اختتامیه جشنواره ملی امیرکبیر ۲۰ دی ماه برگزار می‌شود

۱۷ دی ۱۳۹۹ | ۲۱:۵۳ کد : ۲۶۷۵۱ تجاری سازی فناوری و اشتغال
مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی البرز گفت: با برگزاری جشنواره ملی امیرکبیر گام‌های ابتدایی برای خروج پایان نامه‌ها از قفسه کتابخانه‌ها و ورود آنها به بطن جامعه فراهم شده است.
اختتامیه جشنواره ملی امیرکبیر ۲۰ دی ماه برگزار می‌شود

ابوالحسن قاسم پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه اختتامیه جشنواره ملی امیرکبیر ۲۰ دی ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره با همکاری جهاد دانشگاهی و اتاق بازرگانی البرز با هدف زمینه‌سازی برای ارتباط دانشگاه و پروژه‌های دانشجویی و استفاده از نخبگان جوان در جهت توسعه تولید، صادرات و ایجاد بازارهای جدید برگزار شده است.

وی ادامه داد: بعد از اعلام فراخوان، در مجموع ۱۰۲ پایان نامه دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی توضیح داد: تمامی پایان نامه‌های دانشجویی ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره، مشکل یا مساله‌ای را در خارج از فضای دانشگاه و محل پژوهش حل کرده و صرفا به فضای آکادمیک محدود نشده اند.

این مسئول اضافه کرد: از مجموع پایان نامه‌های دریافتی، در هر گروه پنج گانه علوم انسانی، فنی، مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی یک نفر به عنوان نفر برگزیده دوره ارشد و یک نفر هم به عنوان برگزیده دوره دکتری انتخاب شده است.

قاسم پور ادامه داد: برای هر یک از برگزیدگان مقطع دکتری چهارمیلیون تومان و برای دانشجویان ارشد هم مبلغ سه میلیون تومان به عنوان پاداش درنظر گرفته شده است.

مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی البرز گفت: اختتامیه این جشنواره روز شنبه (۲۰ دی ماه) از ساعت  صبح ۹:۳۰ تا ۱۲ ظهر در اتاق بازرگانی البرز برگزار می‌شود.

قاسمپور تأکید کرد: این مراسم برای شرکت کنندگان سایر استان‌ها به صورت آنلاین تحت پوشش قرار می‌گیرد و مابقی شرکت کنندگان نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن جلسات حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه با بیان اینکه شعار این جشنواره این است که طراحی رساله و پایان نامه‌های دانشجویی باید با هدف پاسخگویی به نیازهای جامعه صورت بگیرد، گفت: خوشبختانه مقدمات نهادینه شدن این عبارت در جامعه دانشگاهی فراهم شده است.

مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی البرز اضافه کرد: با کارفرما شدن رساله‌های دانشجویی به سمت پیوند هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه پیش می رویم.

وی افزود: امید است با گسترش دامنه اطلاع رسانی در خصوص برگزاری این جشنواره، دستاوردهای این رویداد در سال‌های بعدی ملموس تر شود.

وی توضیح داد: تمامی پایان نامه های پذیرفته شده در این جشنواره ضمن اینکه کاربردی هستند، کارفرمایی در خارج از دانشگاه دارند و به نوعی مورد حمایت مالی و ... قرار گرفته اند.

قاسمپور گفت: با برگزاری جشنواره ملی امیرکبیر گام‌های ابتدایی برای خروج پایان نامه‌ها از قفسه کتابخانه‌ها و ورود آنها به بطن جامعه فراهم شده است.


نظر شما :