برگزاری رویداد استارتاپی "کارخانه در خانه" توسط مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی البرز

۳۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۸ کد : ۳۹۳۵۱ اخبار مهم تجاری سازی فناوری و اشتغال
رویداد استارتاپی"کارخانه در خانه" با هدف ایجاد ارتباط بین مشاغل خانگی و صنعت توسط مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی البرز برگزار شد.
برگزاری رویداد استارتاپی "کارخانه در خانه" توسط مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی البرز

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، ابوالحسن قاسم پور مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی البرز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری رویداد استارتاپی "کارخانه در خانه" توسط مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی البرز اظهار کرد: توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی یکی از ماموریت های جهاد دانشگاهی است.

وی با اشاره به اینکه در اکثر کشورهای پیشرفته یا در حال توسعه بخش اعظمی از فرایند تولید تا خدمات شرکت ها، موسسات و نهادهای بزرگ، برون سپاری می شود، افزود: اما در کشور ما مشاغل خانگی به منزله طرحی است که مستقلا  در منزل انجام می شود و هدف برون سپاری تولید و خدمات در منزل، میسر نشد.

وی عدم ارتباط بین مشاغل خانگی و صنعت را یکی از نقاط ضعف حوزه مشاغل خانگی دانست و ادامه داد: در طرح مشاغل خانگی ارتباط مداوم و پایداری بین مشاغل و صنعت صورت نگرفته است که این مشکل باعث شد تا ما با ایجاد یک رویداد استارتاپی، زمینه های این فرهنگ سازی را به وجود بیاوریم و بتوانیم بخش اعظمی از شرکت ها و موسساتی را که قصد برون سپاری دارند شناسایی کنیم و در بخش مشاغل خانگی افراد توانمند را هم شناسایی کنیم و بین این دو یعنی عرضه و تقاضا، ارتباط برقرار کنیم.

قاسمپور با اشاره به برگزاری رویداد استارتاپی"کارخانه در خانه" خاطرنشان کرد: این استارتاپ با همکاری گروهی از اندیشمندان و صاحب نظران استانی برگزار شد.

این مسئول افزود: فراخوان این استارتاپ به صورت مجازی اجرا شد که از سراسر کشور 76 نفر شرکت کردند و بعد از  غربالگری 40 نفر برگزیده شدند و از این تعداد 8 گروه برای داوری انتخاب شدند تا افراد توانمند شناسایی شوند و در ارتباط مشاغل خانگی و صنعت موثر باشند.

قاسمپور تصریح کرد: همه کسب و کارهای کوچک، بزرگ و متوسط که قصد دارند تمام یا بخشی از عملکرد خودشان را به عنوان کارفرما برون سپاری کنند و به بخش مشاغل خانگی بسپارند عملا در این رویداد شناسایی می شوند.

گفتنی است، اختتامیه رویداد استارتاپی " کارخانه در خانه" فردا چهارشنبه 1 دی ماه 1400  ساعت 10 الی 13 به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود.  

کلید واژه ها: مشاغل خانگی رویداد استارتاپی کارخانه خانه استارتاپی


نظر شما :