از سوی جهاد دانشگاهی واحد البرز؛

مرکز نیکوکاری و خدمات روانشناسی پویش در البرز افتتاح شد

۰۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۶:۲۹ کد : ۲۸۴۳۳ معاونت پژوهشی اخبار مهم
مرکز نیکوکاری و خدمات روانشناسی پویش از سوی جهاد دانشگاهی واحد البرز در استان البرز راه‌اندازی شد.
مرکز نیکوکاری و خدمات روانشناسی پویش در البرز افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد البرز، احمدرضا فیروزی رئیس جهاد دانشگاهی البرز در حاشیه مراسم افتتاح مرکز نیکوکاری و خدمات روانشناسی جهاد دانشگاهی البرز که روز دوشنبه چهارم اسفند برگزار شد، با اشاره به اینکه همکاری جهاد دانشگاهی با کمیته امداد سابقه دیرینه‌ای دارد، اظهار کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این مرکز نیکوکاری، همکاری با کمیته امداد که ارائه خدمات مطلوب به اقشار محروم و آسیب دیده را اولویت خود قرار داده، دو چندان شود.

این مسئول ادامه داد: جهاد دانشگاهی با ارائه خدمات به جامعه هدف کمیته امداد بیگانه نیست و راه اندازی پنج دفتر تسهیلگری در مناطق حاشیه نشین بخشی از اقدامات صورت گرفته در این خصوص بوده است.

وی اضافه کرد: البته جهاد دانشگاهی سال‌های قبل نیز در قالب تفاهم‌نامه‌هایی ارائه خدمات مشاوره، کارآفرینی و آموزش به مددجویان کمیته امداد را در برنامه خود داشته است.

فیروزی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در همکاری با کمیته امداد فارغ از مسائل سازمانی، نگاهی انسانی به حیطه فعالیت خود دارد، توضیح داد: امیدواریم با این راه‌اندازی این مرکز نیکوکاری بتوانیم گرهی از مشکلات جامعه هدف برداریم.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز گفت: جهاد دانشگاهی استان با اتکاء به ظرفیت‌ها و با بهره‌گیری از توان نیروهای متخصص و توانمند خود بالاخص گروه‌های پژوهشی «علوم شناختی»، و «آسیب‌شناسی اجتماعی» و «مرکز افکارسنجی»، آمادگی لازم برای افزایش همکاری با کمیته امداد در قالب طرح‌های پژوهشی، فرهنگی و مشاوره‌ای در حوزه‌های مختلف را دارد.

در ادامه این نشست، قائم مقام کمیته امداد استان البرز با اشاره به اینکه راه اندازی مرکز نیکوکاری جهاد دانشگاهی گام موثری در راستای ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف کمیته امداد محسوب می‌شود، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در ابعاد علمی، پژوهشی، مددکاری و مشاوره حرف‌های جدی برای گفتن دارد و با تکیه بر این توانمندی‌ها می‌تواند گام‌های جدی برای حل مشکلات اقشار آسیب‌پذیر و محروم جامعه بردارد.

عزیزی توضیح داد: البته کمیته امداد در سنوات گذشته تجربه همکاری خوب و اثربخشی در زمینه ارائه مشاوره اشتغال به مددجویان کمیته امداد داشته و این تجربه زمینه‌ساز راه‌اندازی مرکز نیکوکاری و خدمات روانشناسی جهاد دانشگاهی با عنوان "پویش" شده است.

در ادامه ابوالفضل فلاح قنبری معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز نیز با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد رسمی با ظرفیت‌های بین‌المللی است، گفت: همکاری جهاد دانشگاهی با کمیته امداد سابقه طولانی دارد و نتیجه بخش بودن این همکاری باعث شده کمیته امداد در صدد استفاده از ظرفیت‌های این نهاد در حوزه‌های مشترک کاری بیفتد.

فلاح قنبری تاکید کرد: در حال حاضر چندین مرکز نیکوکاری در البرز فعالیت دارد و این مراکز خدمات مناسبی به جامعه هدف ارائه می‌دهند.

وی افزود: امیدواریم با تعامل بیشتر با جهاد دانشگاهی بتوانیم از خدمات تخصص و محله محور این نهاد در حوزه‌های مختلف بهره مند شویم.


نظر شما :