رئیس جهاد دانشگاهی البرز خبر داد:

آیین پایانی سومین جشنواره ملی امیرکبیر در بهمن برگزار خواهد شد

۰۷ دی ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۲ کد : ۵۲۰۷۷ معاونت فرهنگی
رئیس جهاددانشگاهی البرز گفت: در جشنواره امیرکبیر طرح‌هایی که توانسته باشند کارفرما جذب کنند و مورد حمایت قرار گرفته باشند بررسی می‌شوند. اطلاع‌رسانی این موضوع در دانشگاه‌های سراسر کشور، پارک‌های علم و فناوری و مراکز علمی و تحقیقاتی انجام شده و اختتامیه جشنواره هم در بهمن ماه برگزار خواهد شد.
آیین پایانی سومین جشنواره ملی امیرکبیر در بهمن برگزار خواهد شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد اسنان البرز، احمدرضا فیروزی رئیس جهاد دانشگاهی البرز در جلسه مشترک شورای سیاستگذاری و کمیته علمی سومین جشنواره ملی امیرکبیر به میزبانی بنیاد ملی نخبگان استان البرز، ضمن قدردانی از بنیاد نخبگان جهت میزبانی این جلسه، با بیان اینکه تاکنون تجربه دو دوره برگزاری جشنواره امیرکبیر را داریم، گفت: در این دو دوره بیش از ۳۵۰ پایان نامه و رساله از سراسر کشور ارسال شد.

فیروزی با تأکید بر تقویت ارتباط میان دانشگاه با صنعت و جامعه و اهمیت آن در جشنواره امیرکبیر، افزود: پس از برگزاری دو دوره جشنواره امیرکبیر تا حدود زیادی گفتمان تقاضامحوری پایان‌نامه‌های دانشجویی در ادبیات دانشگاهی وارد شده است؛ به گونه‌ای وزارت علوم هم مشخصاً به موضوع پایان نامه‌های تقاضامحور ورود کرده است و نشانگر آن است که موضوع در ساختار علمی کشور مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز با بیان اینکه ارتباط بین دانشگاه با صنعت و جامعه باید در راستای با کیفیت‌تر شدن تقویت شود، گفت: در کشورهای توسعه یافته نمونه‌های مختلفی از دانشگاه‌های نسل چهارم داریم که توانسته‌اند نگاه علمی خود را به صنعت وصل کنند و خروجی‌های خوبی کسب کنند ولی متأسفانه در کشور ما عدم تعامل مناسب سه ضلع دانشگاه، صنعت و جامعه مانع نزدیک شدن به این نقطه شده و  اگرچه تلاش‌هایی در این راستا صورت گرفته اما خروجی آن چنان که باید درخور نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: در جشنواره امیرکبیر طرح‌هایی که توانسته باشند کارفرما جذب کنند و مورد حمایت قرار گرفته باشند بررسی می‌شوند. اطلاع‌رسانی این موضوع در دانشگاه‌های سراسر کشور، پارک‌های علم و فناوری و مراکز علمی و تحقیقاتی انجام شده و اختتامیه جشنواره هم در بهمن ماه برگزار خواهد شد.

وی همچنین از آمادگی جهاد دانشگاهی برای راه‌اندازی دبیرخانه ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و جامعه خبر داد و افزود: سال گذشته درخواست مکتوب این پیشنهاد به استاندار محترم البرز ارائه شده است و ضرورت دارد نهادی متولی این ماموریت مهم در جامعه شود.

ادبیات پژوهش کاربردی در وزارت عتف شکل گرفته است

محمد نبیونی رئیس بنیاد نخبگان استان البرز هم در این نشست با اشاره به اهمیت پژوهش‌های کاربردی و تقاضامحور، گفت: در هفته پژوهش چهار سال پیش البرز سامانه‌ای برای اتصال پژوهشگران به افرادی که نیازمند پژوهش هستند رونمایی شد که ایده خوبی بود.

نبیونی با اشاره به برگزاری دو دوره جشنواره امیرکبیر و فراهم سازی مقدمات برگزاری سومین دوره این جشنواره ملی در استان البرز، گفت: به نظر می‌رسد در وزارت عتف هم این ادبیات شکل گرفته و با دانشگاه‌ها مکاتبه‌ای برای اعلام آمار رساله‌ها و پایان‌نامه‌های تقاضامحور صورت گرفته است.

رئیس بنیاد نخبگان استان البرز ادامه داد: اگرچه این جشنواره توسط استان البرز برگزار می‌شود ولی یک جشنواره ملی است باید اطلاع‌رسانی آن در سراسر کشور انجام شود در همین راستا می‌توان از ظرفیت انجمن‌های علمی، پارک‌های علم و فناوری، مراکز و کارخانه‌های نوآوری و ... استفاده کرد.

وی در پایان گفت: در این جشنواره یک رساله و یک پایان‌نامه از هفت گروه کشاورزی و محیط زیست، علوم پزشکی، انسانی، علوم پایه، هنر و معماری، فنی و مهندسی و علوم دامی و دامپزشکی به عنوان پژوهش‌های برتر قدردانی خواهد شد.

سمت و سوی پژوهش باید به سمت حل مسائل کشور باشد

محمدرضا رحیمی پور مشاور علمی و فناوری استاندار البرز هم در این جلسه با اشاره به اهمیت انجام پژوهش کاربردی، گفت: سمت و سوی پژوهش باید به سمت حل مسائل کشور باشد.

گفتنی است متقاضیان برای شرکت در این جشنواره که با همکاری جهاد دانشگاهی استان البرز، اتاق بازرگانی البرز، بنیاد نخبگان البرز، سازمان انتشارات، و دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی و پژوهشی دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی payanname.alborzjde.ir  نسبت به بارگذاری مستندات مورد نیاز برای شرکت در جشنواره اقدام نمایند و برای آگاهی بیشتر با شماره‌های ۰۲۶۳۴۵۰۵۱۵۱ و یا ۰۲۶۳۲۵۲۱۱۲۴ داخلی ۱۱۴ تماس بگیرند.

کلید واژه ها: جشنواره جشنواره امیرکبیر البرز استان البرز نخبگان استان البرز دانشگاه صنعت


نظر شما :