/گام‌به‌گام با انقلاب اسلامی/

نگاه جهاددانشگاهی در حوزه آموزشی، نگاهی مهارتی و کاربردی است

۰۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۱ کد : ۱۰۰۳۵ معاونت آموزشی اخبار مهم
سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی واحد استان البرز گفت: توسعه هر کشور نیازمند نیروی متخصص است و نیروی متخصص از طریق آموزش تربیت می‌شود.
نگاه جهاددانشگاهی در حوزه آموزشی، نگاهی مهارتی و کاربردی است

به گزارش ایسنا منطقه البرز، محمود شکریان با گرامیداشت فرارسیدن سالروز تاسیس جهاددانشگاهی اظهارکرد: نگاه جهاددانشگاهی در حوزه آموزشی نگاهی مهارتی، کاربردی و سرمایه‌گذارانه است که در این راستا تلاش‌های بسیاری انجام شده و یکی از ماموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی به جهاد، موضوع آموزش‌های تخصصی است .

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی برای انجام این ماموریت باید گام‌های درست و اساسی بردارد، افزود: اگر بخواهیم در این مرحله حضور جدی داشته باشیم لازم است در کنار کارهای اصلی، مطالعه داشته و بحث‌های آموزش‌پژوهی را برقرار کنیم .

شکریان تصریح کرد: توسعه هر کشور نیازمند نیروی متخصص است و نیروی متخصص از طریق آموزش تربیت می‌شود. این آموزش به شرطی می‌تواند موثر باشد که با ارزیابی همراه شود.

وی استفاده از دستاوردهای علمی جدید را ضروری دانست و تاکید کرد: شناسایی نیازهای جدید آموزشی باید با جدیت دنبال شود زیرا نیازها روز به روز در حال شکل‌گیری هستند و باید بتوانیم پاسخگوی این نیازها باشیم .

شکریان با بیان اینکه معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان البرز در راستای ارتقای سطح دانش‌، نگرش و مهارت نیروهای متخصص برای توسعه استان در سطح استانی و منطقه‌ای فعالیت می‌نماید، اضافه کرد: این معاونت در زمینه نیازسنجی آموزشی، طراحی، برنامه‌ریزی، اجرا و برگزاری دوره‌های آموزشی بصورت علمی و استاندارد فعالیت دارد .

وی ادامه داد: این معاونت از نیروهای متخصص، متعهد و نوآور برخوردار است که براساس این توانمندی و با بهره‌گیری از توان علمی داخلی، دوره های متنوع آموزشی را بنا به نیاز فراگیران و براساس انجام نیازسنجی‌های متعدد در سطح جامعه و سازمان‌های متقاضی، طراحی، تدوین و اجرا می نماید.

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز به فعالیت‌های این معاونت در استان اشاره و خاطرنشان کرد: معاونت آموزشی جهاددانشگاهی دارای پنج مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت در سطح استان است که در گروه‌های آموزشی زبان‌های خارجی، فنی و مهندسی، هنر، علوم پزشکی و حوزه آموزش ضمن خدمت کارکنان دولت فعالیت می‌کنند .

وی با اشاره به اینکه در سال 97 در بخش فراگیرهای قراردادی و آزاد جمعیتی بالغ بر 46 هزار و 700 نفر در این نهاد تحت آموزش دوره‌های مختلف قرار گرفته اند، بیان کرد: از این تعداد بیش از 20 هزار نفر مربوط به گروه زبان‌های خارجی بوده است .

شکریان افزود: در گروه آموزش ضمن خدمت کارکنان دولت از اردیبهشت ماه سال 96 تاکنون عملکردی بالغ بر 88 هزار نفر ساعت در قالب برگزاری 180 عنوان دوره آموزشی ضمن خدمت تخصصی، شغلی و عمومی برای 45 دستگاه در سطح استان البرز داشته است .

سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی البرز با اشاره به برگزاری ششمین آزمون فراگیر استخدامی دستگاه‌های اجرایی توسط جهاددانشگاهی استان البرز تصریح کرد: این آزمون در اسفند ماه سال 1397 همزمان با سراسر کشور، با بیش از پنج هزار نفر شرکت کننده در استان البرز و در نهایت دقت و سلامت برگزار شد که با توجه به کارنامه درخشان جهاددانشگاهی در برگزاری این آزمون، در سال جاری نیز برگزاری آزمون استخدامی آتش نشانی‌ها به این نهاد سپرده شده که روز جمعه 18 مرداد ماه برگزار می شود .

وی در پایان برگزاری همایش‌ها، گردهمایی ها و کارگاه های تخصصی در حیطه های مختلف آموزشی را از جمله فعالیت های معاونت آموزشی طی یک سال گذشته عنوان کرد .

کلید واژه ها: شکریان آموزشی


نظر شما :