اولین گردهمایی جامعه استارتاپی از سوی جهاد دانشگاهی البرز برگزار شد

۲۷ آذر ۱۳۹۸ | ۲۰:۴۶ کد : ۱۴۲۹۶ اخبار مهم تجاری سازی فناوری و اشتغال
اولین گردهمایی جامعه استارتاپی با همکاری جهاد دانشگاهی البرز و اتاق بازرگانی استان برگزار شد.
اولین گردهمایی جامعه استارتاپی از سوی جهاد دانشگاهی البرز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی البرز، ابوالحسن قاسمپور مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی البرز در اولین گردهمایی فعالین جامعه استارت آپی البرز که روز سه‌شنبه 26 آذر در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، اظهار کرد: اتاق فکر استارتاپی استان از دو سال پیش در استان البرز شکل گرفته و طی این مدت به بررسی ایده‌هایی که توسط تیم‌های مختلف ارائه شده پرداخته ایم.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد جامعه استارتاپی در کشور ادامه داد: علی رغم تلاش‌هایی که برای توسعه و رونق فعالیت های استارتاپی صورت گرفته، فعالان این حوزه شناخت کافی از هم نداشته و به صورت پراکنده فعالیت دارند.

مسئول خدمات تسهیلگری جهاد دانشگاهی و اتاق بازرگانی البرز با اشاره به برگزاری اولین گردهمایی فعالین جامعه استارتاپی استان گفت: با توجه به ضعف های مطرح شده، با تعامل با گروه های استارتاپی و همکاری اتاق بازرگانی اولین گردهمایی فعالین این حوزه برگزار شد و امیدواریم این رویداد خروجی ملموسی داشته باشد.

قاسم‌پور با بیان اینکه این گردهمایی زمینه آشنایی گروه های استارتاپی و تعامل بیشتر آنها با هم را فراهم می کند، توضیح داد: بدون شک برگزاری چنین رویدادهایی احساس تعلق را در جامعه استارتاپی استان بالا می برد و زمینه ساز تغییرات مثبت زیادی خواهد بود.

وی ادامه داد: برای توسعه فعالیت های استارتاپی استان در گام نخست باید چشم انداز و دورنمای این حوزه در استان را مشخص کنیم و بر مبنای این دورنما هدف گذاری و در نهایت برنامه های پیش بینی شده را اجرایی کنیم.

قاسمپور ضمن قدردانی از رییس اتاق بازرگانی برای حمایت از جهاد دانشگاهی برای توسعه فعالیت های  استارتاپی تاکید کرد: اتاق بازرگانی برای تحقق این هدف تمام توانمندی های خود را در اختیار جامعه استارتاپی گذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه البرز به عنوان استان علم و فناوری در کشور شناخته شده گفت: متاسفانه هنوز زیرساخت های لازم برای این عنوان در استان به طور کامل مهیا نیست و مسئولان باید برای رفع مشکلات این حوزه با تمرکز بیشتری پیش بروند.

این مسئول خاطر نشان کرد: با تشکیل جامعه استارتاپی استان می توان به آینده توسعه علم و فناوری در البرز بیش از پیش امیدوار بود.

به دنبال ترویج تولید بدون کار با محوریت ثبت ایده و نشان هستیم

 رحیم بنامولایی رئیس اتاق بازرگانی البرز نیز در این گردهمایی گفت: این مرکز با اهداف مختلفی چون تعامل میان صنعت و دانشگاه، همکاری با مرکزعلم وفناوری، گسترش فعالیت با شرکت‌های دانش بنیان و در نهایت تعامل با گروه های استارتاپی تشکیل شد.

وی ادامه داد: امیداوریم با توجه به قانون بهبود کسب و کار، کسب و کارهای نوین را در استان پایه گذاری و ساماندهی کنیم تا اقدام موثری برای آیندگان انجام داده باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به علم و دانش توضیح داد: از دوران کودکی با مصرع توانا بود هر که دانا بود این موضوع را در ما نهادینه کرده اند که علم و دانش باعث افزایش توانایی افراد می شود.

این مسئول گفت: طی چند سال گذشته موفق شدیم بحث زیست بوم کارآفرینی را به عنوان جامعه استارت آپی را در اتاق بازرگانی ساماندهی کنیم.

وی اضافه کرد: درهفته پژوهش استارتاپ جویار که در اتاق بازرگانی استان فعالیت دارد، موفق به کسب رتبه دوم شد که این امر نشان می‌دهد حمایت از ایده و طرح های نو نتیجه بخش خواهد بود.

بنا مولایی تاکید کرد: در حال حاضر به دنبال ترویج تولید بدون کار به کمک مرکز تسهیلگری استان با محوریت ثبت ایده و نشان هستیم.

 

کلید واژه ها: اشتغال


نظر شما :