مراسم بازنشستگی مدیر فرهنگی و اجتماعی جهاد دانشگاهی البرز برگزار شد

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۱ کد : ۴۲۲۷۸ معاونت فرهنگی
مراسم بازنشستگی مدیر فرهنگی و اجتماعی جهاد دانشگاهی البرز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان البرز، احمدرضا فیروزی در مراسم بازنشستگی جمشید ندافی شیرذیلی مدیر فرهنگی و اجتماعی واحد البرز گفت: آقای ندافی، با توجه به وِیژگی‌هایی که داشتند و دارند همیشه به عنوان مصداق واقعی جهادگر ظهور و بروز داشته‌اند و اگر بخواهیم از یک عنصر جهادی با نگاه جهادی و روحیه جهادی نام ببریم ایشان مصداق بارز آن در واحد البرز هستند.

وی افزود: از ویژگی‌های شاخص ایشان بحث اخلاق مداریشان است که در فعالیتها و قضاوتهایشان همیشه نگاه اخلاقی داشته‌اند و چهارچوب شرع را رعایت می‌کنند که متاسفانه در دنیای امروزی کم شده است. به لحاظ شخصیتی فردی دلسوز و دارای روحیه جهادی هستند. یکی از روحیه‌های بارزی که داشته‌اند خودنابینی بود و همیشه منافع سازمانی و جهادی را به منافع فردی ترجیح داده‌اند و حتی تا جایی که به خودشان آسیب برسد و هیچگاه نگاه این نبوده است که چه اتفاقی برای خودشان خواهد افتاد. این روحیه ترجیح دادن منافع گروهی و سازمانی به منافع فردی را به شدت در جامعه نیاز داریم که حتی در سطح کلان و ملی و گستره حاکمیتی این ضعف وجود دارد و نیازمند این هستیم تا این ویژگی را در خودمان تقویت کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان البرز گفت: از دیگر خصوصیات ایشان می‌توان به دلسوزی ایشان به مسائل جهادی اشاره کرد که همیشه در گستره ارتباطی خود توجه داشتند و در این مسیر حرکت کرده‌اند.

فیروزی افزود: فعالیتهایی که در حوزه معاونت فرهنگی توسط ایشان انجام شده است، جزو کارهای برگزیده بوده و فکر عمیقی همراه این برنامه‌ها بود. کارهایی که خودشان مبدع و ایده پرداز بوده‌اند، کارهایی نوآورانه و به همراه ایده عمیق و با فکر خوب بوده است؛  می‌توان گفت این برنامه‌ها به جایگاه جهاددانشگاهی واحد در سطح دانشگاه و دفتر مرکزی خیلی کمک کرده است. فعالیتهای ایشان هیچگاه کلیشه‌ای نبوده است و کارهایی نبوده که فقط مورد پسند گروه خاصی باشد. تمام برنامه‌های ایشان حاصل شکل‌گیری ایده‌هایی بوده که شاید برای تدوین آنها با ده‌ها استاد دانشگاه و حتی مطالعه همزمان چندین جلد کتاب بوده است.

وی در پایان یادآور شد: برخی از برنامه‌های شاخص ایشان می‌توان به «آب، آدم، آبادی»، «کلانشهرهای ایران پلاسکوهای آینده»، « مخاطرات طبیعی در شهر تهران»، «بررسی مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران»، «تفسیر اجتماعی قرآن»، «نگاه به ادبیات معاصر ایران»، «قند ونمک ونت»، «عشق و زناشویی در بستر فرهنگ»، «زبان بدن»، «یک ارتباط دوست داشتنی»، «هویت فرهنگ ایرانی»، «معرفت و معنویت»، «من، دیگری، معنا» «افکار و احوال ما»، « انگاره‌های جغرافیایی فرهنگی»، «اسطوره و افسانه در شاهنامه فردوسی»، «نگاه به شعر فارسی معاصر»، « حافظ شیرین سخن»، «سیری در اندیشه و هنر سعدی»، «دانستن برای زیستن»، « جایگاه ایمان آورده‌ها در نهج البلاغه»، «جایگاه کتاب در عصر الکترونیک»، «باورها، آرمانها و آرزوها» و « خیام در آیینه هرمنوتیک»، «اوصاف پارسایان در نهج البلاغه» و «موانع شادی انسان در عصر حاضر» را نام برد که از سالهای 1370 تا 1398 برگزار شده است و از تمام زحمات ایشان در تمام این سالها کمال تشکر و قدردانی را داریم.

ابوالحسن قاسم پور، مدیر سازمان همیاری و اشتغال جهاددانشگاهی البرز نیز در این مراسم گفت: آقای ندافی از اولین افرادی بوده‌اند که در حوزه جهاددانشگاهی کرج فعالیت داشته‌اند. شب شعرها و برنامه هایی که سالن‌ها پر بود و جایی برای نشستن حضار وجود نداشت و حتی دیوار نویسی جهاددانشگاهی در ساختمان دانشگاه در زمان ایشان بود.

وی افزود: جناب آقای ندافی، شخصیتی بودند که پای در «سنت»، «احساس»، «روشنگری» و «تحلیل» دارند و فراتر از آدم‌های دیگر هستند و شاید ایشان از جمله کسانی هستند که بیش از اندازه نسبت به مطالعات، یادگیری و دانش حساس هستند و در این زمینه بسیار تلاش کرده‌اند.

قاسم پور ادامه داد: از صفات بی‌نظیری که ایشان داشته‌اند و حتی گاهی ما نقد داشته‌ایم  این بود که گاهی اوقات آنقدر مواظب اموال جهاد بودند و حتی تا مبارزات شخصی و شخصیتی پیش می‌آمد. از این بابت کارکرد درون جهادی و اعتبار خوبی در میان اساتید و مدیران دانشگاه وجود داشت و هیچگاه از صراحت لهجه خود کوتاه نمی‌آمدند. دو صفت بارز دیگر ایشان درستکاری و صداقت ایشان بود و به لحاظ کارکرد عملی و رفتاری بدون استثناء جزء سابقون جهاد و سرمایه جهاد در طول دوران بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شاخصه‌های قدرت در جهاد محفوظ بوده است و هیچ کس در حوزه‌ی فرهنگی و در حیطه ایشان توان مقابله نداشت. آن چیزی که در جهاد هست به منزله بازگشت هزینه‌هایی است که این افراد پرداخت کرده‌اند.

قاسم پور در پایان گفت: آقای ندافی یک سنبل در کارکردن و ارتباطات جهادی بوده است و اعتبار و نفوذ خاص خود را داشته است بسیاری از افراد نمی‌توانستند به حیطه جغرافیایی و شخصی ایشان نزدیک شوند و جزو سرمایه‌های جهاد بودند. به طور طبیعی باید اعلام کنم همیشه در بخش فرهنگی همان‌گونه که آقای امیر گل، آقای زاهدی و آقای تهامی که جایگاه فرهنگی را دارند همیشه جایگاه ایشان نیز در فرهنگی و در دلها محفوظ است. جهاد همیشه خانواده است و ما همیشه عضو جهاد خواهیم بود. قد سلام کوتاه است و قد خداحافظی به اندازه حفظ خداست و به اندازه سلام کوتاه نیست.

کلید واژه ها: فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز


نظر شما :