مدرس مرکز علمی- کاربردی جهاد دانشگاهی البرز در میان ۵۰۰ هنرمند برتر جهان قرار گرفت

۱۹ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۷ کد : ۳۶۶۷۵ عمومی
بر اساس گزارش آرت‌پرایس -مهم‌ترین مرجع مارکت هنر جهان- در کنار فیاک – موسسه نمایشگاه‌های بین‌المللی پاریس، شهریار احمدی، مدیر گروه رشته نقاشی مرکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی کرج در فهرست ۵۰۰ هنرمند برتر سال ۲۰۲۱ قرار گرفت.
مدرس مرکز علمی- کاربردی جهاد دانشگاهی البرز در میان ۵۰۰ هنرمند برتر جهان قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، «آرت‌پرایس» - مهم‌ترین مرجع مارکت هنر جهان- در کنار «فیاک» موسسه نمایشگاه‌های بین‌المللی پاریس- در گزارش تازه‌شان که متر و معیاری مهم برای تحلیل و بررسی وضعیت هنر معاصر جهان، از دو بُعد اقتصادی و هنری است، اسامی ۵۰۰ هنرمند برتر معاصر جهان را در سال ۲۰۲۱ منتشر کردند.

در فهرست ۵۰۰ هنرمند برتر سال ۲۰۲۱، پنج هنرمند ایرانی شامل رضا درخشانی در رتبه ۱۸۱، علی بنی‌صدر در رتبه ۲۸۲، واحد خاکدان در رتبه ۴۲۹، شهریار احمدی در رتبه ۴۴۳ و شیرین نشاط در رتبه ۴۶۱ قرار دارند.

«آرت‌پرایس» به عنوان منتشرکننده این فهرست، نقشی راهبردی در ارائه بانک اطلاعات هنرمندان دنیا دارد.

چیزی که اهمیت این فهرست را نشان می‌دهد این است که این ۵۰۰ هنرمند از بین بیش از ۵۰۰ هزار هنرمند فعال در سراسر جهان انتخاب شده‌اند.

این موسسه، اطلاعات ِموردنیاز برای این رتبه‌بندی را از طریق موسسات اصلی حراج، گالری‌های دنیا و مجموعه‌داران تهیه می‌کند. «آرت‌پرایس» با دسترسی به اطلاعات و تصاویر بیش از صد ‌میلیون اثر هنری از سال ۱۷۰۰ میلادی به این سو به تحلیل‌های دقیق خود در عرصه هنر شهرت دارد.

چهارمین هنرمندِ فهرست ۵۰۰ هنرمند برتر سال ۲۰۲۱، شهریار احمدی است که ۲ اثرِ او به قیمت ۳۹۶ هزار دلار فروخته شده و گران‌ترین اثرش ۳۸۹ هزار دلار بوده است. /ایسنا

کلید واژه ها: ۵۰۰ هنرمند فهرست ۵۰۰ هنرمند هنرمند برتر ۵۰۰ هنرمند برتر


نظر شما :