از سوی جهاددانشگاهی واحد البرز؛

کتاب «مقدمه‌ای بر پلیمرهای زیستی پزشکی» منتشر شد

۲۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۶ کد : ۴۸۶۰۹ معاونت فرهنگی
کتاب «مقدمه‌ای بر پلیمرهای زیستی پزشکی» جامع‌ترین منبع فارسی در زمینه پلیمرها از سوی مرکز انتشارات جهاددانشگاهی واحد استان البرز وارد بازار نشر شد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد البرز، کتاب «مقدمه‌ای بر پلیمرهای زیستی پزشکی» جامع‌ترین منبع فارسی در زمینه پلیمرها با تألیف و گردآوری دکتر سعید کرباسی، دکتر مهدی موحدی و مهندس ریحانه یاراحمدیان از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز منتشر شد.

در مقدمه کتاب«مقدمه‌ای بر پلیمرهای زیستی پزشکی» آمده است؛ «مهندسی بافت یک استراژی برای ترمیم با جایگزینی بافتها یا اندام‌های آسیب دیده است که شامل کشت سلول‌های زنده در شرایط آزمایشگاهی بر روی یک ساختار مصنوعی و در ادامه کاشت بیوایمپلنت در بدن بیماران می‌باشد، این بافت‌زایی نامیده می‌شود. هدف از این کار برداشتن یک تکه نسبتا کوچک از بافت، از بین بردن سلولها و سپس تکثیر جمعیت سلول است. سلولها می‌توانند مجددا با استفاده از یک ماده حاصل دوباره کاشته شوند تا به تولید مقدار قابل توجهی از بافت کمک کنند. به همین ترتیب، مهندسی بافت یک حوزه چند رشته‌ای است، که برای کسب بینش در مورد رفتار سلولها در طی کشت آزمایشگاهی و کاشت داخل بدن به دانش بیولوژیکی قابل توجهی نیاز دارد.»

گفتنی است؛ این کتاب به عنوان کامل‌ترین و جامع ترین منبع فارسی در زمینه پلیمرها برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته مهندسی پزشکی - بیومتریال نام برد. خواندن این کتاب به تمامی دانشجویان و اساتید و محققین رشته مهندسی پزشکی بیومتریال و مهندسی بافت توصیه می‌گردد.

این کتاب شامل 25 فصل می‌باشد. «مقدمه‌ای برداربست‌های پلیمرهای برای مهندسی بافت»، «پلیمرها به عنوان مواد جایگزین دریچه‌های قلب و عروق»، «پلیمرها در حسگرهای زیستی»، «مهندسی بافت با استفاده از پلیمرهای طبیعی»، «بیومتریال‌های بیولوژیکی بیومتریال‌هایی با منشأ بافتی (کلاژن)»، «بیومتریال‌های پلیمری زیست تخریب پذیر»، «اصول استنت‌های زیست تخزیب‌پذیر»، «پوشش های پلیمری برای سازگاری زیستی و کاهش جذب غیراختصاصی»، «پایداری پوشش برای استنتها»، «تثبیت آنتی‌بادی روی استنت‌های قلبی عروقی»، « ویژگیهای سطحی، فیزیکی شیمیایی و سنتزی پلی یورتانها»، «افزودنیها در پلی یورتانهای زیست پزشکی»، «زیست سازگاری در پلی یورتانها»، «زیست تخریب پذیری پی یورتانها»، «کاربردهای زیست پزشکی پلی یورتانها»، «داربستهای بیوپرینت شده»، «پلیمرهای قابل جذب برای مهندسی بافت»،«چالشها و پیشرفتهای تکنولوژی: از لاکتیک اسید تا پلی لاکتات و کوپلیمرها» از جمله سرفصل‌های کتاب «مقدمه‌ای بر پلیمرهای زیستی پزشکی» است.

کتاب «مقدمه‌ای بر پلیمرهای زیستی پزشکی» در 1096صفحه و با قیمت 200 هزار تومان از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن 34505151-026 و 77503824-021 تماس حاصل نمایند.

کلید واژه ها: کتاب مقدمه کتاب مقدمه پلیمرهای


نظر شما :