دبیرخانه دومین جشنواره ملی امیرکبیر آغاز به کار کرد

۲۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۳ کد : ۳۷۸۲۰ معاونت فرهنگی اخبار مهم
با تشکیل نشست هم اندیشی اعضای شورای سیاستگذاری و کارگروه های علمی و اجرایی، دومین جشنواره ملی طرح ها، پایان نامه ها و رساله های دانشجویی کاربردی کارفرمامحور «امیرکبیر» کار خود را آغاز کرد.
دبیرخانه دومین جشنواره ملی امیرکبیر آغاز به کار کرد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، طی این نشست که روز گذشته با حضور رییس و نمایندگان جهاد دانشگاهی البرز، بنیاد نخبگان، اتاق بازرگانی و دانشگاه‌ها و دستگاه‌های استانی تشکیل شد، ضمن تأکید بر رویکرد نوین و شاخص این جشنواره ملی در ایجاد ارتباط عملی بین دانشگاه با به‌کارگیرندگان و مصرف ­کنندگان دستاوردهای علمی و پژوهشی و در رأس آنها صنعت و جامعه، در خصوص اهمیت تداوم برگزاری شایسته جشنواره و جلب مشارکت همه­ جانبه برگزارکنندگان در سطح ملی، بحث و تبادل نظر شد.

در ابتدای این نشست احمدرضا فیروزی رییس جهاد دانشگاهی البرز، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های اعضای کارگروه‌ها و کمیته‌های اولین دوره جشنواره، اظهار کرد: در نخستین جشنواره که سال گذشته برگزار شد بیش از 100 پایان‌نامه در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد با محوریت "کاربردی" و "کارفرمایی‌محور" مورد داوری قرار گرفت و برگزیدگان در 20 دی‌ماه طی آیینی مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی افزود: با توجه به تجربه موفق اولین دوره و شکل‌گیری بسترها و تمهیدات مورد نیاز و همچنین آمادگی دانشگاه‌ها و دستگاه‌های همکار برای اجرای مشارکت در این امر مهم، نوید خوبی برای دوره جدید وجود دارد و امید است شاهد ارتقای کمّی و کیفی جشنواره در این دوره باشیم.

فیروزی با اشاره به تجربه موفق جهاد دانشگاهی در برگزاری 19 دوره جشنواره ملی پایان‌نامه سال دانشجویی گفت: جشنواره امیرکبیر نیز در همین راستا و با رویکرد پایان‌نامه‌ها و طرح‌های کاربردی و کارفرمایی‌محور شکل گرفته است و به دنبال اقدام عملی برای تعامل و ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت است.

وی اظهار امیدواری کرد که با کمک دانشگاه‌ها و دستگاه‌های همکار و اطلاع‌رسانی مناسب به مخاطبان هدف، زمینه‌های لازم برای دستیابی به اهداف جشنواره و فرهنگ‌سازی در این حوزه محقق گردد.

در ادامه این نشست محمد نبیونی رئیس بنیاد نخبگان و دبیر علمی جشنواره نیز گفت: این جشنواره ظرفیت بسیار خوبی به عنوان یک طرح ملی و مورد نیاز جامعه، دانشگاه و صنعت دارد.

وی تصریح کرد: در نخستین دوره دانشجویان و دانش‌آموختگان می‌توانستند در گروه‌های فنی و مهندسی، علوم انسانی و زبان، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، و هنر آثار خود را ارسال کنند و در دومین دوره علاوه بر گروه‌های قبلی، گروه علوم پزشکی نیز به بخش‌های جشنواره اضافه شده است.

نبیونی افزود: یکی از اهدافی که در این جشنواره دنبال می‌کنیم این است که بتوانیم برنامه‌های لازم برای عملیاتی کردن طرح‌های دانش‌آموختگان را پی‌گیری کنیم و از بنیاد نخبگان نیز پیگیر اختصاص امتیاز نخبگانی برای برگزیدگان جشنواره هستیم.

گفتنی ­است، در این جلسه بر لزوم تشکیل دبیرخانه دایمی جشنواره تأکید و مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین دوره جشنواره تعیین شد؛ بر این اساس، طرح­ها، پایان ­نامه ­ها و رساله­ های دانشجویی که از تاریخ 01/07/1398 تا 30/08/1400 دفاع شده و صورتجلسه دفاع دارند، می ­توانند تا 30 آذر ماه 1400 با مراجعه به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی payanname.alborzjde.ir بر مبنای دستورالعمل موجود در سایت جشنواره، نسبت به بارگذاری مستندات مورد نیاز برای شرکت در جشنواره اقدام نمایند.

همچنین در این جلسه، شورای سیاستگذاری، رؤسای کارگروه­های علمی داوری این جشنواره شامل فنی و مهندسی، علوم انسانی و زبان، علوم پایه، کشاورزی منابع طبیعی و محیط زیست، هنر و علوم پزشکی را به اتفاق آراء تعیین نمود.

دومین جشنواره ملی طرح­ها، پایان­ نامه ­ها و رساله­ های دانشجویی کاربردی کارفرما­محور امیرکبیر توسط جهاد دانشگاهی واحد استان البرز و با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و بنیاد نخبگان استان البرز و همچنین با مشارکت دانشگاه­ها، مراکز تحقیقاتی، مجامع علمی، دستگاه­های اجرایی و نمایندگان بخش صنعت کشور با شعار «اقدام عملی برای تعامل و ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت» در 20 دی ماه 1400 مصادف با شهادت میرزا تقی خان امیرکبیر برگزار خواهد شد.

کلید واژه ها: جشنواره جشنواره ملی جهاد دانشگاهی بنیاد نخبگان جشنواره امیرکبیر


نظر شما :