توسط جهاد دانشگاهی البرز برگزار شد؛

برگزاری دو وبینار آموزشی به مناسبت هفته ملی کودک

۲۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۲ کد : ۳۶۸۰۵ معاونت پژوهشی
معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان البرز در یک همکاری مشترک با واحد آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز، دو نشست آموزشی «کرونا و آسیب پذیری کودکان» و «سینمای کودک» را به مناسبت هفته‌ ملی کودک با حضور مربیان کانون برگزار کرد.
برگزاری دو وبینار آموزشی به مناسبت هفته ملی کودک

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، دکتر علی اصغر اسماعیل‌زاده عضو گروه آسیب‌های اجتماعی جهاد دانشگاهی البرز، به بیان نکاتی پیرامون کرونا و آسیب‌های آن به ویژه در حوزه‌ی کودک و نوجوان پرداخت و پیامدهای فرهنگی، اجتماعی آن را مورد بحث قرار داد.

وی با اشاره به اینکه فقدان مهارت‌های اجتماعی لازم، باعث ایجاد التهاب و  عدم تاب آوری در جامعه است، افزود: فقر، اضطراب اجتماعی و برخی از نابرابری‌ها از جمله بحران هایی است که ممکن است به موجب اپیدمی کرونا با آن مواجه شویم.

اسماعیل زاده، به آسیب‌های کودکان پرداخت و گفت: خستگی ناشی از رعایت دستورالعمل‌ها، ناخرسندی کودکان، شرکت اجباری آنان در کارگاه‌ها و کلاس های مجازی و نداشتن تفریح با خیال راحت از مهم‌ترین آسیب ها به کودکان است.

وی از مربیان خواست در چنین شرایطی احساسات خود را کنترل و مدیریت کرده و  احساسات مختلف کودکان از جمله ترس و اضطراب را شناسایی و با فعالیت‌های مناسب در جهت رفع آن تلاش کنند.

همچنین در این وبینار دکتر مهدی سلطانی گرد فرامرزی عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی البرز در خصوص «سینمای کودک» در ایران و ضرورت ساخت فیلم‌های مناسب برای این گروه سنی تاکید کرد.

این عضو کارگروه آسیب‌شناسی جهاد دانشگاهی با بررسی تاریخچه ی فیلم‌ها و سریال‌های حوزه‌ی کودک به برخی دهه‌های درخشان فیلم‌سازی اشاره کرد و نقش سینما را در فراگیری و آموزش کودکان بسیار پر رنگ دانست.

گفتی است، ندا رحیم پور، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان البرز نیز در پایان این نشست این برنامه را آغاز همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان و ابراز امیدواری کرد که کارگروه آسیب‌های اجتماعی این نهاد بتواند با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه ریزی های مناسب تری برای شناخت‌ آسیب های حوزه‌ کودک داشته باشد.

کلید واژه ها: کودکان آسیب کارگروه آسیب جهاد دانشگاهی اجتماعی


نظر شما :