در راستای کارگروه های چهارگانه ارتباط دانشگاه ها با جامعه و صنعت؛

کارگروه تقویت و حمایت از تولیدکنندگان داخلی برگزار شد

۰۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۸ کد : ۳۸۵۲۱ معاونت پژوهشی اخبار مهم
در راستای کارگروه‌های چهارگانه مربوط به ارتباط دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت در ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان البرز، کارگروه تقویت و حمایت از تولیدکنندگان داخلی برگزار شد.
کارگروه تقویت و حمایت از تولیدکنندگان داخلی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، ندا رحیم پور سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز در حاشیه برگزاری این کارگروه، گفت: در راستای بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری وظیفه برگزاری کارگروه تقویت و حمایت از تولیدکنندگان داخلی به جهاد دانشگاهی البرز محول شده که در کنار سه کارگروه دیگر ارتباط صنعت و جامعه با دانشگاه را برعهده دارد.

وی البرز را استانی با پتانسیل دانست که از لحاظ مراکز پژوهشی، دانشگاهی و همچنین صنعتی، معدنی و تولیدی از استان‌های مطرح کشور است و گفت: با توجه به اینکه ارتباط بین مراکز پژوهشی و صنعتی به خوبی شکل نگرفته باعث شده تا دچار چالش‌های زیادی در بخش پژوهش و صنعت وجود داشته باشد.

وی وظیفه این کارگروه را پیگیری ارتباط بین صنعت و دانشگاه دانست و اظهار کرد: یکی از کارگروه‌ها تقویت و حمایت از تولید کنندگان داخلی است که هفته گذشته اولین جلسه این کارگروه برگزار شد و هدف ما این است که بتوانیم راهکارهایی را از طرف پژوهشگران و مراکز پژوهشی و دانشگاهی به صنعتگران و سرمایه گذاران استان ارائه دهیم که بتوانند مشکلات را مرتفع کنند.

رحیم پور افزود: تاکنون از سوی دستگاه‌های اجرایی استقبال خوبی صورت گرفته و امیدواریم در خروجی این بحث‌ها بتوانیم گزارش مدیریتی برای مدیران استان با ارائه راهکارهایی برای تقویت و حمایت از تولید کنندگان داخلی ارائه دهیم.

به گفته معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان در زمینه تولید یکی از محورهای کارگروه تقویت و حمایت از تولیدکنندگان تولید در استان است.

وی همچنین از برگزاری جشنواره امیرکبیر در ماه آینده خبر داد و گفت: در همین راستا جهاد دانشگاهی برای دومین سال متوالی برگزاری جشنواره امیرکبیر را با تمرکز بر  طرح‌ها، پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی کاربردی کارفرما محور در دستور کار دارد.

لازم به ذکر است، تا کنون دو جلسه کارگروه تقویت و حمایت از تولیدکنندگان داخلی با موضوعات شناسایی قابلیت ها و ظرفیت های استان در زمینه تولید، آسیب شناسی عملکرد دستگاههای مرتبط و موانع پیشرو در حمایت از تولیدکنندگان داخلی و احصا مشکلات و برنامه ریزی برای حل موانع برگزار شده است.

کلید واژه ها: کارگروه تقویت حمایت کارگروه تقویت حمایت تولیدکنندگان جهاد دانشگاهی تقویت حمایت


نظر شما :