و فرصتی است برای تجربه و یادگیری.

فیروزی خاطرنشان کرد: مسابقات مناظره سکویی برای ایفای نقش و کمک برای داشتن مسئولیت اجتماعی است؛ چنانچه در دوره‌های قبل نیز شاهد حضور تأثیرگذار دانشجویان برای بنیان مسیری جدید در این حوزه در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه علوم پزشکی نیز بوده‌ایم که قابل تقدیر است.

گفتنی است در این دوره از مسابقات 10 تیم از دانشگاه‌های فرهنگیان، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور استان البرز و مرکز علمی کاربردی کارخانه قند کرج حضور داشتند که مسابقه فینال با مناظره دو تیم «فرهیختگان» از دانشگاه خوارزمی با اعضای تیم آقایان «علی نظری» و «سید صالح حسینی» و تیم «جامعه شناسان» با اعضای تیم آقایان «محمد امین مرتضی قلی» و «رسول همتی» با عنوان گزاره «آزادسازی و ورود خودروهای خارجی موجب ارتقاء کیفیت خودروهای داخلی میشود»  به رقابت پرداختند و تیم «فرهیختگان» در این مسابقه با رأی هیأت محترم داوران و کسب امتیاز بیشتر به مرحله منطقه‌ای این دوره از مسابقات راه یافت.

کلید واژه ها: مسئولیت اجتماعی مسابقات مناظره جهاد دانشگاهی واحد استان البرز


نظر شما :