حضور جهاد دانشگاهی البرز در نمایشگاه هفته پژوهش

۱۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۰ کد : ۳۸۹۰۱ معاونت پژوهشی اخبار مهم
جهاد دانشگاهی واحد استان البرز با حضور در نمایشگاه هفته پژوهش آخرین طرح ها و فعالیت های پژوهشی خود را به نمایش گذاشته است.
حضور جهاد دانشگاهی البرز در نمایشگاه هفته پژوهش

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، ندا رحیم پور سرپرست معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی البرز با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری در استان البرز و حضور جهاد دانشگاهی در این نمایشگاه اظهار کرد: هفته پژوهش فرصت مناسبی جهت ارزیابی طرح های تحقیقاتی در استان است.

وی با اشاره به اینکه باید همسو بودن طرح های تحقیقاتی استان مورد ارزیابی قرار گیرد، افزود: همه طرح های پژوهشی باید در راستای رفع چالش ها و مشکلات استان باشد که در این راستا برگزاری کارگروه های مرتبط با هفته پژوهش استان بسیار مفید بود.

رحیم پور با بیان اینکه تشکیل کارگروه ها کمک می کند که چه میزان از فعالیت های پژوهشی دستگاه های اجرایی و مراکز پژوهشی و فناوری در استان می تواند به رفع چالش ها کمک کند، گفت: از این طریق از کارهای تکراری و موازی کاری پرهیز می شود.

سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز تشکیل یک کارگروه و دبیرخانه دائمی که متولی ارتباط دانشگاه و مراکز پژوهشی با صنعت و جامعه باشد را لازم و ضروری دانست و گفت: این کارگروه باید تمام نیازها و چالش های استان را احصا کند و کارهای پژوهشی را به سمت حل چالش ها سوق دهد.

وی نبود نقدینگی و اعتبار پژوهشی را بزرگترین مشکل حوزه پژوهشی عنوان و خاطرنشان کرد: با همفکری و هم افزایی باید راهکاری برای افزایش بودجه پژوهشی در استان و استفاده بهینه از پژوهشگران و مراکز پژوهشی بومی استان اتخاذ شود.

این مسئول تصریح کرد: هر کاری که با پژوهش آغاز شود مطمئنا ریسک کمتری دارد و منجر به توسعه و پیشرفت می شود، زمانی که طرح های پژوهشی به سمت صنعت سوق پیدا کند و بتواند چالش های صنعت را حل کند نتایج خوب و قابل توجهی برای استان خواهد داشت.

رحیم پور ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد بی توجهی به پژوهش و واحدهای تحقیق و توسعه است، هر واحدی که موفق تر بوده مطمئنا به تحقیق و پژوهش توجه جدی و بهتر داشته و این باید به صورت الگو قرار گیرد که برای انجام تمام کارهای خدماتی و صنعتی به پژوهش توجه داشته باشیم.

وی مراکز پژوهشی و دانشگاه ها را پشتوانه محکمی برای دستگاه های اجرایی بیان کرد و افزود: برپایی نمایشگاه، تقدیر از پژوهشگران و طرح های برتر استان اقدام بسیار خوبی جهت آشنایی همه دستگاههای اجرایی و مراکز پژوهشی با فعالیت هایی است که در استان انجام می شود.

گفتنی است، نمایشگاه هفته پژوهش البرز با رونمایی از ۴۰ محصول جدید در حوزه‌های کشاورزی، اینترنت اشیاء، عمران، مدیریت شهری، زیست فناوری و سلول‌های بنیادین در دانشگاه خوارزمی آغاز به کار کرد.

جهاد دانشگاهی واحد استان البرز با حضور در این نمایشگاه آخرین طرح ها و فعالیت های پژوهشی خود را به نمایش گذاشته است.

لازم به ذکر است این نمایشگاه که از ۱۶ آذر برپا شده تا ۲۱ آذرماه ادامه دارد. نمایشگاه هفته پژوهش البرز بعد از دو سال برگزاری مجازی به دلیل شیوع کرونا، به صورت حضوری برگزار شده است.

کلید واژه ها: مراکز پژوهشی استان البرز هفته پژوهش نمایشگاه


نظر شما :