از سوی جهاددانشگاهی واحد البرز؛

کتاب « سازه‌های بتنی دستور العمل تعمیر و نگهداری براساس ضوابط بین المللی» منتشر شد

۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۶ کد : ۲۸۵۷۴ معاونت فرهنگی
کتاب « سازه‌های بتنی دستور العمل تعمیر و نگهداری براساس ضوابط بین المللی» از سوی مرکز انتشارات جهاددانشگاهی واحد استان البرز وارد بازار نشر شد.
کتاب « سازه‌های بتنی دستور العمل تعمیر و نگهداری براساس ضوابط بین المللی» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد البرز، کتاب «سازه‌های بتنی دستور العمل تعمیر و نگهداری براساس ضوابط بین المللی» با تألیف دکتر بهزاد سعیدی رضوی، عضو هیات علمی پژوهشگاه استاندارد، دکتر جمال احمدی عضو هیات علمی دانشگاه سراسری زنجان و مهندس محمد مهدی قشقایی، کارشناس پژوهشی پژوهشگاه استاندارد از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز منتشر شد.
در پیشگفتار کتاب« سازه‌های بتنی دستور العمل تعمیر و نگهداری براساس ضوابط بین المللی » آمده است؛ « در حال حاضر آسیب دیدگی سازه‌های بتن مصلح بر اثر عوامل و شرایط مهاجم و آسیب رسان محیطی به یکی از معضلات رو به رشد در بهره‌گیری از این سازه‌ها تبدیل شده است. این معضل موجب کاهش ظرفیت باربری سازه‌های بتن مصلح و همچنین کاهش عمر مفید و سرویس دهی سازه‌ها و کاهش سطح ایمنی و عملکرد آنها می‌گردد. در این بین بهره‌گیری از روشهای کارا برای ترمیم سازه‌های آسیب دیده و استفاده مجدد از این سازه‌ها ضروری می‌باشد.
اتخاذ یک استراتژی مناسب ترمیمی می‌تواند به بهینه و موثر بودن ترمیم و نگهداری و افزایش طول عمر بهره برداری سازه‌های بتن مسلح در محیط‌های آسیب رسان کمک قابل توجهی نماید.
از این رو در این کتاب تلاش گردیده با گرداوری و برگرداندن استانداردها، دستورالعمل ها و آیین نامه‌های معتبر اروپایی در زمینه اصول و ضوابط کلی در زمینه نگهداری، ارزیابی سازه‌های آسیب دیده، عملیات ترمیمی و مسائل اجرایی مرتبط با آن و با تأکید بر عملیات پیش‌گیرانه در جهت دست‌یابی و پیاده‌سازی یک استراتژی ترمیمی کارا و موثر اقدام گردد.»
 این کتاب شامل چهار فصل می‌باشد. «کلیات و هدف»، «ارزیابی سازه‌های بتنی»، «طراحی تعمیرات و پیشگیری» و «اجرای تعمیرات و پیشگیری» از جمله سرفصل‌های کتاب «سازه‌های بتنی دستور العمل تعمیر و نگهداری براساس ضوابط بین المللی» است.
کتاب «سازه‌های بتنی دستور العمل تعمیر و نگهداری براساس ضوابط بین المللی» در 186 صفحه و با قیمت 25 هزار تومان از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب میتوانند با شماره تلفن 34505151-026 و 77503824-021 تماس حاصل نمایند.

کلید واژه ها: انتشارات


نظر شما :