فاز سوم طرح سرباز مهارت در البرز آغاز شد

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۵ کد : ۳۰۱۸۰ معاونت آموزشی
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی البرز گفت: فاز سوم طرح سرباز مهارت در دور پادگان آموزشی شهید کچویی و شهید مدرس در استان البرز برگزار می شود.
فاز سوم طرح سرباز مهارت در البرز آغاز شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، محمود شکریان معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان با اشاره به آغاز فاز سوم طرح سرباز مهارت در البرز اظهار کرد: این طرح با هدف آموزش مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی سرباز در دوران آموزشی در پادگان‌ها شامل سه سطح قبل از خدمت، حین خدمت و پس از خدمت، است.

وی با بیان اینکه این طرح براساس تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای بین ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت ورزش و جوانان و جهاددانشگاهی برگزار می شود، گفت: این تفاهم نامه در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح برای مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در بخش آموزش‌های عمومی و با هدف استفاده از ظرفیت‌های موجود منعقد شده است.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی پس از مذاکره و تفاهم با وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح، اقدام به برنامه‌ریزی، طراحی و تدوین دوره مهارت‌های عمومی در دو بخش ویژه برای کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کرده تا با اجرای بسیار مناسب و با کیفیت توسط واحدهای مجری، امکان تداوم آن برای سال‌های آتی فراهم شود.

شکریان با اشاره به اینکه تاکنون دو فاز از این طرح در استان البرز با موفقیت اجرا شده است افزود:  فاز سوم این طرح در استان البرز در دور پادگان آموزشی شهید کچویی و شهید مدرس برگزار می شود.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان تصریح کرد: در این فاز 239 نفر از این دو پادگان به صورت ماهانه تحت آموزش قرار می گیرند. در مرحله اول این طرح روز گذشته دو کتاب "مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی" و "آشنایی با مهارت‌های زندگی" در پادگان ها توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های جهاد دانشگاهی در خصوص طرح سرباز ماهر این است تا افرادی که دوره‌های آموزشی جهاددانشگاهی را سپری کرده و سربازی آن‌ها پایان یافته است، به مراکز منش (مرکز نوآوری و شکوفایی) جهاددانشگاهی معرفی شوند تا در صورت داشتن ایده و طرح خاص، مورد حمایت قرار گیرند.

کلید واژه ها: سرباز ماهر فاز سوم تفاهم نامه نیروهای مسلح جهاد دانشگاهی معاونت آموزشی


نظر شما :