از سوی جهاددانشگاهی واحد البرز؛

کتاب «موضوعات حرفه‌ای در مهندسی» منتشر شد

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۰ کد : ۳۰۷۴۲ معاونت فرهنگی
کتاب «موضوعات حرفه‌ای در مهندسی؛ اخلاق در مهندسی» از سوی مرکز انتشارات جهاددانشگاهی واحد استان البرز وارد بازار نشر شد.
کتاب «موضوعات حرفه‌ای در مهندسی» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد البرز، کتاب «موضوعات حرفه‌ای در مهندسی؛ اخلاق در مهندسی» با تألیف و گردآوری دکتر مصطفی رضوانی شریف عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز منتشر شد.

اخلادر مقدمه کتاب «موضوعات حرفه‌ای در مهندسی؛ اخلاق در مهندسی» آمده است؛ «آنچه که امروز به‌عنوان اخلاق یک انسان، محیط کار مهندسی و جامعه وجود دارد نتیجه افکار و رفتار پیشینیان ما و خود ما در طول زمان بوده و می‌تواند به صورت صعودی یا نزولی در آینده تغییر نماید. اخلاق مهندسی از قرن نوزدهم مورد توجه و مطالعه در کشورهای صنعتی بوده است .اخلاق مهندسی شاخه‌ای از اخلاق کاربردی است که در حرفه مهندسی تعریف می‌شود. امید است این مجموعه که با همکاری تعدادی از دانشجویان این درس، در دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تهیه شده مورد استفاده مهندسین گرامی قرار گیرد.»

در پیشگفتار این کتاب آمده است: «اکنون که ما با انفجار اطلاعات مواجه هستیم، مدیریت اطلاعاتی که به ذهن ما می‌رسد بسیار با اهمیت است. در صورتی‌که ما نتوانیم این مدیریت را انجام دهیم، ظرفیت ذهنی و روانی ما هدر می‌رود و عملا این فرصت برای ما تبدیل به تهدید می‌شود. سیستم فکری ما مختل می‌شود و بلاتکلیفی و استرس به سراغ ما خواهد آمد.»

این کتاب به مسائلی پیرامون «خصوصیات مهندس دارای اخلاق مهندسی»، «حفظ محیط زیست در فعالیتهای مهندسی»، «ایمنی در کارهای مهندسی ساختمان» و «آیین نامه اخلاقی انجمن مهندسین عمران ژاپن»، «علل تنبلی اجتماعی در روابط کار» و «مدیریت منابع انسانی» می‌پردازد.

کتاب «موضوعات حرفه‌ای در مهندسی» در 125صفحه و با قیمت 25هزار تومان از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن 34505151-026 و 77503824-021 تماس حاصل نمایند.

کلید واژه ها: چاپ کتاب انتشارات اخلاق در مهندسی


نظر شما :