بازدید معاون اقتصادی استاندار از مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز

۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۳ کد : ۴۳۰۰۶ اخبار مهم تجاری سازی فناوری و اشتغال
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز روز گذشته از مرکز ساماندهی مشاغل خانگی بازدید کرد.
بازدید معاون اقتصادی استاندار از مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، جهانگیر شاهمرادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز روز شنبه 27 فروردین با حضور در مرکز ساماندهی مشاغل خانگی استان ضمن بازدید از بخش‌ها و غرفه‌های مختلف مشاغل خانگی در مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی البرز، با فعالان هر یک از بخش‌های این مرکز به گفت و گو پرداخت.

شاهمرادی در این بازدید، با اشاره به این که ظرفیت جدیدی در حوزه مشاغل خانگی ایجاد شده است، گفت: کارهای صورت گرفته خیلی ارزشمند است و باید تلاش کنیم موانع و مشکلاتی که بر سر راه فعالان این حوزه قرار دارد مرتفع نماییم.

وی با بیان این که استانداری البرز به صورت جدی حمایت از مشاغل خانگی را در برنامه دارد، اذعان کرد: آمادگی داریم برای ارتقا و گسترش این مشاغل کمک نماییم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز در حین بازدید از این مرکز به اهمیت بازاریابی و فروش محصولات نیز اشاره کرد و افزود: در دنیای کسب و کار، اولین حوزه‌ای که به صورت جدی و قبل از هر گونه اقدامی باید مورد توجه قرار گیرد برنامه بازاریابی و فروش است و قبل از تولید محصول ضرورت دارد نیاز بازار را سنجش و مشتری آن محصول یا خدمت را پیدا کنیم.

شاهمرادی نوآوری در محصولات را نیز مهم و ضروری ارزیابی کرد و گفت: محصولات خوبی در این مرکز عرضه شده است و باید تلاش کرد همواره در ارائه و تولید محصولات دست به خلاقیت و نوآوری زد.

وی یکی از راه‌های موثر در فروش محصولات را فروش مجازی دانست و تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که فعالان حوزه مشاغل خانگی برای عرضه محصولات خود دارند، فروش مجازی می‌تواند این محدودیت‌ها را برطرف کند و زمینه فروش بیشتر را فراهم سازد.

شاهمرادی همچنین در خصوص ایجاد ارتباط موثرتر دپارتمان کارخانه در خانه که در مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز راه‌اندازی شده است با صنایع استان اعلام آمادگی نمود.

همچنین در این بازدید احمدرضا فیروزی رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، با بیان اینکه مرکز ساماندهی مشاغل خانگی با رویکرد شکل گیری زیست بوم مشاغل خانگی و مشارکت همه دست اندرکاران این حوزه اعم از فعالان، پیشرانان و متقاضیان، دستگاه های متولی و نهادهای مرتبط، راه اندازی شده است، گفت: تلاش شده تا از همه ظرفیت های موجود در راستای ارتقای مشاغل استان بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: این مرکز به عنوان اولین الگوی کشوری محسوب می شود که با همکاری جهاد دانشگاهی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرداری کرج و پیشرانان حوزه مشاغل خانگی به ثمر رسیده است.

فیروزی خاطرنشان کرد: مرکز ساماندهی مشاغل خانگی با همه محدودیت ها و موانع موجود راه اندازی شد و فعالیت های آن در مسیر عملیاتی و اجرایی قرار گرفت اما برای تثبیت و نهادینه کردن مرکز، همکاری همه دستگاه های اجرایی در استان و حمایت از فعالان این حوزه ضروری است.

گفتنی است، پیشرانان حوزه مشاغل خانگی طی این بازدید به بیان توضیحات و دغدغه‌ها و پیشنهادهای درخصوص فعالیت‌ها و مشکلات خود در حوزه مشاغل خانگی پرداختند.

کلید واژه ها: مرکز ساماندهی مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی البرز معاون استاندار


نظر شما :