در حاشیه بازدید از پنجمین سالانه نقاشی استان البرز صورت گرفت؛

نشست هم‌اندیشی مسئولان جهاد دانشگاهی البرز با رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان

۰۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۱ کد : ۲۸۴۹۹ معاونت آموزشی اخبار مهم
در بازدیدی که از سوی رئیس جهاد دانشگاهی البرز و سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج با همراهی رییس انجمن هنرهای تجسمی استان، دو تن از معاونان دانشگاه علمی کاربردی استان و معاون حوزه هنری استان البرز از این نمایشگاه صورت گرفت، برخی اساتید و دانشجویان مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج توضیحاتی در خصوص آثار خود ارائه کردند.
نشست هم‌اندیشی مسئولان جهاد دانشگاهی البرز با رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان

به گزارش روابط عمومی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج، در پنجمین سالانه نقاشی استان البرز، که از  ۲۵ بهمن آغاز به کار کرده است و تا 7 اسفند‌ماه ادامه دارد، آثاری از استادان و دانشجویان مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج به نمایش گذاشته شده است.

در حاشیه این بازدید، در نشست مشترکی که با فرج الله اتابکی رییس انجمن هنرهای تجسمی استان در جنب نمایشگاه و با هدف استفاده از ظرفیت هنری مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج برگزار شد، حاضرین در خصوص همکاری‌های فیمابین در استان به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

در ابتدای این نشست امیر علی مومن مدیر این نمایشگاه و مدرس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج به ارائه گزارشی از این سالانه نقاشی و اهداف پیش رو پرداخت.

وی افزود: در این سالانه تخصصی نقاشی ۹۹ اثر در بخش رقابتی و ۷۷ اثر در بخش مدعو به نمایش گذاشته شده است که تعداد آثار بخش رقابتی از بین حدود 1770 اثر انتخاب شده است.

در ادامه فرج الله اتابکی رییس انجمن هنرهای تجسمی استان نیز ضمن قدردانی از مسئولان حاضر به لحاظ همراهی و مشارکت در برگزاری این نمایشگاه گفت: هم‌افزایی و در کنار هم قرار گرفتن دانشگاه و انجمن می‌تواند باعث بروز استعدادها و استفاده از ظرفیت‌های استانی شود و از این موضوع استقبال می‌کنیم.

وی در خصوص این سالانه نقاشی نیز گفت: این نمایشگاه در سطح بالایی از کمیت و کیفیت قرار دارد و استان البرز پیش از این نمایشگاهی با این کیفیت را تجربه نکرده است.

احمدرضا فیروزی رئیس جهاد دانشگاهی البرز نیز استان البرز را دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه هنر دانست و گفت: جهاد دانشگاهی هم در حوزه مرکز علمی کاربردی هنر و هم در مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت هنر آمادگی دارد در برنامه‌ریزی و طراحی رویدادهای هنری با انجمن هنرهای تجسمی و نهادهای مربوطه همکاری نماید.

وی افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته به دنبال آن هستیم که دانشجویان و اساتید  در مرکز نوآوری وابسته به مرکز علمی کاربردی کرج ارتباط تنگاتنگی با جامعه و صنعت داشته باشند و زمینه‌های لازم برای نقش‌آفرینی و کارآفرینی دانشجویان و دانش‌آموختگان فراهم گردد.

مجتبی صفری معاون فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی استان البرز نیز با بیان این که مرکز علمی کاربردی هنر کرج بیشترین برونداد را در بخش هنر استان داشته است اظهار کرد: ضرورت دارد متناسب با نقش و حضور این دانشگاه و جهاد دانشگاهی در ظهور و بروز رویدادهای فرهنگی، از این ظرفیت به شکل مطلوبی استفاده شود.

حسین بهزادی معاون فرهنگی حوزه هنری استان نیز که در این بازدید و نشست حضور داشت، بر آمادگی حوزه هنری برای همکاری با نهادهای فرهنگی و هنری استان تأکید کرد.

سیدمرتضی سادات حسینی سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج نیز در حاشیه این بازدید گفت: دانشجویان این دانشگاه تاکنون در عرصه‌های مختلفی افتخارآفرین بوده‌اند و همکاری‌هایی از این دست فرصت‌های بسیار خوبی را برای استان و جامعه فراهم می‌سازد.

 


نظر شما :