در راستای طرح ساماندهی مشاغل خانگی؛

کارگزاری عرضه و تقاضا، خانه و کارخانه برای اولین بار در البرز راه اندازی شد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۸ کد : ۳۰۷۰۶ تجاری سازی فناوری و اشتغال
مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی البرز گفت: کارگزاری عرضه و تقاضا، خانه و کارخانه به ارتباط بین صنایعی که تولید محصولات خود را برون سپاری می کنند با فعالین مشاغل خانگی کمک می کند.
کارگزاری عرضه و تقاضا، خانه و کارخانه برای اولین بار در البرز راه اندازی شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد البرز، ابوالحسن قاسم پور مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی البرز با بیان اینکه اجرای طرح ساماندهی مشاغل خانگی در استان البرز برای 2500 نفر برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: همزمان با آغاز این طرح در استان براساس مطالعاتی که انجام شده است بیش از 75 درصد افرادی که در حوزه مشاغل خانگی فعال هستند را بانوان تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نتایج به دست آمده در این مطالعات این بود که اصلی ترین نیاز کسانی که در حوزه مشاغل خانگی فعال هستند بازار فروش محصولات است.

این مسئول افزود: از این رو تفاهم نامه ای با سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری کرج منعقد شد تا بتوانیم بازارچه ای جهت فروش محصولات در حوزه مشاغل خانگی ایجاد کنیم و این بازارچه فرصتی برای افراد ایجاد می کند تا بتوانند وارد بازار فروش شوند.

قاسم پور با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما برای ایجاد بازارچه اختصاصی این بود که خود فعالین حوزه مشاغل خانگی مسئولیت اداره و ساماندهی این مرکز را داشته باشند، گفت: از این رو شورای راهبری مرکز خدمات توسعه مشاغل خانگی ایجاد شد تا از این طریق ضرورت ها و نیازهای این افراد برطرف شود.

وی از ایجاد 4 دپارتمان تخصصی در مرکز خدمات تخصصی مشاغل خانگی استان البرز خبر داد و گفت: دپارتمان بازاریابی، فروش و پخش دستاوردها و کالاهای مشاغل خانگی، دپارتمان بازار دیجیتال بازاریابی و فروش اینترنتی، دپارتمان آموزش و مشاوره تخصصی مشاغل خانگی که برای اولین بار در استان البرز راه اندازی شده از جمله دپارتمان های فعال در استان است.

مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی البرز افزود: چهارمین دپارتمان فعال در این حوزه تحت عنوان کارگزاری عرضه و تقاضا، خانه و کارخانه است تا به ارتباط بین صنایعی که تولید محصولات خود را برون سپاری می کنند با فعالین مشاغل خانگی کمک کند که این دپارتمان نیز برای اولین بار در استان البرز فعال شده است.

قاسم پور در پایان از سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری کرج بابت همکاری در حوزه ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی در استان قدردانی کرد.

کلید واژه ها: توسعه مشاغل خانگی پیشرانان بازارچه دفتر تجاری سازی ساماندهی


نظر شما :