شهردار کرج با حضور در جهاد دانشگاهی البرز مطرح کرد؛

آمادگی مدیریت شهری کرج برای استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی البرز

۰۴ آبان ۱۴۰۰ | ۲۰:۵۶ کد : ۳۷۲۳۳ معاونت پژوهشی اخبار مهم عمومی
شهردار کرج با اشاره به اهمیت موضوعات اجتماعی و فرهنگی و مسائل خانواده گفت: با توجه به برخورداری جهاد دانشگاهی از گروه‌های پژوهشی در حوزه مسائل اجتماعی و خانواده، آمادگی داریم از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی استفاده کنیم.
آمادگی مدیریت شهری کرج برای استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی البرز

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی البرز، مصطفی سعیدی سیرایی روز سه شنبه چهارم آبان ماه با حضور در جهاد دانشگاهی البرز، با اشاره به اهمیت رسانه در پیشبرد برنامه‌های مدیریت شهری و خدمت به شهروندان، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که در این دوره برای شهرداری کرج در نظر گرفته‌ایم واقعی کردن بودجه شهر است و در این راه، رسانه‌ای که خوب، منصفانه و صادقانه بنویسد می‌تواند بزرگترین کمک را به پیشبرد این هدف داشته باشد.

شهردار کرج به آمادگی مدیریت شهری کرج برای کمک گرفتن از مجموعه جهاد دانشگاهی البرز اشاره و اعلام کرد: جهاد دانشگاهی با برخورداری از مرکز افکارسنجی می‌تواند با انجام طرح‌های نظرسنجی از شهروندان ما را نسبت به خواسته‌های مردم و نیازهای شهر مطلع کند. نظرسنجی و افکارسنجی یکی از نیازهای مهم در برنامه‌ریزی‌های آینده است.

سعیدی سیرایی افزود: یکی دیگر از موضوعات مهمی که در مدیریت شهری کرج باید به آن توجه شود بحث مشکلات اجتماعی و فرهنگی و مسائل خانواده است که متأسفانه تحت تأثیر تهاجم فرهنگی قرار گرفته است و با توجه به برخورداری جهاد دانشگاهی از گروه‌های پژوهشی در حوزه مسائل اجتماعی و خانواده، آمادگی داریم از این ظرفیت جهاد دانشگاهی استفاده کنیم.

وی درباره فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه مناظرات و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها هم گفت: اینکه فضایی ایجاد شود که در آن مسائل مختلف براساس انصاف، صداقت و شفافیت مورد بحث قرار گیرد و مسئولان و مدیران شهری و استانی در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند می‌تواند اثر مثبت قابل توجهی داشته باشد.

شهردار کرج در خصوص راه‌اندازی مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی در البرز نیز گفت: راه اندازی این مرکز و بازارچه از جمله کارهای خوبی بوده که در شهرداری انجام شده است و جزو کارهای بوده که من به آن اعتقاد دارم. اگر فضاهایی در مناطق کم برخوردارتر هم ایجاد و محصولات مشاغل خانگی در آن عرضه شود از آن حمایت خواهم کرد.

وی افزود: در بحث فرهنگ‌سازی برای تفکیک زباله در حوزه پسماند هم جهاد دانشگاهی می‌تواند به شهرداری کمک کند.

سعیدی سیرایی با بیان اینکه آماده همکاری کامل با جهاد دانشگاهی هستیم، خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی هم با توجه به اینکه یکی از مهمترین حوزه‌ها حوزه اقتصادی است و در بخش تامین منابع مالی با مشکلاتی مواجه هستیم؛ اگر جهاد دانشگاهی بتواند طرح‌های پژوهشی نو برای تأمین مالی ارائه دهد از آن استقبال می‌کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز:

ایسنا تلاش کرده بدون افراط و تفریط و با صداقت و عدالت اخبار را منعکس کند

احمدرضا فیروزی رئیس جهاد دانشگاهی البرز در این دیدار به بخش‌های جهاد دانشگاهی البرز از جمله گروه‌های پژوهشی و مراکز خدمات تخصصی، مرکز افکارسنجی، دفتر بانک خون بند ناف، مرکز علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی، مراکز تخصصی آموزشی، مراکز فرهنگی و حوزه تجاری سازی و اشتغال اشاره وگزارشی از فعالیت‌های این واحد ارائه کرد.

وی در ادامه با اشاره به بخش رسانه‌ای جهاد دانشگاهی گفت: فعالیت رسانه‌ای جهاد دانشگاهی، خبرگزاری‌دانشجویان ایران(ایسنا) و خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) را در بر می‌گیرد که زیرمجموعه بخش فرهنگی است.

فیروزی ادامه داد: ما در این حوزه به خصوص ایسنا همواره سعی کرده‌ایم متناسب با خط مشی ترسیم شده برای مردم و نظام مفید باشیم و برای این کار بر آن بوده‌ایم که بر اساس اصولی همچون صداقت، دوری از افراط و تفریط، نداشتن نگاه یک طرفه و توجه به حق، منطق و عدالت در بازنمایی اخبار حرکت کنیم.

وی افزود: از ابتدای شکل‌گیری ایسنا سعی داشته‌ایم با یک نگاه اعتدالی و با توجه به سیاست‌های مقام معظم رهبری به صورت اصولی با دولت‌های مختلف تعامل داشته باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز گفت: در نهایت خروجی کار ایسنا به اعتمادسازی میان مردم و مسئولین منجر شده و به این خبرگزاری جایگاه خاصی داده است؛ این دستاورد به خاطر تلاش‌های همکاران در سراسر کشور بوده است.


نظر شما :