به مناسبت گرامیداشت هفته معلم؛

مدرسان مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی البرز تقدیر شدند

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۵ کد : ۴۳۶۹۱ عمومی
به مناسبت گرامیداشت هفته معلم مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی و مراکز آموزش کوتاه مدت جهاد دانشگاهی البرز مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، محمود شکریان معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی استان البرز در مراسم تقدیر از مدرسان مراکز آموزش جهاد دانشگاهی البرز، با اشاره به اینکه سالروز شهادت استاد علامه مرتضی مطهری و هفته گرامیداشت معلم یادآور جایگاه والای علم و معرفت و مقام والای معلم در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد:  روز معلم یادآور شکوه و عظمت فرهیختگانی است که در پرتو شمع وجود خود، زیباترین جلوه های عشق و ایثار را به نمایش گذاشته و با تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم، آینده سازان را برای تحقق چشم اندازهای آینده می پرورانند.

وی گفت: بدون تردید اعتلای علم و فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند جهت تربیت نسلی توسعه یافته است و این میسر نمی شود مگر با حضور استادانی توسعه یافته که شاگردان خود را برای آینده ای درخشان پرورش می دهند.

شکریان با بیان اینکه معلمی نه تنها شغل و حرفه نیست بلکه ذوق و هنری منطبق با آموزه های قرآن است، خاطرنشان کرد: جایگاه و اهمیت نامگذاری یک هفته در طول سال تحت عنوان هفته معلم، بیانگر واقعیتی خاص و منحصر به فرد درخصوص شغل و حرفه معلمی بوده و جامعیت و ایثار این شغل مقدس است که آن را تا این حد گرامی و بی‌همتا از دیگر مشاغل اجتماع می نماید.

همچنین سید مرتضی سادات حسینی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج در این مراسم اظهار کرد: روز معلم بهانه‌ای است تا به زحمات این جهادگران عرصه تعلیم و تربیت ادای احترام کنیم و به تلاش های آن ها که در راستای جامه عمل پوشیدن به حقیقت قرآنی «و یعلمهم الکتاب و الحکمه» همچون پیام آوران الهی دارای رسالتی خطیر برای آگاهی بخشی و تعلیم و تربیت جامعه بشری هستند، ارج نهیم.

وی افزود: معلم رسالت انبیا را بر عهده دارد و کار معلم تلاش براى هدایت، تکامل و تعلیم و آموزش انسان است و اهمیت کار تعلیم و تربیت و معلمى به اندازه اى است که ساختن و هدایت یک فرد مساوى زنده کردن همه افراد جامعه است.

سادات حسینی گفت: امید است که مدرسان عزیز در امر آموزش و تعلیم و تربیت جوانان این مرز و بوم همواره پایدار و موفق باشند.

گفتنی است به مناسبت بزرگداشت روز معلم، مدرسان مراکز آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت جهاد دانشگاهی مورد تقدیر قرار گرفتند.

کلید واژه ها: روز معلم جهاد دانشگاهی آموزش


نظر شما :